מדדים ומחקרים

שוק התקשורת ב-2019: הפסד של מיליארד שקל וירידה משמעותית בהכנסות בתחום הסלולר

מנתוני דו"ח הכנסות שוק התקשורת עולה כי הירידה המשמעותית ביותר בשנה שעברה נרשמה בתחום הסלולר, עם הכנסות של חצי מיליארד שקל פחות מאשר ב-2018. שיעור הנגישות לשירות המבוסס על סיבים הכפיל עצמו בשנה

יואב איילון |  1
יועז הנדל (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יועז הנדל)
משרד התקשורת פרסם היום (שני) את דו"ח סיכום הכנסות שוק התקשורת לשנת 2019, ממנו עולה כי בשנה שעברה נרשמה ירידה של כ-5% בהכנסות השוק. הכנסות השוק פחתו השנה ב-9.4% מסך של 18.45 מיליארד שקל ב-2018 ל-17.54 מיליארד שקל ב-2019.
הירידה המשמעותית ביותר בהכנסות נרשמה בשוק הסלולר. בתחום זה ההכנסות קטנו ב-5.8% ב-2019, בעיקר כתוצאה מהתגברות התחרות בתחום, והסתכמו בירידה של מעל חצי מיליארד שקל.
לפי הדו"ח, בשנה שעברה נרשמו שיעורי נטישה של כ-36% בשוק זה. בשנים האחרונות שיעורי הנטישה הממוצעים בשוק זה גדלו משמעותית, מטווח של 15%-19% בשנים 2010-2006, לטווח של 35%-40% בשנים 2019-2015. גם בהשוואה לנעשה ביתר מדינות העולם, ישראל מאופיינת בשיעורי נטישה גבוהים במיוחד.
בתחום תשתיות האינטרנט והשירותים הנלווים שיעור הנגישות לשירות המבוסס על סיבים עלה מ-12% ממשקי הבית בסוף 2018 ל-25% בסוף 2019. כמו כן, נרשמה עלייה של כ-40% במהירות ההורדה המשווקת הממוצעת לעומת 2018.
עלייה בהכנסות בתחום נובעת בין היתר כתוצאה מהמעבר לסיבים, המגדיל את ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי של החברות מתשתית האינטרנט, שכיום משווקת במהירויות גבוהות מבעבר. זהו התחום היחיד בו נרשמה עלייה בהכנסות במהלך שנת 2019 בשוק התקשורת.
בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית ההכנסות פחתו ב-4.3% בשנה שעברה, כתוצאה מהתחזקות התחרות בעקבות הרחבת הפעילות של שחקנים חדשים, שנכנסו בעיקר באמצעות שידורים מבוססי אינטרנט בפס רחב.
בנוסף, ההכנסות במגזר הגישה לאינטרנט (ISP) קטנו ב-16% ב-2019. במגזר התקשורת הבינלאומית ההכנסות קטנו ב-24%, ובמגזר הטלפוניה הנייחת פחתו ההכנסות ב-11%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומהורדת הפרנסה של אחד העם אכפת לך,ף (ל"ת)
    יואל 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור