מדדים ומחקרים

מי העיר המזמינה בישראל ומה הקריטריון הכי חשוב בחופשה? Booking.com חושף את הדירוג

אתר ההזמנות Booking.com הודיע על פרסי Traveller Review Awards 2021 בהם זכו יותר ממיליון שותפים מ-220 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם – 3,019 מישראל. וגם: מה סדרי העדיפויות של הישראלים בחופשה? ומה היעדים המובילים בשאר העולם?
כפיר אדר | 
חופשה ברנומה (צילום יחצ)
כמיטב המסורת, אתר הזמנת החופשות Booking.com הציגה היום (שלישי) את הדירוג השנתי שלה למקומות ויעדי האירוח הטובים בעולם. בין הנתונים - הישראלים בחרו את איכות אנשי הצוות במקום האירוח כקריטריון בעל המשקל הרב ביותר עבורם, וראש פינה נבחרה לעיר המזמינה ביותר בישראל. מיד אחריה עכו ומצפה רמון.
אחרי שבחנה יותר מ-130 מיליון חוות דעות מהימנות של אורחים, מודיעה Booking.com כי היא מעניקה 1,147,344 פרסים במסגרת Traveller Review Awards 2021. המטרה היא לתת את מלוא הכבוד וההערכה לשותפים מ-220 מדינות וטריטוריות, שהפכו את חוויית התיירות של המטיילים והמטיילות לבלתי נשכחת – בין אם הלקוחות האלה הזמינו מקום אירוח, רכב להשכרה או מונית מ/אל שדה התעופה.
חלוקת הפרסים מתבצעת זו השנה התשיעית, כשהפעם יש מגוון רחב במיוחד של זוכים וזוכות. זו הוכחה אמיתית למסירות ולנחישות שהפגינו ספקי התיירות שהצליחו להעניק חוויית תיירות מדהימה בכל פינה של העולם, בשנה שהייתה מאתגרת במיוחד עבור כל התעשייה. בין הזוכות והזוכים הרבים שאפשר לציין לטובה נכללים 3,019 מישראל.

צילום: זידאן סאראי
מה הכי חשוב לישראלים בחופשה?
התגלו נתונים ותובנות לגבי ההעדפות של המטיילים במהלך השנה האחרונה. לדוגמה, אם מסתכלים על חוות דעת שכתבו אורחים מישראל על מקומות אירוח שזכו בפרס, מגלים שהם נותנים את המשקל הרב ביותר לאיכות אנשי הצוות במקום האירוח, ולאחר מכן לניקיון ולמיקום אתר הלינה (בסדר יורד) – אלה הקטגוריות עם הציונים הכי גבוהים, מתוך כלל הקטגוריות שישראלים דירגו אחרי השהייה שלהם. ההעדפות שלהם תואמות למגמה הכללית בעולם, לפיה הזוכים והזוכות של Traveller Review Award 2021 קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר על קטגוריית אנשי הצוות, ואחריה הניקיון והמיקום.
כמו כן, באופן די טבעי נראה כי לאנשים יש גם יותר מודעות לבריאות ולהיגיינה בעקבות השנה האחרונה. מתוך חוות הדעת עולה כי הציון עבור קטגוריית הניקיון של הזוכים באופן גלובלי היה גבוה ב-17% בממוצע מציון הניקיון של מקומות אירוח שלא זכו בפרס – מה שהופך השנה את קטגוריית הניקיון לחלק מכריע בחוויית אירוח מושלמת בקרב מטיילים בכל העולם.
עשרת היעדים המזמינים ביותר בישראל בשנה החולפת
בישראל ישנם מספרים יעדים שהצטיינו באירוח שהעניקו למבקריהם בשנה החולפת ובעקבות כך זכו לתואר - היעדים המזמינים ביותר בארץ (על בסיס חוות הדעת של האורחים). היעדים הישראלים מתפרשים על פני כל רחבי המדינה ומציעים מבחר אפשרויות כמו חופשה על החוף, זמן איכות בחיק הטבע או טיול שופע תרבות בעיירות קטנות וערים גדולות.
במקום הראשון נמצאת פנינת התיירות הגלילית, ראש פינה, שמובילה בכמות מקומות האירוח הזכאים שזכו בפרס. מיד אחריה ברשימת העשירייה הפותחת אפשר למצוא את עכו, מצפה רמון, חד נס, ערד, נצרת, באר שבע, אילת, קיסריה וחיפה. לצד ההובלה של ראש פינה ומצפה רמון במחוזות צפון ודרום בהתאמה, הרצליה היא העיר המובילה במחוז המרכז באיכות הכנסת האורחים שלה, על פי חלוקת הדירוג למחוזות ארציים.

חופשה בטייטונג
ומה היעדים המזמינים ביותר בשאר העולם?
בהשראת שלל מקומות האירוח שזכו ב-Traveller Review Award ב-2021, Booking.com חושפת את עשרת האזורים המצטיינים בעולם בכל הקשור לחוויית אירוח. ביעדים האלה, המטיילות והמטיילים יוכלו ליהנות מאירוח נעים וידידותי ברגע שרק יוכלו שוב לנסוע ולטייל. את העשירייה פותח מחוז טייטונג (טאיוואן), ולאחריו ברשימה מופיעים פרשוב (סלובקיה), אוסטריה עילית (אוסטריה), טזמניה (אוסטרליה), קטנברי (ניוז זילנד), נובה סקוטיה (קנדה), צ'ובוט (ארגנטינה), מחוז או'היגינס (צי'לה), אייווה (ארצות הברית) ומינאס ז'ראיס (ברזיל) – רשימת היעדים הזו מוכיחה שאפשר למצוא מקומות אירוח איכותיים וטובים בכל פינה בעולם.
בתים, דירות ומקומות אירוח ייחודיים עדיין הכי פופולריים
אם בוחנים את רשימת הזוכים העולמית של 2021 לפי סוג מקום אירוח, רואים שהמלונות נשארו במקום השני בכמות הזכיות, זו השנה הרביעית ברציפות. ארבעה מתוך חמישה זוכים הם מקומות אירוח ייחודיים: דירות (עם 484,243 זכיות), מלונות (עם 175,748 זכיות), בתי נופש (עם 123,145 זכיות), בתי הארחה (עם 94,003 זכיות), ו-B&B‎ (עם 78,903 זכיות). גם בישראל הדירות הם סוג מקום האירוח שזכה בכמות הפרסים הגדולה ביותר ב-2021, ומיד אחריהן ברשימה נמצאות אכסניות, מלונות, בתי הארחה ובתי נופש. בין מקומות האירוח שזכו בפרסים השנה בישראל ניתן למצוא, ללא יחסי דירוג, את סוויטות אחוזת המאירי בראש פינה, דירת זידאן שרי בעכו, צימר קורא במדבר בערד, בית ההארחה קאזה רוזה באילת, מלון ביאזי בירושלים, מלון רנומה בתל אביב, הבית הכפרי פינה בגלבוע בבית אלפא, בקתת דליה ברמה באל-רום ועוד.
כשזה מגיע לדירוג על בסיס איכות הכנסת אורחים, אלה סוגי מקומות האירוח המצטיינים בעולם: B&B, שהייה בחווה, בתים כפריים, אכסניות קטנות ובתי הארחה. נתון זה מעיד כי עבור אנשים מכל רחבי הגלובוס, השהייה במקומות אירוח ייחודיים כאלה היא חוויה בלתי נשכחת. נתון נוסף מראה, כי 30% מסך כל ההזמנות החדשות ברבעון השלישי של 2020 היו למקומות אירוח אלטרנטיביים, מה שמצביע על הביקוש הגדול לסוגי האירוח הללו.
ספקי התחבורה לא נותרו מחוץ לדירוג
לפי מחקרים אחרונים של Booking.com, כמעט שליש (32%) מהמטיילים הישראלים יצאו בשנה האחרונה לטיול בארץ שמטרתו ביקור משפחה וחברים ומעל לשליש מהישראלים (33%) טיילו יותר בתוך גבולות המדינה ב-2020 בהשוואה ל-2019, שזה די דומה לנתון העולמי שעומד על 32%. טיולי רוד-טריפ ותיירות פנים הפכו להיות יותר נפוצים בשנה האחרונה, ונראה כי בפני ספקי התחבורה עמדה משימה לא פשוטה, כאשר לצד העלייה בביקוש בשווקים מסוימים, התעורר צורך לאמץ במהירות אמצעי ניקיון מוקפדים יותר בין איסוף לאיסוף, לייצר פיקוח על עטיית מסכות, לדאוג לאספקת חומרי חיטוי, ולשמור על ריחוק במטרה לצמצם את המגע עם הלקוחות ועוד.
השנה הוענקו פרסים ל-2,100 נקודות השכרת רכב שמופיעות ב-Booking.com, המציעה רכבים להשכרה ב-160 מדינות ברחבי העולם. נקודות האיסוף המובילות מבין כלל הזוכים בעולם כוללות את: נמל התעופה קרייסטצ'רץ' (ניו זילנד), נמל התעופה קולנגאטה גולד קוסט (אוסטרליה), נמל התעופה פוקט (תאילנד), נמל התעופה קווינסטאון (ניו זילנד), נמל התעופה הבינלאומי אורלנדו (ארצות הברית), נמל התעופה טנריף צפון (ספרד), נמל התעופה סלוניקי (יוון), נמל התעופה סנטוריני (יוון), נמל התעופה פאפוס (קפריסין) ונמל התעופה לרנקה (קפריסין). גם השירות של המוניות בשדות התעופה זכה להערכה, כאשר ניתן לקבל שירותי מוניות מ/אל שדה התעופה ביותר מ-800 יעדים ברחבי העולם. 2,830 נהגים (מ-18 ספקים שונים) זכו השנה בפרס Traveller Review Awards.
"אנשים נוסעים פחות ומטיילים בתדירות נמוכה יותר, אז לכל נסיעה יש משמעות גדולה מבעבר. לכן, חשוב יותר מתמיד לציין לשבח את השירות המצוין שהזוכים והזוכות של Traveller Review Award נתנו לאורך השנה שחלפה, שבהחלט הייתה שנה יוצאת דופן", אמר אריין דייק, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל השיווק ב-Booking.com. "המשימה שלנו היא לעזור לכולם לחוות את העולם, והשותפים שלנו לוקחים חלק מאוד משמעותי במשימה הזו כשהם מציעים חוויות מדהימות למטיילים ולמטיילות. אני יודע שעם המסירות, שיתוף הפעולה והתשוקה שלהם, נוכל להחזיר יחד את ענף התיירות למסלול. ככל שיעבור הזמן נעזור ליותר ויותר אנשים לגלות מחדש את העולם היפהפה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה