מדדים ומחקרים

מחקר: זו המדינה שצורכת הכי הרבה ג'אנק פוד באירופה

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטאות באירופה מצא כי הסגר באירופה גורר איתו השלכות של השמנה וצריכה מרובה של ג'אנק פוד. בריטניה היא המדינה שהכי הושפעה מכך, אך היא לא לבד

מערכת ice | 
עלייה בצריכת מזון מהיר (צילום Freepik)

סגר הוא לא חוויה נעימה, והוא גורר איתו השלכות רבות ביניהן, פגיעה בתחומי הפנאי, ביטול מפגשים חברתיים ו- מוביל לבדידות לילית עם נטפליקס וגלידה שבסופה היא עשויה להוביל גם להשמנה. מחקר שנעשה בשילוב אוניברסיטאות ברחבי אירופה, בהובלת אוניברסיטת ארהוס בדנמרק, מצא כי אזרחי בריטניה הם "הזללנים" הגדולים ביותר באירופה. 

בסקר השתתפו כ- 5,000 צרכנים מעשר מדינות שונות ברחבי אירופה. הסקר מצא כי סגר 
עשוי לגרום לעלייה מתמשכת בצריכת מוצרי מזון ובהרגלי האכילה, מנגד גם נמצאה תופעה מעודדת בה אנשים מכינים לעצמם ארוחות בבית בזמן שהתפנה.
ביחס לשאר מדינות אירופה, אנשים בבריטניה הגדילו את צריכת הפירות והירקות שלהם במהלך המגפה, עם עלייה של 33% ו- 31%  בהשוואה לתקופה של לפני הקורונה. עם זאת, הבריטים צורכים גם יותר ג'אנק פוד ואלכוהול מאשר אנשים במדינות אחרות באירופה, ומדווחים על העליות הגדולות ביותר בצריכת אלכוהול עם 29% ועלייה בג'אנק פוד עם 34%.
מגמות סותרות נמצאו בהרגלי הבישול של הצרכנים. בזמן שהם סגורים בבתים, הבריטים גילו מחדש את עולם הבישול, כאשר 42% אמרו שהם מקדישים יותר זמן להתנסות במתכונים חדשים. עם זאת, הם גם נשנשו יותר במהלך תקופה זו עם עלייה של 27%, במקום לאכול ארוחות קבועות. זה הגידול המשמעותי ביותר בקטגוריה זו בעשרת המדינות שנבדקו: פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, איטליה, פולין, רומניה, ספרד, שוודיה ובריטניה.
כ-מחצית מהנשאלים (49%) אמרו שההגנה על הבריאות היא הדבר הכי חשוב עבורם מאז פרוץ מגפת הקורונה. יותר משליש (34%) מהצרכנים איבדו חלק מהכנסתם או את כולה במהלך המגפה, מה שהפך את המזון מהיר כאפשרות מרכזית עבורם בסגר. קצת יותר ממחצית מהצרכנים הבריטים (51%) אמרו כי הם מתמודדים עם מאבקים פיננסיים במהלך המגיפה, מעט מתחת לממוצע האירופי שעומד על 54%.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה