מדדים ומחקרים

מדד השירות של חברות הביטוח – מי המובילות בשירות לביטוחי רכב ודירה?

רשות שוק ההון פרסמה את מדד השירות של חברות הביטוח השונות, שמראה כי למגדל יש המון לאן להשתפר, בעוד שהפניקס, ביטוח ישיר, שירביט וכלל דווקא יכולות להיות מרוצות
שרון טל | 
חברות ביטוח (צילום פזית עוז, מתוך אתר איילון, פייסבוק/יורם נוה)
רשות שוק ההון פרסמה את מדד השירות של חברות הביטוח, המדרג את חברות הביטוח השונות בקטגוריות ביטוחי רכב, בריאות, רכוש, ביטוח חיים, תאונות אישיות, ביטוח דירה, סיעודי ועוד.
 
מדד השירות בחברות הביטוח מורכב מחמישה נדבכים: הראשון הוא תשלום תביעות – אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן. השני, שביעות רצון לקוחות והמלצה של לקוחות על חברות הביטוח. מנגד, עומדות גם תלונות הציבור כנדבך במדד, לצד זמני המענה הטלפוני והכלים הדיגיטליים העומדים לרשות הלקוח. 
מניתוח הנתונים של רשות שוק ההון, עולה כי בקטגוריית ביטוח החובה, מובילות את הרשימה שירביט וכלל ביטוח עם ציון 85. במקום השלישי, הפניקס, עם ציון 84. סוגרות את החמישיה המובילה מנורה מבטחים וביטוח ישיר עם ציון 83.

לעומתן, מגדל ביטוח, בניהולו של רן עוז, מדורגת בתחתית עם ציון 71 לעומת ממוצע של 81 לקטגוריית ביטוח החובה. מגדל דורגה במקום ה-15 בין 16 חברות הביטוח שנבדקו בקטגוריית ביטוח הרכב, כשבקטגוריית הרכוש דורגה גם כן במקום ה-15.

בקטגוריית הרכוש התמונה נותרת דומה – אך מצטרפת שחקנית חדשה – ליברה, שזכתה בציון 89, יותר מכל מתחרותיה. ביטוח ישיר אחריה עם ציון 88, הפניקס, חקלאי ואיילון עם ציון 86. בתחתית נמצאות שלמה ביטוח ומגדל עם ציונים 79 ו-81 בהתאמה לעומת ממוצע 84 בקטגוריה.

ממי תקבלו את השירות הכי טובה בתחום ביטוח הדירה?
ביטוח חקלאי מובילה את הרשימה בפער משמעותי מהמתחרות, עם ציון 6 במדד השירות. את המקום השני חולקות החברות הראל והכשרה עם ציון 4. את המקום השלישי חולקות הפניקס וכלל ביטוח עם ציון 3 ואת המקום הרביעי תופסת איילון ביטוח עם ציון 2. שומרה עם ציון אחד, סוגרת את הרשימה המובילה. לעומתן, בתחתית מדורגת AIG עם ציון -2, שלמה ומנורה עם -1, מגדל, שירביט, וביטוח ישיר עם ציון 0 מתוך ממוצע 2.



ד"ר משה ברקת הממונה על רשות שוק ההון: "מדד השירות מהווה המשך ישיר לפעילות הרשות השמה את החוסכים והמבוטחים במרכז. המדד יסייע לציבור המבוטחים והחוסכים בישראל לבצע בחירות מושכלות ומותאמות עבורם בעת רכישת פוליסות ומוצרי חיסכון וביטוח. הרשות תמשיך לעודד תחרות בתחומי השירות השונים בגופים המפוקחים ותעמוד לצד המבוטחים גם בתקופה מאתגרת זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה