ויראלי

ינון מגל על פרשת הכדורגלנים: "תתעסקו בחיי המין של עצמכם"

"בנות 15 מקיימות יחסי מין בהסכמה עם כדורגלנים. התקשורת מפוצצת את הסיפור ושני הצדדים עוברים שיימינג. משהו פה דפוק", כך כתב העיתונאי בשורת ציוצים שהקימו עליו את ברוך קרא, עינב גלילי, ציון נאנוס וזהבה גלאון
איתי פת-יה |  5
ינון מגל (צילום מתוך תכנית הרדיו של ינון מגל ובן כספית)
"הנערות עוברות שיימיג מטורף וכנראה שריטה לכל החיים. הכדורגלנים עוברים שיימינג מטרף כולל סכנה לשלום בית – משהו פה דפוק" – זה רק אחד משורת הציוצים של ינון מגל שהצליחו להרתיח חלק מהקולגות שלו וממשתמשי הטוויטר.
מגל התייחס לאורך היום אתמול (א') מספר פעמים לפרשת המין של הכדורגלנים והנערות הקטינות. ראשון הציוצים שלו בנושא היה סקר שפרסם עבור עוקביו בו שאל "מי אשם" בפרשה, כשהאופציות שהציע הן "הכדורגלנים"; "הקטינות"; "גם וגם"; ו"אף אחד".
יותר מאוחר כתב "שתי נערות בנות 15 מקיימות יחסי מין *בהסכמה* עם שני כדורגלים. זה נודע למישהו *אחר* והתקשורת מפוצצת את הסיפור". משם, כאמור המשיך וטען ששני הצדדים בפרשה עוברים שיימינג. כתבת דה מרקר סיון קלינגבייל שיתפה את הציוץ וכתבה " מסכימה, משהו פה דפוק. אם העורך לשעבר של אתר וואלה, לא יודע שאין דבר כזה 'יחסי מין בהסכמה' בין בגירים לנערות בנות 15, אנחנו בבעיה. קשה".
 
כתבת "מקור ראשון" שטרית אביטן כהן השיבה למגל "מה שדפוק נעוץ בסיפור שלך. שאנשים מבוגרים מקיימים יחסי מין עם נערות". על כך מגל ענה "תקראי לוליטה ותחזרי אלי" – תגובה שבעקבותה כתב למגל ברוך קרא מחדשות 13 "קראתי. לדעתי בסוף הסיפור הוא על פדופיל; לא?". את התגובה של מגל שיתפו וביקרו עינב גלילי, שיר ראובן וכתבות הארץ הגר שיזף ואיריס לעאל.
 
לאחר מכן, ובעקבות גל הביקורת מגל לא נסוג בו מעמדתו וצייץ "אנשים, תתעסקו בחיי המין של עצמכם - לא של אחרים. מאחל לכם שהם יהיו מספיק מעניינים". בנקודה זו בחר כתב המשפט של גלובס, אבישי גרינצייג, להגיב להתבטאויות של מגל בנושא. גרינצייג כתב " ינון, קיום יחסי מין עם קטינות בגיל 15 הוא עבירה פלילית, ולא במקרה. אין הבדל בין הניצול הזה לבין החתמת ילד בן 13 על הסכם משכנתא".
 
"יש הבדל", השיב לו מגל, "כי בת 15 שמקיימת יחסי מין עם החבר הצעיר שלה זה הכי לגיטימי לא?". גרינצייג הקשה: "אני מנסה להבין לאן אתה חותר. האם אתה רוצה לבטל את האיסור החוקי של קיום יחסי מין בין גבר בן 70 לילדה בת 10?", כך שאל ואחר כך כתב "מטרת החוק היא למנוע ניצול שנובע מפערי הכוחות. כמי שמבקש לייצג ולבטא את תפיסת העולם השמרנית, אני מתקשה להבין את הרצון שלך לעודד תוהו ובוהו מיני".
כמו כן שיתף את הפוסט כתב החדשות 12 ציון נאנוס, שצייץ "סקס של בן 28 עם בת 15 זה לא 'חיי מין' אלא חשד לבעילה אסורה. עבירה פלילית. מדהים שצריך להסביר את זה". כתבת גלובס שני אשכנזי השיבה לנאנוס ש"לא צריך להסביר" ושמגל "יודע את זה יפה מאוד. זה פשוט ניסיון לנרמל את מה שפסול מוסרית וחוקית, עידן כזה", היא כתבה.
 
זמן קצר אחר כך מגל פרסם ציוץ נוסף, הפעם ברמיזה: "החולשה השנואה עלי: צדקנות". כתב הארץ חיים לוינסון כתב בציניות שחשב שהחולשה ששנואה על מגל היא "חיבה לבני גילו". מגל בחר לענות לביקורת על דבריו בפוסט חדש: "אין לי כח לענות לכולם", הוא כתב והוסיף "בעולם חרדי או דתי הייתי מבין את הביקורת, אבל בעולם פרוץ, עם פרסומות של נערות מפתות, עם מלחמה ללכת עם מכנסונים, עם לגיטימציה לקיים יחסי מין עם חבר מגיל 12, עם בן זיני וטיילור בת 15 'כוכבים', מה בעצם אתם רוצים? ולמה (מילא את הכדורגלנים) הרגתם את הבנות?".
 
קלינגבייל התייחסה גם לציוץ זה, כשהיא כותבת ש"ינון מגל מדגים את המשמעות של 'חטא על פשע'", ומוסיפה "1. זה לא חוקי לבגיר לקיים יחסי מין עם קטינה. 2. ילדה/נערה/אישה יכולה ללבוש מה שהיא רוצה - זה לא אומר שהיא מחפשת סקס וזה בטוח גורם לה להיות מותרת לכל אדם. 3. כמו במקרה של אייל גולן, מי שהרג את הבנות זה מי שהניצל אותן".
גם זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר תקפה את מגל, כששיתפה את הציוץ שלו וכתבה "בגיר ששוכב עם בת 15 מבצע עבירת מין של בעילה אסורה בהסכמה שהעונש עליה הוא 5 שנים בכלא (וזה אם מאמינים שהיתה פה הסכמה)". על כן היא פונה למגל וכותבת "אחד משניים: או שאתה חושב שאנשים שנחשפים לעבירות מין חמורות צריכים לסתום את הפה ולא לדווח, או שלדעתך מין של מבוגרים עם בנות 15 זה סבבה. משהו פה דפוק אמרת? אין ספק". מגל ענה לגלאון "זהבוש, לא מפתיע, אבל את צבועה. ולי, באופן אישי, נמאס מהצביעות שלכן/ם", זאת כשהוא מצייץ שוב את הפוסט הקודם בו ניסה להסביר את עמדתו.
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ינון מגל צודק. גם דן מרגלית דיבר בזמנו כמו ציון ננוס
    מנזר הצדקנים 06/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זה שיש חוק לא אומר שהחוק צודק. לאף אחד אין דרך לדעת אם אשה היא בת 16 או 18. החוק צריך לדרוש הוכחה לכך שהכדורגלנים במקרה זה ידעו באופן מפורש שמדובר בנערה ב 16.
    סגור
  • 4.
    מענה
    ח 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יש בדברייך טיעונים נכונים. עולם פרוץ של מיניות אצל כנראה הנערות. מה עושות נערות אלו במסיבה של גדולים.? למה נסעו במונית על חשבון הגברים לבית אחד מהם. למה ? מה יש לעשות בסלון ביתם. איזה שיחות ינדפו מהסלון על חינוך גיאוגרפי.? או וחינוך מיני כמו בכיתה. ויותר. מה הנערות תמימות.? נסעו. ישבו ואולי שתו בבית זר להם. זה אני כותב לאחר שראיתי שכך הייה כתוב. בקיצור יתכן וחיפשו.. לא מצדיק את המעשה. אבל ניצול לא הייה כאן. הגברים יכלו להתגבר על הרצון לעשות. ולהפרד יפה וזהו... אבל הרבה אשמה יש בנערות שנסעו לשם. וזה לא משנה סקס בהסכמה או ניצול. בטח שניצול לא הייה כאן.
    סגור
  • 3.
    בושה
    מורן 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ינון מגל תת רמה
    סגור
  • 2.
    דפוק?
    אאא 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מה שדפוק פה בכל הסיפור זה התגובה שלך. שכחתה למה פרשתה מהכנסת? מעניין לדעת אם בדיקת DNA שלך יוביל לתוצאות המקוות שלך.
    סגור
  • 1.
    אני דווקא
    עידו 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מסכים עם ינון מגל. זה מקרה גרוע והשחקנים מטומטמים אבל יש פה גם המון צדקנות
    סגור