מדדים ומחקרים

המועצה הישראלית לצרכנות: עלייה ב-130% בתלונות צרכנים על עסקאות מכר מרחוק

לרגל חודש הקניות ברשת, דיווח על נסיקה משמעותית בתלונות במועצה לצרכנות. הענפים המובילים בתלונות על עסקאות מכר מרחוק הם שירותי תיירות, מכשירי חשמל, ריהוט ומטבחים, ביגוד הנעלה ומוצרים נלווים ופנאי ותרבות
כפיר אדר | 
עלייה במכירות מוצרי הצריכה במשבר הקורונה (צילום freepik, pixabay)
חודש נובמבר הפך בשנים האחרונות ל"חודש השופינג", לחגיגת קניות של ממש גם עבור מי שלא נוהג לבצע קניות מקוונות. "יום הרווקים הסיני", "בלאק פריידי", "סייבר מאנדי" והגרסה הישראלית שהצטרפה לחגיגה (Shopping IL) הפכו את נובמבר ל"חודש הקניות המקוון".
השנה הצרכנים המקוונים אמורים להיות פעילים מתמיד לאור הקורונה וזה יתבטא ברכישות וקניות ברשת, עקב סגירת חנויות הרחוב והקניונים וצמצום האפשרויות לשופינג מחוץ לבית.
מנתוני המועצה הישראלית לצרכנות, עולה כי בשנת 2020 חלה עליה משמעותית של כ-130% בתלונות צרכנים בנושא עסקאות מכר מרחוק לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019 (19,896 תלונות של צרכנים בשנת 2020 לעומת 8,347 בשנת 2019).
מעבר לכך, בשנת 2019 היוו תלונות הצרכנים הישראלים על עסקאות מכר מרחוק כ-45% מכלל הפניות שהתקבלו במועצה לצרכנות, ואילו בשנת 2020 השיעור האמיר לכ-65% מכלל הפניות שהתקבלו במועצה לצרכנות. הענף המוביל בתלונות על עסקאות מכר מרחוק הוא שירותי תיירות, מכשירי חשמל, ריהוט ומטבחים, ביגוד הנעלה ומוצרים נלווים ופנאי ותרבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה