מדדים ומחקרים

האור שבקצה: ה-HSBC צופה התאוששות של המערכות הפיננסיות בתחילת 2021

התחזית האופטימית של ענקית הבנקאות והפיננסים הבינלאומית - ההזדמנויות לרווחים טמונות בשוק האסייתי, בתחום התעבורה הדיגיטלית ובטכנולוגיה בת-קיימא, תוך החלמה הדרגתית בענף ומעבר לבניה מחדש
רועי בהריר-פרל | 
כלכלה בתקופת הקורונה (צילום freepik)
תחזית אופטימית של ענקית הבנקאות והפיננסים הבינלאומית HSBC לרבעון הראשון של 2021: החברה צופה החלמה הדרגתית בענף ומעבר לבניה מחדש, תוך שהיא נשענת על מגמת השיפור וההתרחבות בפעילות הבנקאית במהלך החודשים האחרונים - ולא רק בכל הנוגע לכלכלה הדיגיטלית ולהיקף הייצור. על פי הדו"ח ש-HSBC פרסמה הבוקר (שלישי), "החיסונים צפויים לגרום לעלייה בביטחון של הצרכנים ובכך לאפשר לסקטור הבנקאי להפוך למנוע צמיחה מחודש".
בנוסף, הדו"ח משקף ציפייה לכך שממשלות ברחבי העולם יבנו מחדש את הכלכלות שלהן במהלך רבעון זה וחברות בריאות תשקענה לא מעט בניסיון להתאים את עצמן למציאות של אחרי המשבר ולהזדמנויות שהיא מייצרת. "בשורה התחתונה", נכתב בדו"ח, "הכלכלה העולמית תהיה גדולה ובריאה יותר בשנה הבאה".
על פי וילם סלס, האסטרטג הראשי של HSBC לשוק הבינלאומי, "שנת 2021 צפויה להיות עמוסה באירועים". לדבריו, "בתקופת ההתחסנות, סביר להניח שנראה תנודתיות רבה במשק לצד אינפלציה שתגיע בעקבות הצניחה של מחיר הנפט מ-70 ל-20 דולר לחבית בין ינואר למרץ השנה. השווקים יהיו הפכפכים בתקופה זו ומשקיעים ששואפים לייצר בה רווחים יצטרכו להיות סלקטיביים ומגוונים".
ב-HSBC מציינים בדו"ח שלושה תחומי השקעה בעלי פוטנציאל גבוה לרווחיות במהלך הרבעון הראשון של 2021. הראשון הוא השוק האסייתי ההולך ומתחמם משנה לשנה וכבר עכשיו, הרבה לפני העולם המערבי, נהנה מפירות היציאה ממשבר הקורונה. מדד הייצור הסיני, ה-PMI הציג בנובמבר האחרון נתוני שיא של עשור. זאת ועוד: לאור הביקוש הגובר של מעמד הביניים בסין לשירותים ולמוצרים, לגמישות המדיניות הכלכלית של הממשל הקומוניסטי, להכלה המהירה של מגפת הקורונה ותשתיות IT איתנות, התמ"ג האסייתי צפוי לשוב לצמיחה בשיעור של 6.7% לאחר שרשם בשנה הנוכחית ירידה של 0.7%.
תחום ההשקעה השני שמוצע על ידי HSBC הוא ענף התעבורה הדיגיטלית. נוכח הקפיצה הגדולה שענף זה עשה בשנה החולפת כתגובה למשבר הקורונה ובעיקר לאילוצי העבודה מרחוק, האנליסטים צופים לו המשך שגשוג, התפתחות והתחדשות בשנת 2021. התחומים העיקריים שעליהם ממליצים החוקרים של חברת הבנקאות ממליצים כהשקעה הם רשתות 5G, אוטומציה וטכנולוגיה בתחום הבריאות.
התחום השלישי שעליו כדאי לשים עין וכסף בשנה הבאה הוא, להערכת HSBC, נושא הקיימות. יותר ויותר ממשלות עתידות להטיל מגבלות ולהציג תקנות מחמירות בכל הנוגע לזיהום הסביבה ולשמירה על כדור הארץ, וכתוצאה מכך יהיה צורך בפתרונות טכנולוגיים ייעודיים. החברות והגופים שיצליחו לעמוד בדרישות החדשות ולהציג מקוריות וחדשנות ייהנו מצמיחה מהירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה