ויראלי

יואב לימור תקף את הרבנות, אבישי גרינצייג בתגובה: "ציוץ נבזי ומרושע"

כתב המשפט תקף את המגיש על רקע דברים שכתב לאחר שדוכן פלאפל מוכר בגבעתיים החליט לוותר על תעודת הכשרות שלו. במקביל, רבים בתעשייה הביעו תמיכה בהחלטת בעלי הפלאפל הוותיק, אחרים תקפו את הרבנות
שרון טל |  1
יואב לימור, אבישי גרינצייג (צילום אריק סולטן, מתוך עמוד הפייסבוק של אבישי גרינצייג)
"לב יהודי? חמלה? סיוע לחלש? לא ברבנות. שם הרי אף אחד לא יצא לחל"ת ומצידם שהעסקים יקרסו", כך כתב בסוף השבוע העיתונאי יואב לימור, על רקע הוויתור של דוכן פלאפל מוכר בגבעתיים על תעודת הכשרות שלו, עקב קשיים כלכליים. "פלאפל התאומים בגבעתיים נקלע למצוקה כלכלית בגלל הקורונה, אז החליט לוותר על התשלום למשגיח הכשרות. הרבנות בתגובה, הסירה ממנו את הכשרות ולא משנה שבעלי הבית הם שומרי מסורת". כתב ותקף את הרבנות.
כתב המשפט של גלובס אבישי גרינצייג שיתף בטויטר ותקף את לימור: "ציוץ נבזי ומרושע. בעלי מסעדה הפסיק לשלם למשגיח הכשרות שלו (לא "החליט לוותר על התשלום") אך הוא אמור להמשיך להחזיק בתעודה שמעידה על פיקוח כשרות מטעם אותו משגיח למרות שזה שקר ? האם מר לימור היה אומר אותו דבר על מנהל חברת נדל"ן שפיטר את מפקח הבטיחות שלו?".
עוד כתב גרינצייג: "הציוץ השקרי והנבזי של מר לימור בעל הלב היהודי, החומל והמסייע לחלשים כבר קיבל מעל 2,000 פיברוטים. אולי במקום להכפיש, שיעבוד בהתנדבות בנקיון הפלפאל? לב יהודי!". עוד קרא גרינצייג ליואב לימור להביע התנצלות.
 
אנשי התקשורת הביעו תמיכה בפלאפל הוותיק, אחרים תקפו את הרבנות
ההודעה של "פלאפל התאומים" בגבעתיים לוותר על תעודת הכשרות תוך המשך שמירת הכללים, גררה תגובות תמיכה רבות של עיתונאים ואנשי תקשורת. בן כספית שיתף את הציוץ של יואב לימור וכתב" ביום ראשון נסעד שם".
העיתונאי רז שכניק מידיעות שיתף והחמיא: "פלאפל התאומים המיתולוגי (והמצוין) ברמת גן מציג דרך נוספת להתמודדות עם משבר הקורונה: הפסקת התשלומים על השגחת כשרות". איתן כבל, שרשמית מצטרף למערכת "חי בלילה", כתב "אכלתי שם ביום חמישי". עידו הר-טוב צייץ מחדש וכתב: "מגיל 8 ועד היום, עם ההורים שלי והילדים שלי, כל יום שני פלאפל התאומים. לתמיד".

אחרים שנתקלו בעניין החליטו לתקוף את הרבנות. העיתונאי יהודה שרוני ממעריב כינה את תעודות הכשרות כ"סחטנות בשם הרבנות" והוסיף: "שמעתי על מאפייה נוספת שוויתרה על משגיח כשרות שכל תפקידו היה להציק בשכר חודשי מלא. בתי עסק נוספים שיצטרפו לטרנד יסייעו לעסקים במשבר ויבטלו את אחד ממופעי הסחטנות המבישים ביותר בישראל".
 
גלעד קריב, רב רפורמי ועורך דין ישראלי, המשמש כמנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת, שיתף וכתב: "בלי או עם תעודה אני סומך על הכשרות שלהם יותר מאשר בכל מקום עם תעודה של הרבנות. תקראו את דוחות המבקר על הרבנות ותבינו למה. בתאבון".
מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה: "החזקת כשרות בעסק היא לא חובה. משגיח הכשרות זכאי לשכר על עבודתו ולא נדרש לעבוד בהתנדבות. ‏עסק ללא משגיח כשרות לא ניתן לפיקוח. שכרו של המשגיח אינו גבוה, לא מדובר בסכום כספי גדול - מדובר על הוצאה חודשית של כ-500 שקלים לחודש, לתשלום שכר עבור המשגיח, שכמובן אינו אמור להתנדב בהשגחה על בעלי עסקים המרוויחים כסף בזכות תעודת הכשרות. המועצה הדתית באה לקראתו, לא גבתה תשלום על חודשי הקורונה, אך גם את זה הוא לא רצה לשלם ולכן הכשרות הוסרה ועל כן נאלצנו לפרסם כי המקום אינו באחריותנו כפי שנעשה בכל בית עסק שמופסקת ההשגחה בו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יואב לימור, תתבייש! (ל"ת)
    מפיץ שנאה 06/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור