מדדים ומחקרים

ביקום מקביל: כשאילון מאסק יוצא לקניות ומשלם 6.4 מיליון דולר עבור קילו תפוחים

האיש העשיר בעולם, לו הון של כ-200 מיליארד דולר, שווה פי 1.6 מיליון ממשפחה ממוצעת. אם משווים את ההון שלו לשל האמריקאי מהשורה ומתרגמים זאת לקניות בסופר, אין ספק שדברים יעלו לו מאוד ביוקר, בשר יעלה מאות מיליוני דולרים. עצמו עיניים
כפיר אדר |  1
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/אילון מאסק)

לא מכבר, אילון מאסק, המייסד ומנכ"ל טסלה, הפך לאיש העשיר בעולם כאשר השאיר אבק אפילו לג'ף בזוס בעלי אמזון. כמו כל אזרח אמריקאי, גם מאסק בוודאי עושה לביתו וקונה מצרכים, אבל בואו נערוך רגע דמיון מודרך - תדמיינו לרגע כמה הפריטים בסופר שאליו יילך האיש העשיר בעולם יעלו, אם הוא ישלם את אותו החלק מכספו כמו משפחה אמריקאית ממוצעת שמשלמת על הקניות לה.

מאסק בוודאי לא משווה מחירים של תפוחים בסופר, כי ככה זה שאתה שווה כמעט 200 מיליארד דולר, ההבדל בין תפוחים זולים לתפוחים יקרים, אבל אם מאסק היה צריך לשלם עבור דברים ביחס לעושרו, אז השווי הנקי שלו פי 1.6 מיליון מזה של המשפחה האמריקאית החציונית, שמוערכת ב-121,700 דולר בשנה. על פי סקר כספי הצרכן של הפדרל ריזרב.
אז לשם הדמיון המודרך,, כל מה שעולה למשפחה החציונית דולר בודד יעלה לו 1.6 מיליון דולר. תפוחים אורגניים שנמכרים במחיר של 3.99 דולר לקילו, יעלו הרבה יותר למאסק ששם את קילו התפוחים על המסוע של הקופה והקופאית אומרת לו: "זה יעלה לך 6.4 מיליון דולר", הבנתם? וואו. 
אבל אם הוא כן יערוך סקר שוק, הוא יכול היה לקנות במקום זאת קילו תפוחי עץ מזן אחר ולחסוך יותר משני מיליון דולר. ומה עם לקנות אבוקדו אחד גדול? "זה יהיה 2.4 מיליון דולר", בבקשה. מאסק אומר לעצמו: "התותים האורגניים האלה נראים טעימים, אבל 11 מיליון דולר לקילו? זה מטורף! ארבעה קילוגרמים של סטייק בשר בקר מגיעים לכמעט 100 מיליון דולר". נכון לעכשיו, מנכ"ל טסלה מתחיל למלמל לעצמו: "לא פלא שהם קוראים למקום הזה 'איפה שמשאירים משכורת שלמה".
כפי שכלכלנית אוניברסיטת בוסטון, לורנס קוטליקוף, אוהבת לציין, עושר שימושי רק כאשר הוא נצרך, לא על ידי הדור הזה או אחד העתידי. כך שבטווח הארוך, מס קבוע של 25% על הצריכה משפיע בדיוק על משפחה עשירה כמו מס חד פעמי של 25% על עושרה. אז, איך אתה אוהב התפוחים שלך, אילון?

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה כל כך מטופשת!! (ל"ת)
    יעל 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור