מדדים ומחקרים

פרופ' מבן גוריון: "אין צורך בסגר; אם לחלות בקורונה – אז עדיף בישראל"

מחקר של פרופ' מרק לסט קבע כי בשבועיים הקרובים נגיע לשיא נדבקים בקורונה ומשם תחל ירידה. עם זאת, הזהיר כי "במידה ובחגי תשרי יתקיימו מפגשים רבי-משתתפים,  עלולה להיות התפרצות מחודשת"

אנגלינה יוסים |  1
תקופת משבר הקורונה (צילום pixabay)
"בשבועיים הקרובים תגיע מדינת ישראל ל'חסינות עדר'", מסר פרופ' מרק לסט מהמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, על פי מחקר שערך בנושא. לדבריו של פרופ' לסט, "הכוונה לתרחיש בו אחוז הנדבקים באוכלוסייה יהיה גבוה מספיק על מנת שתחל דעיכה במספר הנדבקים כך שאין צורך בסגר כולל". על פי הממצאים, במצב זה, בניגוד למצב כיום, אדם חולה ידביק בממוצע פחות מאדם אחד וכך כמות החולים תרד בהדרגה. הניתוח התבסס על נתוני התחלואה של משרד הבריאות בארץ וכן על מודלים אפידמיולוגיים.
ממצאיו של פרופ' לסט תומכים בממונה המאבק בנגיף, פרופ' רוני גמזו, שהכריז על שורת צעדים אפשריים לצמצום התפשטות הנגיף בארץ. פרופ' לסט אמר כי "מדינת ישראל צריכה לשמר את המצב הקיים כדי לרדת במספר הנדבקים בהקדם האפשרי. אין צורך לעשות סגר כולל, כיוון שנגיע למגמת דעיכה בזמן הקרוב. עם זאת, במידה ובחגי תשרי יתקיימו מפגשים חברתיים רבי-משתתפים, האזרחים ייחשפו למספר אנשים גבוה מהמומלץ זה עלול להיות פתח להתפרצות מחודשת של הנגיף. צעדיו של גמזו מבורכים וייטיבו עמנו לאורך הזמן".
מתי תיגמר מגפת הקורונה?
"ההגבלות הקיימות צריכות להישאר אבל אין צורך להוסיף חדשות, צריכים לשמור על אותה רמה של ריחוק חברתי ואז נגיע לירידה באחוזי ההדבקה. מדובר בירידה איטית בקצב ההדבקה, וחוץ מזה אנחנו מחכים לחיסון ולא יודעים כמה זמן מחזיקה העמידות שמפתחת המערכת החסינות לנגיף, יש הרבה נעלמים לפני שנוכל לדבר על סוף המגפה".
במחקרו השווה פרופ' לסט את מדינת ישראל ליוון, איטליה ושוודיה, הדומות במאפיינים מסוימים לישראל. לדבריו, בהשוואה למדינות אלו התפשטות הנגיף בישראל חמורה יותר בעת זו והתחלואה אצלנו עדיין גבוהה. עם זאת, "אם לחלות בקורונה – אז עדיף בישראל. הטיפול אצלנו יעיל יותר מהמדינות שנבדקו וכנראה ממדינות נוספות אחרות", הסביר פרופ' לסט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שלום פרופ' לסט, אני אורח מינואר 2022, והקורונה עוד כאן. (ל"ת)
    אורח מהעתיד 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור