מדדים ומחקרים

בחיסונים לקורונה ישראל בטופ, אבל מה בכל הנוגע לסורקי MRI?

בעוד אנו מתהדרים בהובלה עולמית בהתחסנות האוכלוסייה נגד נגיף הקורונה, מגלה מדד שבודק את כמות מכשירים MRI הזמינים לכל מיליון תושבים, תמונה מדאיגה:  5 מכונות בלבד לכל מיליון אזרחים. יפן מדורגת ראשונה במדד, ומהו המיקום של ישראל?
כפיר אדר | 
רפואה ובינה מלאכותית (צילום pexels)
מבין המדינות החברות בארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), מתברר כי ביפן יש את הזמינות הגבוהה ביותר של יחידות הדמיה תהודה מגנטית (MRI). מעל 55 יחידות כאלה זמינות לכל מיליון תושבים במדינה שניצבת בשורה הראשונה של המתקדמות בעולם.
ארצות הברית וגרמניה מיד אחריה בטבלה של אתר הסטטיסטיקות המוביל, במקומות השני והשלישי בהתאמה, בשיעורים של כ-40 ו-35 מכונות לכל מיליון מתושביהן. בהשוואה למדינות אלה, בישראל ובהונגריה, למשל, יש סביב חמש יחידות MRI לכל מיליון. אולי זו הסיבה לסחבת ולאיטיותאותה חווים הממתינים לבדיקה שכזו. ישראל ניצבת במקום ה-28 המדאיג מתוך 31 מדינות OECD.
הזמינות של יחידות ה-MRI בהחלט יכולת לשמש מדד להגדרת איכות תשתית הבריאות במדינה. המצאת סורקי MRI חוללה מהפכה בהדמיית האבחון מכיוון שאינה משתמשת בקרינה, אלא בשדה מגנטי וגלי רדיו. לעומת זאת, סורקי טומוגרפיה ממוחשבת (CT) משמשים בתדירות גבוהה יותר להצגת מבנים גרמיים.
על היצרניות המובילות בעולם של סורקי MRI נמנות ג'נרל אלקטריק, סימנס, היטאצ'י ופיליפס. עלויות יחידת MRI אחת יכולות להגיע למחיר של עד 4,000 דולר ארה"ב, וכך להכפיל את העלות של סריקה עם CT. רכישת סורק MRI יכולה להיות השקעה גדולה עבור פרקטיקה או בית חולים, במחירים שנעים בין 150 אלף דולר לכמה מיליוני דולרים. כמובן שיש לקחת בחשבון גם עלויות התקנה ותחזוקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה