מדדים ומחקרים

מחיר סגירת חדרי הכושר: השמנה, חרדה וירידה בפעילות ספורטיבית

סקר שנערך בקרב כ-4,500 מתאמנים בחדר כושר, מצא כי סגירתם הוביל לעלייה במשקל בקרב יותר מחצי מהמתאמנים, בקרב שני שלישים ניכרת השפעה נפשית, וכחצי מעידים על חרדה 

מערכת ice |  5
אימון בחדר כושר (צילום freepik)
מסקר שערך מכון שילוב בקרב 4,488 מתאמני רשת "הולמס פלייס" בגילאים 90-18, לבדיקת השפעות של סגירת חדרי הכושר והבריכות במהלך הגל השני, עולה כי 72% מהמתאמנים לא מצליחים למצוא חלופה מספקת לפעילות גופנית. 
לפי הסקר, 60% מהנשאלים מעידים שעלו במשקל שנסגרו את חדרי הכושר והבריכות, מרביתם רשמו עלייה של עד 5 ק"ג. כמו כן, 10% מספרים שהם מעשנים יותר בתקופה הזאת. 
81% מהנשאלים מעידים שהם מרגישים פחות טוב פיזית מאז שסגרו את מכוני הכושר והבריכות, כאשר אצל 67% מתוכם ההשפעה היא מבחינה נפשית. עקב היעדר פעילות גופנית, 48% מהנשאלים טוענים כי הם חרדים יותר. 70% מהנשאלים סוברים ששגרת האימונים שלהם (לפני הסגר) עוזרת להם להגן על עצמם ומסייעת בהתמודדות עם הקורונה. 
כאמור, קרוב לשלושה רבעים מהנשאלים מציינים שאינם מצליחים למצוא חלופה מספיק טובה לפעילות ספורטיבית - 34% מעידים שלמרות שמצאו חלופה הם עושים פחות ספורט, 38% ממשיכים באותה המידה ובקרב 21% הפעילות הספורטיבית עלתה. 
עוד עולה כי החלופה העיקרית לחדרי הכושר והבריכות היא ביצוע פעילות ספורטיבית לבד מחוץ לבית (54%), לאחר מכן פעילות ספורטיבית לבד בבית (40%) וכן אימונים דרך הזום או אפליקציות (29%). 
קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס מסרה: "תוצאות הסקר, כמו גם מחקרים נוספים מהארץ והעולם, מוכיחים כי ההחלטה לא לפתוח את מועדוני הכושר והבריכות בישראל פוגעת בציבור עצום. היא פוגעת בחוסנה הכלכלי של המדינה והיא פוגעת במערכת הבריאות שקורסת תחת העומס בהתמודדות עם המשבר". 
עוד מסרה שתוי: "אני קוראת לראש הממשלה והשרים לעשות את המעשה המתבקש, כפי שעשו ברחבי העולם, גם במדינות עם תחלואה קשה יותר מישראל, לפתוח לאלתר את מועדוני הכושר והבריכות ולאפשר למיליוני אנשים בישראל לעשות פעילות גופנית אשר הכרחית לבריאותם ולמצבם הנפשי". 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רק אני ירדתי במשקל?
    גוני 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וגם בלי משקולות אנשים מאבדים נוזלים ומסת שריר..
    סגור
  • 4.
    כל מילה נכונה
    דורון 10/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בעצמי מתאמנת קבוע ובאמת אני נכנסתי לחרדות ומצבי רוח לא טוב, לי אישית חדר כושר היה עוזר להתמודד עם הלחץ נפשי, והיום אחרי חודש של סגר אני יכולה לומר שאף אימון בבית לא מחליף את חדר כושר. אנשים חייבים חדרי כושר כמו שציבור דתי צריך בתי כנסת!!!
    סגור
  • 3.
    ספורט= סם החיים
    אורה 10/2020/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הגוף כואב מאז שהפסיקו את הספורט ואין גם מצב רוח הספורט זה סם החיים מי שלא עושה ספורט מרגיש כאילו הוא חי מת
    סגור
  • 2.
    בתור אחות, אני רואה ירידה לא פשוטה במצבם הגופני של המבו
    אחות 10/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל הירידה בפעילויות הספורט והאימונים היומיומיים שלהם, עקב הסגרים
    סגור
  • 1.
    תשקורת
    יעקב 10/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מעניין למה אף אחד לא טרח לכתוב, מחיר סגירת בתי הכנסת. נראה לי קצת קצת יותר משפיע על אנשים.
    סגור