מדדים ומחקרים

טראמפ נחסם בטוויטר, הפייק ניוז ברשתות החברתיות ירד ב-73%

עד כמה השיח על הונאת הבחירות היה נפוץ בארה"ב? על פי מחקר שנעשה לאחר חסימת טראמפ בטוויטר חלה ירידה של 73% בשיח על המידע השגוי אודות הבחירות, כאשר מספר האזכורים צנח מ-2.5 מיליון ל-688 אלף בלבד
יהודה לוינגר | 
טראמפ נגד טוויטר
הבדיקה המעמיקה הראשונה שנעשתה לאחר חסימת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מטוויטר, הראתה כי מידע שמוגדר כ-שגוי על הונאת הבחירות ירד בלא פחות מ-73%, כך על פי מחקר של חברת Zignal Labs שפורסם היום (ראשון) בכלי התקשורת בארה"ב. 
על פי המחקר, שיח על הונאת הבחירות בארה"ב - שיח שהיה מקושר בעיקרו לטראמפ - צנח מ-2.5 מיליון אזכורים ל-688,000 בלבד, וזאת כשבוע בלבד לאחר חסימתו של טראמפ מרשת הטוויטר. לטענת החברה, הדיס-אינפורמציה לגבי תוצאת הבחירות כמו גם המידע המוטעה שזרם ברשתות החברתיות נדחף על ידי טראמפ ותומכיו, ולכן לאחר חסימתו ניכרת הורדה משמעותית בכל הרשתות החברתיות, ולא רק בטוויטר.
גם תגיות ששימשו את תומכי טראמפ למאבק בבחירות, מאבק ששיאו הגיעו למהומות בקפיטול, ירדו משמעותית. כך התגית: #FightforTrump או #HoldTheLine ירדו בכמעט 95% מהשימוש שנעשה בהן לפני חסימת טראמפ. 
כזכור, לאחר המהומות בפקיטול, החליטה הרשת החברתית טוויטר לחסום את חשבונו האישי של טראמפ לצמיתות, בשונה מפייסבוק שהשהתה את חשבונו עד השבעת ביידן. לדברי מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, ההחלטה של טוויטר הייתה נכונה: "עמדנו בפני נסיבות יוצאות דופן שאילצו אותנו להתמקד בביטחון הציבור. נזק בעולם שבחוץ דרך דיבורים מקוונים - זה מה שמניע את מדיניות האכיפה שלנו מעל לכל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה