מדדים ומחקרים

מועדון 12 האפסים: כמה זמן לקח לחברות להגיע לשווי שוק של טריליון דולר?

חמש חברות הגיעו לשווי שוק של טריליון דולר. ביטקוין עשתה את זה הכי מהר ולמיקרוסופט זה לקח הכי הרבה זמן. כמה זמן לקח לחברות הכי גדולות בעולם להגיע לשווי שוק של טריליון דולר?
אביחי דלאל | 
כמה זמן עד הטריליון (צילום pexels edit ice)
חמש חברות בלבד הגיעו למועדון של חברות ששווי השוק שלהם עקף את הסכום האסטרונומי של טריליון דולר (אלף מיליארדים): ביטקוין, גוגל, אמזון, אפל ומיקרוסופט. כמה זמן לקח לחברות אלו להגיע לשווי השוק הזה? 
כזכור, שווי שוק הוא שווי החברה הציבורית שהמניות שלה נמכרות לבורסה, החישוב הפשוט של שווי השוק של חברה הוא להכפיל את כמות המניות הנסחרות בבורסה במחיר של כל מנייה. ישנן חמש חברות בלבד שכאמור עקפו את שווי השוק של טריליון דולר. 
הביטקוין עשו את זה הכי מהר. שווי השוק של ביטקוין עומד על 1.03 טריליון דולר, 12  שנים לקח לביטקוין לעבור את רף טריליון הדולר, הזמן המהיר ביותר שחברה עשתה. גוגל עשתה זאת תוך 21 שנים ושווי השוק שלה עומד על 1.54 טריליון דולר. אמזון של ג'ף בזוס עשתה זאת תוך 24 שנים ושווי השוק שלה 1.711 טריליון דולר. אפל ששווי השוק שלה 2.25 טריליון דולר, עברה את רף הטריליון תוך 42 שנים. למיקרוסופט לקח הכי הרבה זמן לעבור שווי שוק של טריליון דולר ולקח לה 44 שנים לעשות את זה. שווי השוק של מיקרוסופט עומד על 1.966 טריליון דולר.
מועדון 100 מיליארד דולר, כמה זמן לקח לחברות האלה להגיע?
גוגל נכנסה הכי מהר מאז הקמתה למועדון, תוך 7 שנים וחודש. לאמזון זה לקח קצת יותר זמן, 17 שנים וחודש. למיקרוסופט לקח 21 שנים ושמונה חודשים ואפל עשתה את הקפיצת מדרגה הגדולה ביותר מכיוון שלקח לה 31 שנים וחודש להגיע למועדון 100 מיליארד דולר, המשמעות היא שתוך 11 שנים בלבד אפל הכפילה את שווי השוק שלה פי עשרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה