מדדים ומחקרים

מורכב, אך בר ביצוע: כיצד לבנות נוכחות אונליין ולהרחיב את העסק שלכם?

באמצעות תכנון והתאמה נכונים, ניתן לשפר את שירות הלקוחות, לחסוך  בעלויות של אדמיניסטרציה ושל תחזוקה, לפנות לקהל רחב יותר, וגם: מה אתם צריכים לעשות שלב אחר שלב בדרך להצלחה
כפיר אדר | 
קניות אונליין (צילום pexels)
עסקים מקוונים הם לא משהו חדש, כיום למרבית החברות הגדולות כמו הקטנות, יש נוכחות אונליין, בין אם זה אתר, עמוד פייסבוק או אינסטגרם. עד היום, עסקים רבים אף הצליחו להתקיים מבלי לפתוח חנויות מקוונות; זאת עד התפרצות נגיף הקורונה אשר הוביל למשבר כלכלי עמוק שהפך את הצורך בנוכחות אונליין ובחנות אונליין לתנאי להישרדות בתקופה הזו.  
אלכסיי שלימוב, מנכ"ל חברת Eastern Peak ניתח עבור ice מדוע לנוכחות אונליין יתרונות רבים. "ראשית, ברגע שאתה בונה נוכחות אונליין אתה מגיע באופן אוטומטי לקהל רחב יותר של לקוחות מכל מיני סוגים, בערים שונות, בכל מיני שפות ובכל שעה ביום, מה שמאפשר להגדיל את בסיס הלקוחות שלך והקהל יעד שלך. שנית, נוכחות באינטרנט משמע יותר אפשרויות קידום, בין אם זה קידום אורגני או ממומן. בנוסף, נוכחות אונליין משפרת את שירות הלקוחות, לקוחות לא רק יכולים לגלות אתכם אונליין אלא יכולים לקנות את המוצרים שלכם, להגיב לפוסטים ולשאול שאלות. דבר אחרון, על ידי הפיכת העסק לדיגיטאלי ניתן לחסוך  בעלויות של אדמיניסטרציה ושל תחזוקה (כמו מחסנים וכד')".
המעבר לאונליין אומר שצריך ללמוד לעשות עסקים בסביבה אחרת לגמרי, ולכך נדרש קצת תכנון והתאמה. אם תהיתם כיצד ליצור נוכחות אונליין לעסק שלכם, הנה המדריך שלב אחר שלב: "תחשבו כיצד העסק אונליין שלכם יתקיים יחד עם העסק המסורתי שלכם במקרה כזה יש לכם שלוש אפשרויות, האחת היא לסגור את העסק הפיזי ולהישאר אך ורק באונליין, הדבר השני הוא לנהל את שני העסקים במקביל והדבר השלישי הוא להמשיך לנהל שני עסקים אך לעבור בהדרגה לעסק אונליין בלבד. החדשות הטובות הן שאתם לא חייבים לקבל החלטה מיידית, אתם יכולים לחכות, להתחיל בשיטה אחת ולראות מה יתאים לכם יותר ואז ליישם".

 אלכסיי שלימוב. קרדיט: באדיבות איסטרן פיק

עוד מסביר: "תבחרו איזה מוצר או שירות תשווקו אונליין כאמור לעיל, אתם לא חייבים לעבור לעסק אונליין בבת אחת. התחילו בבחירת מוצר או שירות במסגרת ההיצע הקיים שלכם, אותם תוכלו להפוך לדיגיטליים, ובאמצעותם תיצרו נוכחות מקוונת. רוב הסיכויים שמהר מאוד תצטרכו להמציא הצעות חדשות לגמרי עבור לקוחות האונליין שלכם אך לפני שתעשו זאת תערכו מחקר שוק בו תבדקו את הצרכים והציפיות שלהם".
"תעשו מחקר מתחרים אחד הדברים הקריטיים שיש לעשות בעת פתיחת עסק מקוון הוא ניתוח תחרותי. התחילו בזיהוי השחקנים העסקיים המרכזיים בענף שלכם ותחליטו מי הם המתחרים העיקריים והמשניים שכם. בהמשך, תציצו באתרים שלהם ובנכסים הדיגיטליים הנוספים כמו אפליקציות, עמודי פייסבוק, אינסטגרם ועוד. לסיום, תקראו את ההמלצות גלו מה הלקוחות שלהם אומרים עליהם באתרים שונים וברשתות החברתיות. זה אמור לעזור לכם להבין את נקודות החוזק והחולשה של המתחרים שלכם, ואיך אתם יכולים לפעול בצורה טובה יותר".
"תדעו את תהליכי הפיתוח והתפעול גם אם אתם מתכננים להעסיק חברת חיצונית שתפתח את הכלים מקוונים לעסק שלכם, עדיין כדאי לכם גם להיות מעורבים וללמוד את תהליכי הפיתוח והתפעול של המוצר. תלמדו איך בונים מוצר בתקציב ובזמן מוגבלים, תבררו מהן העלויות הממוצעות לפרויקטים מהסוג שאתם רוצים להתחיל, מהו הזמן הממוצע שלוקח לפתח את היישומים הללו וכו'. כך תגיעו מוכנים לפגישה עם הספק ותדעו מה לדרוש ממנו ומה לצפות מבלי שהוא "יעבוד" עליכם".
"תבחרו נכון את השותף הטכנולוגי שלכם באופן אידיאלי, השותף הטכנולוגי שלכם יש לו ניסיון מוכח ביצירת פרויקטים דומים לשלכם, אך ניסיון הוא לא דבר היחיד שיש לקחת בחשבון בעת יצירת שותפויות טכנולוגיות. תבחרו לעבוד עם חברת פיתוח תוכנה ולא עם פרילאנסר, כך תפחיתו את הסיכון שהוא יעלם, שהוא יברח עם הכסף, שלא יעמוד בלוחות זמנים ויבזבז לכם את הזמן. בנוסף, כשאתם בוחנים ספקים שונים מאוד קל להשוות על פי התמחור. מטבע הדברים יהיה הגיוני שתלכו על הספק הזול יותר, אך זה לא הדבר הנכון. תשקלו את העלות הכוללת של כל הפרויקט ורק על פי זה תבחרו, כי יכול מאוד להיות שספק שיגבה תעריף שעתי יותר זול, בסופו של דבר יעלה לכם מאוד יקר בגלל בעיות אחרות או עבדוה לקויה".
לסיכום שלימוב הסביר: "בניית נוכחות אונליין הוא תהליך מורכב, ובכל זאת, בר ביצוע ובר השגה ברגע שאתם מחלקים אותו לשלבים. המדריך הזה מתאר את הצעדים להקמת העסק שלכם ברשת, אולם תוכנית הפעולה שלכם תהיה תלויה בסופו של דבר  בסוג המוצר שתרצו לבנות, בקהל שלכם בתקציב, בתעשייה ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה