מדדים ומחקרים

סקר: תקווה חדשה מתרסקת, כחול לבן פורחת

על פי הסקר של דיירקט פולס. הליכוד מגיעה לשיא מנדטים של 32, יש עתיד לעומת זאת נחלשת עם 17 מנדטים. כחול לבן שהיתה קרובה לאחוז החסימה מתרחקת ממנו ומגיעה ל-7 מנדטים. תקווה חדשה מתרסקת. כל הנתונים |
אביחי דלאל |  4
בני גנץ וגדעון סער (צילום אבשלום ששוני וגילי יערי פלאש 90)
חברת הסקרים דיירקט פולס פירסמה היום (שישי) סקר לקראת הבחירות לכנסת ה-24 שיתקיימו בעוד ארבעה ימים (שלישי הקרוב). מהנתונים הבולטים, הליכוד מגיעה לשיא של 32 מנדטים לראשונה בסקרים. תקווה חדשה מתרסקת עם 7 מנדטים בלבד.  המדגם האחרון לבחירות 2021 נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריכים ה-17 עד ה-18 במרץ 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 6,436 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל לרבות דוברי ערבית, רוסית והחברה החרדית. טעות הדגימה הסטטיסטית 1.2%+- בהסתברות של 95%.
על פי הנתונים. כאמור, הליכוד תהיה המפלגה הגדולה בישראל עם 32 מנדטים, אחריה יש עתיד של יאיר לפיד עם 17 מנדטים, ש"ס תהיה המפלגה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים, ישראל ביתינו עם 9 מנדטים, ימינה של נפתלי בנט עם 8 מנדטים, תקווה חדשה עם 7 מנדטים, גם יהדות התורה עם 7 מנדטים, כחול לבן 7, הרשימה המשותפת 7, הציונות הדתית עם 5 מנדטים, העבודה עם ירידה מסקרים קודמים מגיעה ל-4 מנדטים, מרצ עם 4 מנדטים גם כן, רע"מ האחרונה שעוברת את אחוז החשימה עם 4 מנדטים וזליכה עם 1.3% כאמור לא עובר את אחוז החסימה. 
מהנתונים עולה כי הגוש להחלפת נתניהו מחזיק ב-55 מנדטים וגוש נתניהו עומד על 53 מנדטים כשימינה כאמור עם 8 מנדטים ורע"מ עם 4 ושתי המפלגות הללו הן לשון המאזניים של הבחירות ויכריעו בין בחירות חמישיות להרכבת הקואליציה. 
ממכון הסקרים דיירקט פולס אמרו כי: "לפי תמונת המגמות שלנו, שלוש מתוך ארבע המפלגות בתחתית נמצאות במגמה חיובית ובסבירות גבוהה להיות בכנסת הבאה. אחת מהן להערכתנו תהיה גם הברבור השחור של מערכת הבחירות: כחול לבן, שחוזרת דה פקטו מאי המתים. כך גם הציונות הדתית ורע"מ שמתחילות להתייצב בפנים. בכלל, מגמת הישראליזציה בחברה הערבית, אותה הצגנו בסדרת סקרי עומק במהלך השנה האחרונה, הגיע למימוש הפוליטי שלה"
עוד הוסיפו במכון: "רע"מ היא לא תאונה פוליטית, היא תחילתה של מגמה שתמשיך להעסיק את הישראלים. בטווח המומנטום השלילי ועם פריכות גבוהה, נמצאות שתי מפלגות שאיש לא חזה את מצבן כך בעת הזו: מפלגת העבודה ומפלגת תקווה חדשה. בסקר שערכנו לאחרונה, קבעו יותר מ- 80% מהנדגמים כי ימינה תצטרף לגוש הימין לאחר הבחירות. גם אנחנו מעריכים כך. גוש ימין בראשות הליכוד, המאגד סביבו את החרדים, הציונות הדתית וימינה מגיע לפי סקר זה ל- 61 מנדטים ומאפשר הכרעה והקמת ממשלת ימין".
לסיכום הוסיפו בדיירקט פולס כי: "נראה כי בשונה מהסבבים הקודמים, בימין הפיקו את הלקחים ודאגו לא לשרוף אף קול. ימינה, גם אם לא התכוונה לכך, הפכה להיות סוכנת שמירה על מנדטים של הימין מרכז, שמאז פרישת כחלון לא מצאו בית פוליטי מתאים. ופרדוקס אחרון לסיום: על לפיד הופעל לחץ לסדר את הקולות בגוש המרכז - שמאל. השבוע הוא הצהיר 'כי מי שרוצה להצביע למרצ - שיצביע לה'. נראה כי מי שנענע לקריאתו של לפיד היו בעיקר בוחרי העבודה, ועכשיו שתי המפלגות, מרצ והעבודה, עם סכנה ברורה ששתיהן תפולנה מתחת לאחוז החסימה. אם אחוזי ההצבעה יעלו דרמטית. הקרב בין השתיים צפוי להיות אחת מהדרמות הגדולות של מערכת הבחירות הנוכחית".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סער ירידה עד % החסימה.
    ליאור רפי. 03/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סער הוא בלון ריק. סער הוא כמו כפיל בסירטי פעולה. כפיל לא יחליף שחקן ראשי לעולם. סער כל חייו שרת וכפיל שיחזור לביות כפיל שיחפש אדון חדש. אולמרט למשל.
    סגור
  • 3.
    אתם באמת מאמינים לסקרים
    עצוב 03/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ציבור רחב למד ממנהיגיו שמותר לשקר כדי להטעות את הסוקרים. אם זה נכון שמצביעי ביביהו קיבלו הנחיה להגיד שהם יבחרו כחול לבן כדי שהמרכז שמאלמיאבד קולות...
    סגור
  • 2.
    סקר לא אמין בעליל, עוד תעמולה של ביבי (ל"ת)
    ערן 03/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    תקוה חדשה של מי?של סער בלבד ואפילו לא של כת רק לא ביבי (ל"ת)
    סמולנית שיודעת 03/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור