מדדים ומחקרים

אין כסף למתנות חג: ירידה של עד 48% בשווי השי שיקבלו העובדים לראש השנה

היקף ההשקעה במתנות לראש השנה ירד משמעותית, אך עובדים בענפים רבים עדיין יוכלו ליהנות מתוספת למשכורתם. בראש הרשימה: רואי חשבון, עורכי דין, עובדי משאבי אנוש. ומי בתחתית? 
אנגלינה יוסים | 
ירידה בשווי המתנות (צילום pixabay ,freepik)
משבר הקורונה ממשיך לטלטל את שוק העבודה. ההפסדים שספגו החברות הלא מאוגדות הביאו לירידה ממוצעת בשיעור של 19% בשווי המתנה שיקבלו העובדים בראש השנה – כך עולה מסקר של חברת 'עוקץ מערכות'.
בחלק מהענפים נרשמה ירידה של עד 48% בשווי השי שיקבלו מועסקים לראש השנה. רק 42% מהעובדים שמועסקים בבתי העסק הקטנים יקבלו השנה שי לחג, לראשונה זה עשור, ששיעורם צולל מתחת ל 50%. 
באיזה ענפים מקבלים יותר ומהן המתנות הפופולריות ביותר השנה?
עובדי ענף המסעדנות יקבלו השנה מתנה בשווי ממוצע של 130 שקלים בלבד במקום 250 – ירידה בשיעור של 48%; גם עובדי מכוני היופי והספא יספגו השנה קיצוץ חד בשווי המתנה, שתעמוד על 180 שקל בלבד במקום 300 שקל. הפחתה משמעותית של 42% נרשמה בענף הפרסום – העובדים צפויים לקבל שי בשווי ממוצע של 210 שקלים. בתעשיית המתכת ובמשרדי ראיית החשבון חל קיצוץ של 17% - שוויה של המתנה השנה עומד על 100 שקלים ו-200 שקלים בהתאמה. בענף עריכת הדין נרשמה ירידה בשיעור של 11% ושווייה הממוצע עומד על 250 שקלים. בענפי הסיעוד והשמירה שבאופן שמעניקים לעובדים את השי בעל הערך הנמוך ביותר, 60 שקלים ו-70 שקלים בהתאמה – לא נרשמה ירידה.
בהייטק- עסקים כרגיל – שווי המתנה עלה ב 13%
ענף ההייטק הוא היחיד בו נרשמה עליה בשווי המתנות בשיעור של 13%: מ-400 שקלים בשנת 2019 ל-450 שקלים השנה. מנכ"ל משותף ב'הייטקזון' מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק, דגן רונן, אמר כי "בשל ביטול אירועי הקיץ שמתקיימים באופן מסורתי, לעובדי הענף, נותר תקציב פנוי, אותו ניתבו לא מעט חברות הייטק לטובת רכישת מתנות יקרות יותר לעובדים. על פי נתוני המועדון, שמספק השנה יותר מ 150 אלף מתנות לעובדים, רק 7% מהחברות הורידו את התקציב לכך ואילו מנגד, 18% העלו אותו. השאר, נמצדו לתקציב שהוגדר מראש בתחילת השנה".
לא רק מתנות עובדי הייטק, אלא גם וועדי העובדים בישראל לא ייפגעו ממשבר הקורונה לקראת ראש השנה: הסכום הכולל אותו יוציאו וועדי העובדים וההנהלות עבור מתנות עומד על 4 מיליארד שקלים, בדומה לתקציבים שהוצאו בראש השנה אשתקד. הסכום השי הממוצע יעמוד השנה על 600-950 שקלים לעובד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה