מדדים ומחקרים

יזמות, בגדים בעיצוב אישי וחתונות מצומצמות: כך תיראה 2021

על פי התחזית השנתית של הרשת החברתית המשפיעה פינטרסט, בשנה הבאה נתמקד ביזמות, נעצב את הבגדים שלנו בעצמנו, נטפח את המרחב הדיגיטלי שלנו, נתחתן בצנעה ונאכל ג'לי בטעם חלפיניו
רועי בהריר-פרל | 
שבירת כס בחתונה (צילום iStock)
גע לפני שאחת השנים הפחות מוצלחות בהיסטוריה האנושית מסתיימת, מפרסמת הרשת החברתית לניהול תמונות פינטרסט את התחזית השנתית שלה בנוגע להתנהגויות, מגמות וטרנדים בשנת 2021. בסך הכל היא מציגה 150 כאלה, מחולקים לסעיפים שונים. על פי אנדריאה מאלארד, מנהלת השיווק של פינטרסט, זו לא בדיוק סקירה רגילה של טרנדים עתידיים, אלא "חלון אל העתיד, שמציגה הפלטפורמה שבה אנשים מתכננים אותו", כלשונה.
מטרת הסקירה, לדבריה, היא בין השאר "לאפשר למפרסמים הצצה למה שקורה במוחם של קהלי היעד שלהם" - אפשרות אטרקטיבית במיוחד נוכח העובדה שלפינטרסט יש 442 מיליון משתמשים ברחבי העולם שמפעילים חמישה מיליון "לוחות" (Boards) ובהם 240 מיליארד Pins (הדבקות של תמונות). במסיבות עיתונאים מקוונת שפינטרסט קיימה לאחרונה, אמר לארקין בראון - מומחה בתחום חוויית המשתמש - כי 150 התחזיות הללו משקפות את הצפי הכללי לכך ש"שנת 2021 תמציא מחדש נורמות חברתיות", כלשונו.
בנוסף לתחזיות בנושאי אופנה, ביוטי, לייף-סטייל ואוכל - הנוגעים לקהל היעד המרכזי של פינטרסט - הסקירה מנסה לנבא גם לאן תוביל אותנו 2021 בכל הנוגע לפיננסים, לתחביבים, להורות, לחיי הבית, לטיולים, לפרנסה ולתחומים רבים נוספים. לשם כך, פינטרסט נעזרת בניתוח של שינויים בהיקפי השימוש במילות חיפוש מסוימות בין 2019 ל-2020.
מהסקירה עולה בין השאר כי ב-2020 (ליתר דיוק, מאוקטובר 2019 עד ספטמבר 2020) חל זינוק של 160% בחיפוש תמונות תחת הכותרת "חתונה קטנה בחצר" ושל 200% אחר "עוגת חתונה פשוטה". מכך, מסיקים בפינטרסט שבשנת 2021 תתחזק מגמת האירועים הקטנים.
בתחום האופנה, בלט ב-2020 במיוחד החיפוש אחר "בגדי אוברסייז", שקפץ ב-300% בהשוואה ל-2019 - מן הסתם, בשל הסגרים והשהות הממושכת בבית. גם כל מה שנוגע ל-DIY (עשה זאת בעצמך) בלט מאוד השנה, בעיקר בקרב דור ה-Z, וצפוי להמשיך להתחזק ב-2021. כך למשל, החיפוש אחר "רקמות של סווטשירטים" קפץ בלא פחות מ-700%.
בתחום הפיננסים, פינטרסט צופה זינוק בכל הנוגע ליזמות - מה שמבטא צד נוסף של התחזקות מגמת ה-DIY. החיפוש "עריכת חשבון בסיסית", לדוגמה, צמח ב-150% לעומת אשתקד והחיפוש "מוטיבציה ליזמות" היה גבוה ב-200% משנה שעברה.
המעבר לעבודה מרחוק בשנת 2020 בא לידי ביטוי, למשל, בכך שהחיפוש "רקע אסתטי באיכות גבוהה ללפטופ" זינק בין גבולות פינטרסט בלא פחות מ-3,000% ביחס ל-2019. המשמעות, לדברי פינטרסט, היא שה"פינרים" (Pinners, כינויים של משתמשי הרשת החברתית) "יתייחסו מעתה והלאה למרחב הדיגיטלי שלהם כאל ביתם" בכל הקשור לעיצוב סביבת המשתמש.
ממצאים בולטים נוספים שאספה פינטרסט כוללים בין השאר עלייה של 160% בחיפוש "חלזונות לאימוץ", של 300% בחיפוש "פעילויות מיינדפולנס עם הילדים", של 200% בחיפוש "דייט במכונית ללילה", של 165% בחיפוש "בני זוג בוהים בכוכבים", של 300% בחיפוש "התעמלות לפני השינה" ושל 200% בחיפוש "מתכון לג'לי בטעם פלפל חלפיניו". בתיאבון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה