מדדים ומחקרים

יולי-אוגוסט בענף הקמעונאות: 10 הקניונים המובילים בזינוק במכירות

הקורונה שינתה את חוקי המשחק ומשכה את הישראלים למרכזים המסחריים הפתוחים, שמכירותיהם זינקו ב-13.5%, מול ירידה של יותר מ-5% בקניונים האזוריים. כך נראה ענף הקמעונאות, בעידן הקורונה
אנגלינה יוסים | 
קניונים ופאואר סנטרים (צילום ויקיפדיה)
היקף המכירות בקניונים ובמרכזים המסחריים הפתוחים גדל ב-1.75% בחודשים יולי-אוגוסט 2020. ניתוח המכירות בקניונים ובמרכזים המסחריים הפתוחים (פאוור סנטר) שביצעה חברת RIS הראה כי הקניונים מתאוששים ממשבר הקורונה ורושמים זינוק במכירות. היקף המכירות בכלל המרכזים המסחריים הפתוחים גדל ב-13.5%. הצמיחה מובנת, מאחר וניתן לשמור בהם על מרחק תחת הגבלות הקורונה והם נתפסים אצל רוב הציבור כבטוחים יותר. הקניונים האזוריים ירדו ב-5.7% מהמכירות בחודשי יולי אוגוסט. 
הפאוור סנטרים בולטים בצמיחתם בנתוני RIS. מבחינת הקניונים המובילים בהיקף הזינוק במכירות ביולי-אוגוסט, בולטים במיוחד מרכזי BIG. במקום הראשון, ביג צ'ק פוסט בחיפה שזינק בהיקף המכירות ב-17% בחודשי הקיץ. את המקום השני תפס עופר בילו סנטר עם עלייה של 15.8%. במקום השלישי ביג כרמיאל עם עלייה של 13% בהיקף המכירות. במקום הרביעי ביג פאשן בית שמש עם גדילה של 12.4% במכירות. צמוד אליו, במקום החמישי ביג באר שבע עם עלייה של 12.3%. במקום השישי קניון הדר תלפיות בירושלים עם עלייה של 11.7% במכירות בחודשי יולי-אוגוסט. במקום השביעי ביג אילת עם עלייה של 11%, במקום השמיני קניון חוצות המפרץ עם זינוק של 10.4%. במקום התשיעי והעשירי, קניון עופר אדומים ופרנדלי עמק עפולה עם עלייה של 9.5% ו-9.3% בהתאמה.
בתוך כך, בנק ישראל פרסם את נתוני ההוצאה בכרטיסי אשראי לשבוע האחרון מהם עלה כי המשק החל להראות סימני התאוששות. ההוצאות בכרטיסי האשראי בשבוע האחרון היו כ-1.2 מיליארד שקל ביום בממוצע, יותר מ-4% מתקופת טרום הקורונה.
למרות הנתונים האופטימיים, בעלי העסקים בקניונים ובמרכזים המסחריים מזהירים מפני גל קריסות כלכליות במידה ולא יינקטו צעדי סיוע לעסקים. בעלי רשתות הענק בענף הקמעונאות הכריזו אמש (ג') על הקמת "התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה", במטרה לפעול באופן מעשי לשינוי המצב הנוכחי. ההתאגדות קוראת לכל בעלי הקניונים ומרכזי המסחר לבטל דמי שכירות ודמי ניהול לתקופה בה המרכזים סגורים ולגבותם רק לאחר שייגמר המשבר וכפועל יוצא של אחוז מהפדיון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה