מדדים ומחקרים

הסקר שבחן: האם אפליקציות ההיכרויות פוגעות בבריאות ובאיכות החיים?

60% מהנשים ו-45% מהגברים מעידים על תחושת פחד להחמיץ הידועה כ"פומו", הנגרמת עקב השימוש ביישומונים אלה. ההשלכות של הפחד מלפספס דייטים איכותיים חמורות מכפי שנדמה
רועי בהריר-פרל | 
אפליקציות דייטינג (צילום Pixabay, Freepik, רשתות)
סקר שערכה ד"ר ריקי טסלר מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל מעלה שימוש ביישומוני היכרות כמו טינדר, אוקייקיופיד, באמבל וגריינדר מלווה בחוויית החמצה תמידית - מה שנהוג לכנות Fomo - וחוויה זו, מתברר, פוגעת בבריאות.
ממסקנות הסקר, בו השתתפו 500 רווקים/ות סטודנטים/יות מהאוכלוסייה החילונית והדתית בישראל, עולה כי תחושת הפומו המלווה שימוש באפליקציות אלה גורמת למצב רוח ירוד, לחוסר סיפוק מהחיים, להערכה עצמית נמוכה ולחרדה חברתית. במילים אחרות, לא מדובר רק בחשש להחמיץ דבר מה - במקרה זה, דייט מוצלח יותר מזה שהחלטנו לתת לו צ'אנס -  אלא בתופעה פסיכולוגית וחברתית עמוקה, בעלת השלכות נפשיות ופיזיולוגיות ממשיות.
פומו שמקורו בשימוש מוגבר בישומוני היכרויות גורר אחריו גם סימפטומים פיזיים, כמו למשל בעיות שינה, חוסר אנרגיה ועצבים רופפים. התופעה של פומו עקב שימוש באפליקציית היכרויות נפוצה בעיקר בקרב נשים חילוניות ודתיות - 60% ו-55% מהן, בהתאמה, דיווחו עליה - אבל גם גברים רבים מעידים עליה: 45% מהדתיים ו-44% מהחילוניים.
בסך הכל, מתוך 500 הנסקרים והנסקרות, 80% העידו שהם עושים שימוש באפליקציית היכרויות כלשהי. 25% מהחילוניים ומהחילוניות ו-15% מהדתיים והדתיות דיווחו שהם נכנסים לבדוק מה חדש ביישומון ההיכרויות בתדירות של יותר מחמש פעמים ביום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה