מדדים ומחקרים

דרכון ירוק? 32% מהצעירים בישראל לא מוכנים להיבדק, 83% מהאזרחים הוותיקים כן

סקר חדש לקראת הדיון בשלישי בוועדת החוקה על הדרכון הירוק קובע כי רוב הציבור מוכן לבצע בדיקת קורונה מהירה. כשליש מהצעירים לא מוכנים לעבור את הבדיקות, 83% מהאזרחים הוותיקים כן יהיו מוכנים וכך גם יהיו מוכנים 62% מהדתיים והחרדים
כפיר אדר | 
מתחסנים נגד קורונה (צילום פלאש 90/יוסי אלוני)
לאחר שהושג אישור מוועדת ההסכמות של פגרת הכנסת, ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר, תקיים ביום שלישי בשעה 15:00 דיון מעקב נוסף אחר יוזמת הדרכון הירוק, דרכון ירוק למתחסנים, מחלימים ולנבדקים גם בבדיקות מהירות.
לקראת הדיון והתחלת השימוש בדרכון הירוק, בכפוף לפתיחת המשק, אשר יכלול בין היתר בדיקות מהירות בכניסה לאירועי תרבות וספורט, כמו גם למוזיאונים וכנסים ויתכן ויופעל גם בחדרי כושר מסעדות, בתי קפה, קניונים, מלונות ובריכות שחיה, יצאנו לבדוק האם הציבור מוכן לבצע בדיקת קורונה מהירה באמצעות סקר חדש אשר מצא נתונים מרתקים. 
על פי תוצאות הסקר, רוב הציבור, 76% יהיה מוכן לבצע בדיקת קורונה במידה ויציעו להם לבצע בדיקה מהירה ולקבל תוצאות בתוך 15 דקות, לעומת 24% שהיו מסרבים לעשות זאת (וזאת למרות שהדיוק שלה נמוך יותר, עובדה אשר הוצגה למשתתפים בסקר).
בין המשיבים בחיוב לביצוע הבדיקה בלטו האזרחים הוותיקים בני גיל ה-65 ומעלה אשר 83% מהם היו מבצעים, כמו גם בני ה-55 עד 64 שלא פחות מ 81% מהם היו כן עושים בדיקה מיידית. גם בקרב הצעירים אשר 32% מהם לא יהיו מוכנים להיבדק, עדיין נרשם רוב לביצוע בדיקה מיידית שכן 68% מהצעירים ציינו שיסכימו לבצע בדיקת קורונה.
הסקר נערך על ידי חברת המחקר והייעוץ האסטרטגי 2thePoint בניהולן של עדי ענבר ותמי בירמן ובייעוץ מדעי של אבינעם ברוג, בקרב 503 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל ביוזמת סופיה ישראל, בדיקות מיידיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה