מדדים ומחקרים

סמארט נמחקה משוק הרכב הישראלי, גם לרכבי העל כבר אין מקום

שנת הקורונה הביאה לירידה של כ-20% במסירות רכבים חדשים, אחרי 36 מסירות ב-2019, המותג סמארט לא סופק כלל במהלך השנה החולפת, כאשר גם מזראטי, פורשה ורכבי העל נעלמו כמעט לגמרי מהשוק. אבל מי דווקא חיזקו את מעמדן?
כפיר אדר | 
פרארי (צילום Istock)
זו לא הייתה שנה טובה כמעט לאף אחד מהמגזרים העסקיים, בטח לא לשוק הרכב העולמי. הירידה בביקוש לרכבים הובילה לצניחה במסירות רכבים חדשים ואף להיעלמות מוחלטת של מותגים מסוימים, על פי דוח של איגוד יבואני הרכב, לא נמסרה אפילו מכונית אחת של סמארט במהלך השנה החולפת.
מ-36 הזמנות ב-2019, אף לא רכב אחד כזה עלה לכביש בשנת 2020, מדובר ב-100% ירידה, בלתי נתפס. מי שתפסה את מקומה ברכבי המיני היא אבארט' שעלתה מ-21 בשנת 2019 ל-30 בשנה הזו.
בין מותגי היוקרה ניתן למצוא את אסטון מרטין שלעומת 7 בשנה שעברה, נמסרו רק 3 בשנה הנוכחית. פרארי ירדה מ-8 ל-6, בנטלי גם כן חוותה ירידה מ-23 ב-2019 ל-18 בשנת 2020 ומזראטי צנחה מ-40 אשתקד ל-27 בלבד השנה.
מי בכל זאת חוותה שנה לא רעה? פורשה הצליחה דווקא להגדיל את כמות הרכבים שנמסרו מ-138 בשנה שעברה ל-148 ב-2020. גם יגואר, מותג יוקרתי, אך מעט יותר 'עממי' סופק ל-174 לקוחות במקום 139 בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה