מדדים ומחקרים

שוק הרכב בקורונה: המותגים שהתרסקו בצל המשבר ואחד שהצליח לרשום זינוק בעלייה

היקף מסירות הרכבים במשבר הקורונה ירד בכ-15% בהיקף של כ-40 אלף רכבים, אך היו מותגים שהצליחו יותר מאחרים. יונדאי וטויוטה ממשיכים להוביל את הטבלה בקרב המותגים המבוקשים, אך מתחרה קטנה הצליחה להשאיר אבק לכל השאר 
שרון טל | 
רכבים ומסחר (צילום pexels, freepik)
משבר הקורונה הוביל את המשק לסגר טוטאלי עולמי וחתך דרסטית את היקף הסחורות שהגיעו לישראל, דבר שניכר היטב גם בתחום הרכב. מנתוני איגוד ייבואני הרכב עולה כי ב-2020 חלה ירידה חדה בהיקף מסירות הרכבים, מ-253,938 ל-214,544, נפילה של 15.5%, בחסות משבר הקורונה. 
המותג המוביל בקרב הישראלים הוא יונדאי על סוגיו השונים, וב-2020 נמסרו 33,565 רכבים ממנו, לעומת 40,286 ב-2019, ירידה של 16.6%. טויוטה במקום השני עם 28,756 מסירות ב-2020 מול 35,898 ב-2019, ירידה של כמעט 20%, כשקיה עם ירידה של 20.3% לאחר שירדה מ-31,978 מסירות רכבים ל-25,483. 
את הירידה החדה ביותר בקרב 10 המותגים המובילים רשם המותג ניסאן. מסירות רכבי ניסאן ירדו ב-2020 בכ-32.8% מ-11,055 רכבים שנמסרו ב-2019 ל-7,425 בלבד ב-2020. תשעה מתוך עשרה מותגים מובילים רשמו ירידה, אך המותג סיאט התעלה מעל המשבר ורשם דווקא עלייה של 12.3% מ-9,128 רכבים שנמסרו ב-2019 ל-10,256 ב-2020. 
ומה לגבי 2021? נראה כי משבר הקורונה עתיד ללוות אותנו גם בשנה הקרובה ולתת אותותיו על המשק. כשברקע מבצע החיסונים במרוץ נגד הזמן, ברור כי כל רגע הוא קריטי וכל איחור גם עולה ביוקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה