מדדים ומחקרים

מדד התחקירים: מי העיתונאים החוקרים האהובים ביותר על הישראלים?

סקר של חברת Direct Polls פנה לציבור הישראלי ושאל – מיהו עורך התחקירים הטוב ביותר בקרב העיתונאים? במי הימנים בחרו? במי השמאלנים? ומי הצליחה לדלג על כל השסעים?

ניר קומם |  9
רביב דרוקר, אילנה דיין, קלמן ליבסקינד (צילום ויקיפדיה, טוויטר כאן 11, פייסבוק/קלמן ליבסקינד)
לצד תכניות האקטואליה השוטפות, בעשייה התקשורתית הישראלית שמור מקום של כבוד לתכניות התחקירים. מאות אלפי צופים נדבקו למסך ברצועות השידור הקבועות של תכניות התחקירים המובילות – החל מ'עובדה', דרך 'המקור' ועד ל'כלבוטק' ו'אורלי וגיא'. פרשיות הענק שנחשפו לציבור במסגרתן חוללו סערות שעיצבו את החברה הישראלית ללא היכר.
"מדד אמון הציבור", שנערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, ביקש למצוא את עורך התחקירים הטוב ביותר כיום בקרב העיתונאים, בעיני הציבור. המדגם התבצע בתאריכים ה-19 וה-20 באוגוסט 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 544 נדגמים בוגרים בני 18 ומעלה מכלל האוכלוסייה בישראל. המדגם לא כלל מגזרים הנחשפים לתקשורת מגזרית בלבד ושאינם צורכים כלל את אמצעי התקשורת הממלכתית והמסחרית בעברית: כ- 4% מהחרדים, 7% מהאוכלוסיה הערבית, ו- 3.5% מעולי ברה"מ דור א'. המדגם בדק את רמת האמינות עבור אנשים בעלי דעה פוליטית ימנית, שמאלנית וכן דעה משוקללת של כלל המשיבים. תוצאות המחקר חולקו ל-3 קטגוריות: כלל משיבי המדגם, בעלי עמדות פוליטיות ימניות ובעלי עמדות פוליטיות שמאלניות.
אילנה דיין – מלכת העיתונות החוקרת
במקום הראשון – העיתונאית אילנה דיין, לה הצביעו 38% מכלל משיבי המדגם כעיתונאית עורכת התחקירים הטובה ביותר. דיין זוכה לתמיכה רחבה מכל הקשת הפוליטית, כאשר 42% מהמזוהים עם השמאל בחרו בה לתואר כמו גם 34% מהמזוהים עם הימין. דיין, ד"ר למשפטים, החלה את דרכה בתחום התקשורת בגלי צה"ל. דיין זכתה בשנת 2018 לפרס מפעל חיים בתחום הטלוויזיה על פעילותה העיתונאית ותכנית התחקירים 'עובדה', אותה מובילה מאז 1993.
במקום השני, בתמונת מראה בין הימין לשמאל – רביב דרוקר וקלמן ליבסקינד, אשר כל אחד מהם גרף 17% מקולות כלל משיבי המדגם. דרוקר, אשר חשף בשנים האחרונות את פרשת הצוללות, במסגרתה הוגשו בסופו של דבר כתבי אישום למקורבי נתניהו, זוכה ל-30% ממשיבי הסקר המזוהים עם השמאל בתואר העיתונאי החוקר הטוב ביותר, ורק ל-5% ממשיבי הימין. לעומת זאת, קלמן ליבסקינד, אשר פרסם בשנים האחרונות סדרת תחקירים בנוגע לניגודי עניינים של שופטי בית המשפט העליון וכן תחקיר על התנהלות לא חוקית של יואב גלנט שבסופו של דבר הוביל לביטול מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל, זוכה ל-26% מקולות מזוהי הימין ול-8% ממשיבי השמאל אשר בחרו בו לתואר.
העיתונאי חיים אתגר זכה ל-13% מכלל משיבי המדגם, עם תמיכה רבה יותר מימין – 20% - ותמיכה פחותה מהשמאל – 6% בלבד. אתגר הגיש את תכנית 'המתחזים', 'יצאת צדיק', וכיום מגיש את תכנית התחקירים 'חשיפה' בקשת 12.
אסף ליברמן, מגיש התכנית 'זמן אמת' בכאן 11, זכה ל-3% מכלל קולות המשיבים. עיתונאי 'הארץ' גידי וייץ זכה לאחוז אחד מקרב מצביעי השמאל, ולפחות מכך בשקלול עם מצביעי הימין. 11% מכלל העונים השיבו כי אינם יודעים או העדיפו לבחור באפשרות אחרת.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חיים אתגר?? תכניסו את ציפי שביט לרשימה וזהו
    בההה 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פח
    סגור
  • 5.
    כמובן שבמקום הראשון זה רביב דרוקר
    נאוה 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפרה עליו. עיתונאי מהשורה הראשונה. רציני אמין מקצועי עינייני בן אדם, מה שנקרא "מענטש". אחד האמינים בתקשורת הישראלית !
    סגור
  • 4.
    לא מאמינה שאילנה דיין הגיע למקום הראשון
    רננה 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי משחק באחוזים
    סגור
  • למה לא מאמינה? (ל"ת)
    חנה 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    נעשה עוול גדול לג.ו. (ל"ת)
    יעקב ב. 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא אוהבת
    ציפי 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אוהבת אף אחד מהם בלשון המעטה.
    סגור
  • אהבב (ל"ת)
    יוסע 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ועיתונאי הימין קיבל יותר הערכה בשמאל
    גל 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מצחיק שקלמן ליבסקינד יותר מוערך בשמאל מאשר רביב דרוקר בימין.
    סגור
  • דרוקר האחד ויחיד מתחקר את כולם (ל"ת)
    חזקיהו מתנחל 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור