מדדים ומחקרים

מחקר: כשני שליש מהחרדים משתמשים באינטרנט; האתר הכי פופולרי - כיכר השבת

מנתונים של מכון המחקר אסקריא עולה כי 44% מהחברה החרדית מחוברים לאינטרנט בתשלום. 30% התחברו רק בשנה האחרונה, בעיקר בשל הריחוק החברתי ותקופת הקורונה. האתר הכללי הנפוץ ביותר  – YNET

יואב איילון |  1
חרדי (צילום pexels)
66% מהחברה החרדית משתמשים באינטרנט, 44% מחוברים לספק אינטרנט בתשלום, ו-30% מעידים על עצמם שהתחברו רק בשנה האחרונה, בעיקר בשל תקופת הקורונה - כך עולה מנתוני INdox של מכון המחקר אסקריא שמבצע מחקרים במגזר החרדי, ונתי יעקובי, לשעבר מנכ"ל יפעת בקרת-פרסום.
עוד עולה מהמחקר כי "כיכר השבת" הוא האתר הנפוץ במגזר, כאשר 25% מהמשתמשים באינטרנט מעידים שהם גולשים בו. אחריו "בחדרי חרדים" עם 19.3%, "JDN" עם 14% ואז הידברות עם 13.5%. האתר הכללי המוביל במגזר החרדי הוא YNET, עם 10.8% מכלל משתמשי האינטרנט במגזר, המהווים 6.6% מכלל האוכלוסייה החרדית.
מבחינת אתרי סטרימינג ורשתות חברתיות, יוטיוב הוא הפופולרי ביותר בקרב המגזר החרדי. רבע מכלל המשתמשים מעידים שהם גולשים ביוטיוב – שהם כ-15% מכלל החברה החרדית. מיד אחר כך פייסבוק עם 13% המהווים כ-8% מכלל החברה החרדית. יוטיוב מתאפיינת בקהל צעיר יותר, לעומת פייסבוק שמתאפיינת בקהל מבוסס יותר.
דודי דרור, מנכ"ל אסקריא, מסר: "כמעט 30% מהחרדים שמחוברים לאינטרנט הצטרפו בשנה האחרונה. בסה"כ שיעור המחוברים לאינטרנט בתשלום הכפיל את עצמו תוך שלוש נשים. אומרים שמלחמת המפרץ היא זו שהכניסה את הרדיו לחברה החרדית. אז הקורונה היא זו שדוחפת את האינטרנט במגזר".
נתי יעקובי מנכ"ל INdox: "קצב הגידול במגזר החרדי והמגמות המודרניות מחייבות מדד מדיה ייעודי. בגל הבא נסקור את כלל אמצעי המדיה של המגזר. יתרונות סינון התכנים בדיגיטל הופכים אותו למדיה מתואמת יותר למגזר החרדי על פני הטלוויזיה. העובדה שהמדיה הדיגיטלית משמשת מחד לצרכי עבודה, מאידך לתקשורת ולצריכת חדשות ותכנים תורניים, מרמזת שהדיגיטל במגזר כאן כדי להישאר. המפרסמים כמובן יעדיפו לאמץ את הדיגיטל ככל שיחדור עקב היתרונות המובנים במדיה הזו". 

דודי דרור, מנכ"ל אסקריא ; נתי יעקובי, מנהל INdox. צילום: יח"צ
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האתר החרדי "בימה" לא נופל מהם בשום פרמטר (ל"ת)
    יוני 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור