מדדים ומחקרים

מה האירופאים מעדיפים? שיריביהם המושבעים יזכו ביורו 2020 או לוותר על חופשה?

על פי נתוני בוקינג, גרמניה היא היריבה המרכזית בעיני רוב האירופאים (38%). כ-71% מהאוהדים האירופאים אמרו שצפייה במשחק באצטדיון לצד אוהדים של הקבוצה היריבה היא החלק הטוב ביותר של החוויה במגרשים. 40% אמרו שלאוהדי אנגליה יש את השירים הכי טובים
כפיר אדר | 
צפייה במשחקי היורו (צילום Booking.com)
מחקר שהוזמן על ידי Booking.com, שותפת האירוח והאטרקציות הרשמית של יורו 2020, הראה שלאחר למעלה משנה של הגבלות כתוצאה מהקורונה, כמעט שני שליש מהאוהדים האירופאים (63%) מעדיפים לראות את היריבה הכי גדולה שלהם מנצחת בטורניר הקרוב, מאשר לוותר על החופשה הבאה שלהם.  
בתוך כך, רוב אוהדי הכדורגל האירופאים כבר התחילו לחשוב על היעד לחופשה הבאה שלהם, כשהגבלות הנסיעה כתוצאה מהקורונה יבוטלו: כשמונה מכל עשרה (83%) אוהדים אישרו שהם מתכננים לטייל בשנה הבאה, כל עוד זה יהיה בטוח. לקראת פגישתן של 24 נבחרות הכדורגל המובילות באירופה בטורניר המיוחד יורו 2020, אוהדי כדורגל אירופאים רבים (38%) ציינו את גרמניה בתור היריבה המרכזית שלהם, ואחריה הם ציינו את צרפת (30%), ספרד (22%) ואנגליה (21%).
למרות הכמות הגדולה של הקנטות ועקיצות נלהבות בין אוהדי כדורגל אירופאים, לפי המחקר של Booking.com, שני שליש מהאוהדים האירופאים (67%) אמרו שהם יריבים על המגרש אבל חברים מחוצה לו, ושמונה מכל עשרה (85%) הסכימו שלאוהדי כדורגל בכל רחבי העולם יש הרבה במשותף. בנוסף, יותר ממחצית מהאוהדים האירופאיים (51%) אמרו שאוהדים של קבוצות כדורגל שונות עדיין יכולים להסתדר אחד עם השני.
מבחינת אוהדים רבים, הנסיעה לראות את הקבוצה שלהם משחקת נמצאת בראש סדר העדיפויות, אבל המחקר של Booking.com חשף שהנסיעות האלה לחוץ לארץ חשובות לאוהדים לא רק בגלל מי שמנצח על המגרש. כמעט שלושה רבעים מהאוהדים האירופאים (71%) אמרו שצפייה במשחק באצטדיון לצד אוהדים של הקבוצה היריבה היא החלק הטוב ביותר של החוויה במגרשים, ושלושה מכל חמישה אוהדים (60%) נוסעים למשחקים כדי ליהנות מהאווירה שנוצרת מהישיבה לצד אוהדים של הקבוצה היריבה.
רוב האוהדות והאוהדים של קבוצות מתחרות מסכימים שהם יתגעגעו לאוהדים של הקבוצות היריבות ממדינות אחרות בקיץ הזה. שמונה מכל עשרה אוהדים אירופאים (84%) חושבים שאוהדים שמבקרים במדינה יוצרים אווירה מיוחדת במדינה או בעיר שמארחת את המשחק.
האוהדים האנגלים הכי יחסרו ליריבים האירופאים שלהם. יותר מעשירית מהאוהדים האירופאים (12%) אמרו שהם הכי יתגעגעו לאוהדים מאנגליה, ואחריהם ברשימה נמצאים אוהדים מגרמניה, ספרד ואיטליה. יותר משליש מהאוהדים האירופאיים (40%) אמרו שלקהל האוהדים האנגלי יש את השירים הכי טובים, ושהכי כיף להיות בסביבתם (39%), ורבע מהאוהדים (24%) אמרו שהם חושבים שהם מספקים את העקיצות וההקנטות הכי טובות.
אף על פי שרוב אוהדי הכדורגל יצפו במשחקים בסלון הנוח שלהם, או במסך הגדול בפאב המקומי, הרבה מהם כבר חושבים על הנסיעה הבאה שלהם מחוץ למדינה, ברגע שהדבר יתאפשר. שתי חמישיות מהאוהדים האירופאים (38%) אמרו שהסיבה העיקרית שבגללה הם רוצים לנסוע לחו"ל כשההגבלות יסתיימו, היא כדי להירגע ולהתרענן. שליש (33%) אמרו שהם רוצים לגלות תרבויות חדשות, ורבע (25%) אמרו שהם רוצים לצאת להרפתקה ולברוח מהשגרה שלהם. צרפת היא המדינה שהכי הרבה אוהדים אירופאיים ביקרו בה: כמעט חצי מהאוהדים (45%) הגיעו אליה לביקור. ספרד היא הבאה ברשימה (43%), ואחריה גרמניה (41%) ואנגליה (37%).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה