מדדים ומחקרים

שירה איסקוב או הספינה בתעלת סואץ? אלה הנושאים המדוברים ברשת השבוע

מעודכנים בכל מה שקורה מסביב? אתם אולי מכורים לחדשות באינטרנט, בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונים, אבל האם אתם יודעים על מה בכלל מדברים ברשתות החברתיות? אז אספנו עם אתר סקופר את הנושאים הכי מדוברים דרך ניטור המדיה והשיח ברשת, ואלה התוצאות:
אביחי דלאל | 
רשתות חברתיות (צילום Pixabay)
מדי שבוע, אתר ice, יגיש לכם את הנושאים המדוברים ביותר ברשת בשבוע האחרון על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת. אבל זה לא נוגע רק לכמות הפוסטים או הציוצים בנושא, אלא גם השיח שהוא עורר, וההשפעה לנושאים רבים סביבו.
שבועיים לאחר הבחירות ועדיין זה הנושא הכי מדובר של השבוע עם 133,260 תגובות ושיתופים. נושא החיסונים ממשיך להיות אחד הנושאים המדוברים של השבוע ככל הנראה בגלל השיח על רכש החיסונים וההאשמות שראש הממשלה בנימין נתניהו מטיח בבני גנץ, המוטציות השונות למיניהן ומבצע החיסונים הישראלי. 
יונתן חסידים סמנכ"ל חברת סקופר הסביר: "נושא הבחירות אשר התקיימו בשבוע שעבר, ממשיך להעסיק את הרשת גם השבוע. השיח מתאפיין באזכורים כלליים על חוסר ההכרעה הקיימת וספקולציות שונות על התוצאות הסופיות. כמו כן, ישנם גם פוסטים שונים של משפיעני רשת/ כתבים/ אנשי ציבור המביעים את דעתם על המצב הקיים. הנושא השני באזכורים ברשת הינו החיסונים, בדומה לשבועות האחרונים עיקר השיח מתאפיין בקריאות שונות של פוליטיקאים אל הציבור להתחסן והדגשת יעילות החיסונים".
הנושא השלישי, מעשי האונס שכיכבו השבוע כמו שינוי האישומים בכתב האישום של ירין שרף או האונס האכזרי בצפון של 5 הגברים שהתעללו מינית בילדה בעלת מוגבלות. שירה איסקוב נמצאת במקום הרביעי וזאת לאחר שהוכרז שהיא תישא משואה ביום העצמאות הקרוב יחד עם עדי גוזי השכנה שהצילה אותה. 
על כך הסביר חסידים: "נושא מעשי האונס ממשיך להוות חלק נרחב מהשיח ברשת והוא נמצא במקום השלישי מבחינת כמות האזכורים. חמישה גברים מהגליל הואשמו באונס של נערה בת 16 בעל מוגבלות. שמותיהם ותמונותיהם של הנאשמים פורסמו ברחבי הרשת, וכתבות ופוסטים בנושא גררו תגובות רבות של הציבור על תחושת חוסר בטחון בשל מקרי האונס הרבים. הנושא הרביעי אשר גרר שיח רב ברשת הוא פרסום ההחלטה כי שירה איסקוב ועדי גוזי השכנה שהצילה אותה כאשר הותקפה ע"י הגרוש שלה אביעד משה, ישיאו יחדיו משואה ביום העצמאות".
נושאים נוספים הם התו הירוק שהתאפיין בשיח על פתיחת המסעדות והאירועים והספינה שנתקעה וחסמה את תעלת סואץ. חסידים הוסיף: "הנושא החמישי אשר זכה לאזכורים רבים ברשת השבוע הינו נושא התו הירוק. השיח התאפיין בעיקר באזכורים חיוביים אודות פתיחת המסעדות ומקומות הבילוי ועל חזרה לשגרה, עם השוואה למצב במדינות אחרות בהן הכל עדיין סגור".
 
מה הפוסט הויראלי של השבוע? 
הפוסט הויראלי של השבוע שייך לדף הפייסבוק של "הצינור" ובישר על כך ששירה איסקוב תדליק את המשואה יחד עם עדי גוזי. הפוסט זכה לכ-49 אלף לייקים, 2,900 תגובות וכאלף שיתופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה