מדדים ומחקרים

כמה שווה מארק צוקרברג?

מארק צוקרברג, יזם אינטרנט אמריקאי, ממייסדי הרשת החברתית פייסבוק שבה הוא גם מכהן כנשיא ומנכ"ל חברת פייסבוק הוא אחד האנשים העשירים בעולם. אז כמה בעצם שווה מארק צוקרברג?
בן רז | 
מארק צוקרברג (צילום facebook)

מארק אליוט צוקרברג  נולד ב-14 במאי 1984 הוא יזם אינטרנט יהודי-אמריקאי. ממייסדי הרשת החברתית הפופולרית "פייסבוק". הוא מכהן גם כנשיא וכמנכ"ל חברת פייסבוק. צוקרברג נבחר בשנת 2010 לאיש השנה של מגזין טיים ובנוסף באותה שנה יצא הסרט "הרשת החברתית" עם עלילה המתבססת על סיפור ההקמה של פייסבוק ובשנת 2016 צוקרברג נכלל ברשימת עשרת המיליארדרים של הצעירים של העולם.

בשנת 2012 הונפקו מניות חברת פייסבוק בבורסה בשעה 38 דולר למניה, לפי שווי חברה של 104 מיליארד דולר. במסגרת ההנפקה מכר צוקרברג מניות בשווי 1.2 מיליארד דולר ונותרו בידיו מניות בשווי 19.1 מיליארד דולר. בקיץ 2012 הגיע השווי של פייסבוק למחצית משוויה בעת ההנפקה, שיאה של ירידה חדה ומתמשכת. עקב זאת, משקיעים רבים קראו לצוקרברג להתפטר מתפקידו אך בחודשים שלאחר מכן זינק שער המניה וברבעון הראשון של 2014 הגיע ל64.45 דולר ונכון לספטמבר 2020 שווי המניה עומד על 252 דולר.
באמצע חודש מארס 2020, כאשר הוטל לראשונה סגר באזור עמק הסיליקון, הסתכם הונו האישי של צוקרברג ב-57.5 מיליארד דולר והוא דורג אז רק במקום החמישי ברשימת המיליארדרים של בלומברג. הזינוק בהונו של צוקרברג נרשם הודות לביצועים חזקים יחסית של מניית פייסבוק בעת משבר הקורונה, לאחר שמפעילת הרשתות החברתיות הגדולה בעולם ניצלה את המגפה כדי להרחיב את פעילותה בתחומים כמו מסחר מקוון ושיחות ועידה בוידיאו.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה