מדדים ומחקרים

ענקיות המשקאות התחייבו למחזר - אך לא עומדות ביעדים לצמצום הנזק הסביבתי

מדו"ח של חברת הפרסום Changing Markets Foundation עולה כי קוקה קולה התחייבה ב-1990 שבמשך 25 שנים תשתמש ב-25% פלסטיק ממוחזר לייצור בקבוקיה, אך הצליחה להגיע ל-10% בלבד ב-30 השנים מאז. ענקית הממתקים מארס הסתמכה על כימיקל לא מאושר למחזור, במה שהיווה "נזק עתידי לסביבה" 

יואב איילון | 
קוקה קולה נכשלה ביעדי המחזור
דו"ח של חברת הפרסום Changing Markets Foundation חושף כי ענקיות המשקאות נכשלו בעמידה ביעדי המחזור שהציבו לעצמן - ובכך פוגעות בסביבה. בראש ניצבת קוקה קולה שרשמה את הביצועים הגרועים ביותר ביחס להתחייבויותיה, והפרה חוקים סביבתיים.
מהדו"ח עולה כי קוקה קולה, חברת המשקאות הגדולה ביותר בעולם, התחייבה ב-1990 שבמשך 25 שנים תשתמש ב-25% פלסטיק ממוחזר לייצור הבקבוקים שלה, אך למרות זאת הצליחה החברה להגיע ל-10% בלבד ב-30 השנים שחלפו מאז. החברה, המייצרת גם מותגים כמו פאנטה, ספרייט ושוופס, מפיקה כ-2.9 מיליון טונות של אריזות פלסטיק בשנה ו-200 אלף בקבוקים לדקה. 
חברת פפסיקו התחייבה בעבר לייצר 50% מבקבוקיה באיחוד האירופי מחומרים ממוחזרים עד 2025, אבל היעד הנוכחי שהציבה לעצמה הוא לייצור כמות של 25% עד מועד זה - כך לפי הדו"ח. כמו כן, החברה התחייבה להגדיל בצורה ניכרת את מיכלי המחזור שלה בארצות הברית עד 2018, אך לא עמדה במשימה. 
הדו"ח מציין גם חברות נוספות, בהן ענקית הממתקים מארס, שהסתמכה על כימיקל לא מאושר עבור מחזור עטיפות הפלסטיק שלה. הפרקטיקה הזו מכונה בדו"ח כ"פיתרון כוזב שיכול להוות נזק עתידי לסביבה". נוסף על כך, מארס התחייבה ב-2019 לייצר 30% מעטיפות הפלסטיק שלה מתוכן ממוחזר עד 2025 - אך העטיפות שלה כיום לא מכילות חומרים ממוחזרים כלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה