מדדים ומחקרים

משבר אמון עולמי: הציבור לא מאמין לדיווחי התקשורת על נגיף הקורונה

לצד הירידה באמון בכלי התקשורת הבינלאומיים נרשם זינוק של 50% בצריכת חדשות מקומיות. נתונים אלו מצביעים על עלייה ברלוונטיות של כלי התקשורת המקומיים על חשבון ענקיות המדיה
אנגלינה יוסים | 
עיתונאים בקורונה (צילום freepik)
כיצד משבר הקורונה השפיע על אמון הציבור בגופי תקשורת? נתונים חדשים שפרסמה חברת Whizzco הישראלית מצביעים על עלייה של 50% בצריכת עיתונות מקומית בארצות הברית. המעבר מצריכת חדשות בנושא נגיף הקורונה מכלי תקשורת בינלאומיים לכלי תקשורת מקומיים ומקומונים יכול להצביע על ירידה באמון הציבור בגופי המדיה הגדולים. כ-80% מהגולשים צרכו דרך כלי התקשורת הגדולים את החדשות שלהם עד חודש מרץ 2020. מצד שני, השפעת וירוס הקורונה שונה בין מדינות מבחינת ההגבלות, מספר החולים וצעדי הממשלה למלחמה בנגיף, לכן רלוונטיות כלי התקשורת המקומיים עולה.
"העובדה שגולשים סומכים יותר על המקומונים בתחום הקורונה, נובעת מכך שהם מספקים בזמן אמת נתונים מדויקים ומעודכנים יותר מגופי התקשורת הגדולים", אמר מנכ"ל Whizzco, אלון רוזנטל. לדבריו, "דווקא בגלל הגישה הבלתי אמצעית שלהם לרשויות המקומיות ולבתי החולים המקומיים, הם מסוגלים להביא מידע בעל ערך רלוונטי יותר לגולשים בתקופת הקורונה. כתוצאה מכך הם יכולים לחשוף אי דיוקים ואף שחיתויות שידם של אמצעי התקשורת הגדולים קצרה מלהגיע אליהם".
המקומון "Orlando Sentinel" בפלורידה, חשף כי לפחות 15% מהדיווחים של כלי התקשורת הגדולים, בנוגע למספר החולים ומצב המאושפזים במחלקות לא אומתו והיו שגויים. במדינת ניו יורק נרשמה עליה של 65% בצריכת התוכן של אתרי חדשות מקומיים בחודשים מאי עד אוגוסט לעומת אשתקד. בפלורידה, עליה של 47% ובקליפורניה עליה של 40%.
Whizcco מספקת פלטפורמה למדידת מדיה דיגיטלית, נתונים ואנליטיקה בדגש על עולמות תוכן. החברה הוקמה על ידי האחים אלון וגיא רוזנטל, וגייסה עד כה מיליון וחצי דולר ממשקיעים פרטיים ויוצאת בקרוב לסבב גיוס נוסף. מטה החברה ממוקדם ברמת-גן במקביל לשלוחה בלוס אנג'לס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה