מדדים ומחקרים

בזוס, צוקרברג ומאסק כבר שם: 10 המיליארדרים שהרוויחו בגדול מהקורונה

מחקר שהתפרסם על ידי מגזין פורבס מצא כי מיליארדים רבים הגדילו את הונם, בזמן שעסקים רבים בעולם נמצאים על סף סגירה, בעקבות משבר נגיף הקורונה. אז מי התעשר הכי הרבה? הרשימה לפניכם
מערכת ice |  2
מיליארדרים בקורונה (צילום Unsplash, מערכת ice)
במחקר שפורסם על ידי מגזין פורבס נמצא כי המילארדרים הגדולים בארצות הברית מנצלים את המגפה כדי להמשיך להתעשר. המחקר דירג את 30 המיליארדים שעושרם צמח בין החודשים מרץ ו-אוקטובר 2020, בכתבה זו נביא לכם את עשרת המיליארדרים המובילים.
יותר מחצי שנה מאז שהחלה המגפה, יותר מ-11 מיליון אמריקאים נותרו מובטלים ובעלי עסקים רבים דיווחו כי לא יצליחו להתאושש ולפתוח את העסקים שלהם מחדש. אבל המיתון שנוצר על ידי נגיף הקורונה הוא לא אסון כלכלי עבור כולם. למעשה, בחודשים שחלפו מאז שהנגיף הגיע לארצות הברית, רבים מהאזרחים העשירים במדינה הרוויחו ממנו.
במשך כשבעה חודשים החל מאמצע חודש מרץ, שבוע לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי, 614 מיליארדרים אמריקאים הגדילו את השווי הנקי שלהם בכ-931 מיליארד דולר. רבים מהמיליארדרים ברשימה קשורים לחברות טכנולוגיה שחוו תקופה מאוד מוצלחת בזמן שכולם מסתגרים בבתים. 
במקום הראשון עם העלייה הכי גדולה ניתן למצוא את מנכ''ל אמזון, ג'ף בוזס. בזמן שאנשים נשארו בבתים, הם העדיפו לבצע את הקניות שלהם באונליין וללא ספק הוא אחד המרוויחים מכך.שוויו הנקי כמעט הוכפל ליותר מ- 200 מיליארד דולר. במהלך חודשי המגיפה הוא צמח ב-79.8% סכום של כ-90 מיליארד דולר. במקום השני, אילון מאסק מרוויח מהביקוש לרכבים חשמליים, עם עלייה של 277.4% בהכנסות שמסתכמים ברווח של כ-68 מיליארד בתקופת הקורונה. נכון לחודש אוקטובר הוא מוערך בסכום של כ-92.8 מיליארד דולר. 
במקום השלישי, מארק צוקרברג מנכ''ל פייסבוק, עם עלייה של 85.1% ברווחים, עם סכום של כ-46.5 מיליארד דולר. שווי מוערך בכ-101 מיליארד דולר. את המקום הרביעי קוטף דניאל גילברט, שהתעשר מחברת הלוואות שבבעלותו. לאורך התקופה הוא הגדיל את עושרו כשבע פעמים יותר ממה שהיה לפני המגיפה, עם עלייה של 656.4%. האישה הראשונה בחמישייה היא מקנזי סקוט, גרשותו של ג'ף בוזס, שגם מחזיקה ב 4% מהחברה. העלייה שלה מוערכת ב-82.6%. באמצע אוקטובר שווי מניות אמזון היה מעל ל-3,400 דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אילומינטי
    ברק 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב"מקרה" שלושתם ועוד שמות שמופיעים ברשימה חברים בקבוצת בילדברג של הבונים החופשיים. בינהם ביל גייטס שמנסה לדחוף לכולנו "חיסונים" ושבבים לגוף... עד מתי רשעים יעלוזו
    סגור
  • 1.
    אילומינטי
    ברק 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב"מקרה" שלושתם ועוד שמות שמופיעים ברשימה חברים בקבוצת בילדברג של הבונים החופשיים. בינהם ביל גייטס שמנסה לדחוף לכולנו "חיסונים" ושבבים לגוף... עד מתי רשעים יעלוזו
    סגור