מדדים ומחקרים

עלייה של 4.2% בפדיון רשתות השיווק בפברואר 2021, ירידה ברשתות המזון

במהלך החודש השני נרשמה עלייה בפדיון של רשתות השיווק לעומת החודש לפני כן, לעומת דעיכה של 1.5% ברשתות המזון. בהשוואה לפברואר 2020, פדיון רשתות השיווק נשמר יציב, פדיון רשתות המזון קפץ ב-11.7%
כפיר אדר | 
רשתות מזון (צילום freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (רביעי) את נתוני פדיון המכירות של רשתות השיווק והמזון במהלך חודש פברואר 2021 ונמצא כי נרשמה עלייה של 4.2% בסך כל פדיון רשתות השיווק לעומת ירידה של 1.5% בפדיון של רשתות המזון.
בהשוואה נוספת בין החודשים פברואר 2021 לעומת פברואר 2020, ניתן להצביע על יציבות בסך כל פדיון של רשתות השיווק, זאת לצד עלייה בשיעור של 11.7% בפדיון של רשתות המזון השונות.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני.
זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים. הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה