מדדים ומחקרים

מדד אמון הציבור בחדשות: מה האתר המועדף על הישראלים?

Ynet, N12, ישראל היום, וואלה או אתר אחר? סקר של Direct Polls בחן היכן מעדיפים הישראלים לצרוך חדשות ופרשנויות בנושאי פוליטיקה ומשפט. והרי התוצאות 

ניר קומם |  3
ynet, ישראל היום, וואלה, N12
לקהל הישראלי ברור היום שדיווחי החדשות משתנים בין כלי תקשורת למשנהו, בעקבות עמדה פוליטית עמה מזוהה גוף התקשורת וזהות הבעלים והאינטרסים כלכליים שמניעים אותו. קהל הקוראים מבין כי עצם בחירת נושאי הסיקור משתנה מאתר אחד לאחר, ואופן הסיקור של אותה פרשייה שונה בין ערוץ לערוץ.
מדגם שנערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, דירג את אתרי החדשות לפי העדפת הציבור להתעדכן באמצעותם בחדשות ובפרשנויות פוליטיות ומשפטיות. בעוד שדירוגם, המספרי לפי מספר ביקורים בחודש, גלוי לכל ומציג תעדוף ברור בין אתרי החדשות, הסקר משקף העדפה שונה באשר לצריכת פרשנות פוליטית ומשפטית.
על פי אתר SimilarWeb, המדרג את חמשת אתרי התקשורת הגדולים במדינה, האתר הנצפה ביותר בישראל הוא ynet, מבית ידיעות אחרונות. בחודש יולי האחרון, זכה האתר ל-63.3 מיליון כניסות. במקום השני, אתר וואלה! עם 32.7 מיליון כניסות בחודש, אחריו 'מאקו' עם 30 מיליון כניסות. במקום הרביעי אתר 'הארץ' עם 10 מיליון כניסות, ובמקום החמישי אתר 'מעריב' עם 9.3 מיליון כניסות בחודש יולי האחרון.
על פי המדגם, אתר ynet נבחר על ידי 27% מהמשיבים כאתר החדשות המועדף עבור התעדכנות בחדשות ובפרשנויות פוליטיות, ותואם את דירוגו כאתר בעל מספר הכניסות הרב ביותר. בפער קטן אחריו, במקום השני במדד אמון הציבור עומד 12N עם 24% מכלל המשיבים, ועוקף את אתר וואלה, שזוכה ל-7% בלבד מקולות המשיבים, אף על פי שהאחרון עוקף אותו בכמות הכניסות הכוללת.
במקום השלישי, אתר 'ישראל היום', בו 8% מהמשיבים בוחרים כפלטפורמת צריכת החדשות והפרשנויות הפוליטיות והמשפטיות עבורם. אתר 'חמ"ל' זכה ל-6% מקולות המשיבים, ומיד אחריו אתר '0404' עם 5%.
אתר מערכת 'הארץ' זוכה ל-5% מכלל המשיבים, אתר 'רוטר.נט' זוכה ל-4%, ו-3% בוחרים בעיתונות הכלכלית – גלובס, כלכליסט ודה מרקר – עבור מקור ההתעדכנות המיטבי עבורם בתחום הפוליטי והמשפטי.
אתרי החדשות הדתיים בתחתית הרשימה – עם 2% שבחרו ב'מקור ראשון' ו-0.4% בלבד שבחרו באתרי החדשות החרדיים. 8% מכלל המשיבים בחרו באפשרות 'אחר'. יש לציין כי אין מדובר בהעדפות כניסה של הישראלים בכל סוגי התוכן, אלא באופן ספציפי בצריכת חדשות ופרשנויות בנושאי פוליטיקה ומשפט. 
הסקר נערך בתאריכים ה-19 וה-20 באוגוסט 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 544 נדגמים בוגרים בני 18+ מכלל האוכלוסייה בישראל. המדגם לא כלל מגזרים הנחשפים לתקשורת מגזרית בלבד ושאינם צורכים כלל את אמצעי התקשורת הממלכתית והמסחרית בעברית: כ- 4% מהחרדים, 7% מהאוכלוסיה הערבית, ו- 3.5% מעולי ברה"מ דור א'.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נראה שכל הרעיון בסקר הזה היה לדחוף את ישראל היום לטופ 3
    איזי 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בפועל הכניסות לאתר שלהם נמוכות מאד ביחס למתחרים כולל וואלה.
    סגור
  • 2.
    רוטר.נט זה ממש לא אתר חדשות
    גל 08/2020/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וחבל ש YNET לא עושים דבר בנושא הממשק האיום והמיושן שלהם.
    סגור
  • 1.
    איפה מעריב? (ל"ת)
    תוהה 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור