מדדים ומחקרים

בתקופת הקורונה: ענקיות הטכנולוגיה בארצות הברית השקיעו כ-65 מיליון דולר בפעילות לוביסטית

מהדוח שפורסם על ידי החטיבה הפדרלית עולה כי המעורבות הגדולות ביותר הן פייסבוק וגוגל שהוציאו 20 מיליון דולר ו-18 מיליון דולר בהתאמה. המחוקקים הדמוקרטים קוראים להגביר את הרגולציה על האינטרנט והרשתות החברתיות
ארנולד נטייב |  1
פייסבוק (צילום pexels)
ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות השקיעו לא פחות מ-65 מיליון דולר על פעילות לוביסטית בתקופת ממשלו של דונלד טראמפ בשנת 2020. מהדוח שפורסם על ידי החטיבה הפדרלית עולה כי ענקיות הטכנולוגיה גוגל, פייסבוק, אמזון, אפל, מייקרוסופט ואובר היו הכי מעורבות במהלך השנה.
המעורבות הגדולות ביותר הן פייסבוק ואמזון: פייסבוק הוציאו כ-20 מיליון דולר, עלייה של כ-18% משנת 2019 ואמזון השקיעו כ-18 מיליון דולר, עם עלייה של כ-11%. מאמצי השדלנות מגיעים לאחר שממשלת ארה"ב הידקה את אחיזתה בחברות ובפלטפורמות שונות בתעשיית הטכנולוגיה, במיוחד בכל הנוגע להסדרת מונופולים.
חלק מהמחוקקים הדמוקרטים קראו להגביר את הרגולציה על האינטרנט, רשתות המדיה החברתית ומסחר אלקטרוני.
חברות נוספות כמו אפל הוציאו כ-6.7 מיליון דולר, ירידה של יותר מ-10% לעומת השנה הקודמת. חברת אלפאבית, חברת האם של גוגל, דיווחה כי הוציאה סכום של כ-7.5 מיליון דולר בפעולות לוביסטיות.
בנוסף, ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט הוציאה כ-9.4 מיליון דולר, טיקטוק, שדונלד טראמפ התנגד נחרצות לפעולותיה הוציאה 2.6 מיליון דולר וטוויטר הוציאה סכום של כ-1.5 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כ65 מיליון דולר? הצחקתם אותו
    למה לא 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ..מר צוקרברג "תרם" 400 מיליון דולר לארגון פרו דמוקרטי שמימן את האאנשים במטי הבחירות בכל רחבי ארה"ב ו ב מ י ו ח ד במדינות המפתח. נא לעדכן
    סגור