ויראלי

מלך העוקבים: מי 40 הח"כים החזקים בפייסבוק ובטוויטר?

הרשתות החברתיות משמשות את הפוליטיקאים כערוץ תקשורת משל עצמם, אבל מי מהם מחזיק את היקף העוקבים הגבוה ביותר גם בפייסבוק וגם בטוויטר? הנה הדירוג המשוקלל  
הח"כים המובילים בפייסבוק ובטוויטר (צילום מתוך פייסבוק, freepik)
מערכות הבחירות האחרונות המחישו את כוחן של הרשתות החברתיות. פייסבוק וטוויטר, בין פלטפורמות התקשורת החזקות בישראל, שימשו את הפוליטיקאים כדי להעביר מסרים וגם כדי לתקוף אחד את השני, בפייסבוק בפוסטים ארוכים, ובטוויטר עד 280 תווים. היקף העוקבים הוא משמעותי מאוד בהעברת המסרים, כשיותר עוקבים משמעותם לרוב יותר השפעה. 
בימים אלו מתמודדים בממשלה עם ירי בתוך הנגמ"ש בין כחול לבן לליכוד, ולמקרה שהקואליציה תתפרק ונלך חלילה לבחירות רביעיות, החלטנו לבדוק מי 40 חברי הכנסת המובילים בפייסבוק וטוויטר - מי לוקח את השאר במספר העוקבים בטוויטר ופייסבוק; ומי מלך העוקבים בשתי הרשתות החברתיות.
 
קראו עוד ב-ice
נתחיל עם פייסבוק, הרשת החברתית השקולה, הבוגרת והממלכתית יותר  - שונה מאוד מהמתרחש בגזרת הטוויטר. במקום הראשון בהיקף העוקבים בפייסבוק - ראש הממשלה בנימין נתניהו ששולט ביד רמה עם 2.5 מיליון עוקבים, פי ארבעה וחצי מה-479 אלף של השני ברשימה - נפתלי בנט. במקום השלישי בהיקף העוקבים בפייסבוק – יאיר לפיד עם 464 אלף עוקבים. אחמד טיבי תופס את המקום הרביעי עם 461 אלף עוקבים ומירי רגב את המקום החמישי עם 338 אלף עוקבים. גנץ אם תהיתם, משתרך במקום השישי עם 313 אלף עוקבים.
ההבדלים בין נוכחותם של חברי הכנסת בשתי הרשתות החברתיות נובעים מאופיו של קהל היעד העיקרי שאליו פונה המפלגה: הפנייה לצעירים וליברלים יותר נעשית לרוב באמצעות הטוויטר ואילו בפייסבוק פונים הח"כים לקולות הבוגרים והשמרנים.
כך למשל, ח"כים שמגיעים ממחנה המרכז-שמאל, לרבות אלה כחול-לבן (כולל הלשעברים), פעילים מאוד בטוויטר ושקטים למדי בפייסבוק. מנגד, נראה כי חברי הרשימה המשותפת משתמשים בפייסבוק בתור זירה מרכזית להפצת מסריהם ולשיח עם בוחריהם. בולט במיוחד ביניהם אחמד טיבי הוותיק עם כ-461 אלף עוקבים, לצד ח"כים כמו סעיד אלחרומי שצבר כ-88 אלף עוקבים ויוסף ג'בארין עם 53 אלף עוקבים. ואיפה מירי רגב, איילת שקד, ניר ברקת וישראל כ"ץ? הנה הדירוג המלא:
בטוויטר תמונת המצב משתנה, והנוכחות של הרשימה המשותפת נעלמת מראש הרשימה. במקום הראשון בטוויטר בנימין נתניהו עם 1.8 מיליון עוקבים; במקום השני נפתלי בנט עם 253 אלף עוקבים; במקום השלישי יאיר לפיד עם כ-203 אלף עוקבים; איילת שקד במקום הרביעי עם 185 אלף עוקבים ובמקום החמישי אביגדור ליברמן עם כ-126 אלף עוקבים.
כפי שראינו, בראש רשימת המובילים במספר העוקבים בפייסבוק נמצאים מרחבי הקשת הפוליטית, אבל מלך העוקבים ששולט ביד רמה בשתי הרשתות החברתיות הוא בנימין נתניהו.
נתניהו מוביל עם 2.5 מיליון עוקבים בפייסבוק ו-1.8 מיליון עוקבים בטוויטר, ותופס את המקום הראשון בדירוג העוקבים המשוקלל בשתי הרשתות החברתיות. נפתלי בנט שומר על המקום השני שלו בדירוג המשוקלל של שתי הרשתות החברתיות, עם כרבע מיליון עוקבים בטוויטר, וכמעט חצי מיליון עוקבים בפייסבוק. גם יאיר לפיד שומר על מקומו השלישי בדירוג המשוקלל עם כ-464 אלף עוקבים בפייסבוק, וכ-203 אלף בטוויטר.
מירי רגב מטפסת ותופסת את המקום הרביעי בדירוג המשוקלל, עם ממוצע של 5.5 (5 בפייסבוק ו-6 בטוויטר). במקום החמישי בדירוג המשוקלל איילת שקד, שאמנם במקום הרביעי בהיקף העוקבים בטוויטר, אך הממוצע עם המקום ה-8 בפייסבוק העניק לה 6 בדירוג משוקלל והיא תופסת את המקום החמישי בין הח"כים המובילים בפייסבוק ובטוויטר.
ליברמן, שגם הוא קיבל דירוג משוקלל 6, תופס את המקום השישי אחרי שקד בשל הפער בהיקף העוקבים בטוויטר. גנץ, שתפס את המקום ה-12 בדירוג העוקבים בטוויטר ואת המקום ה-6 בהיקף העוקבים בפייסבוק, קיבל דירוג משוקלל של 9 ותפס את המקום השביעי. אחמד טיבי שבדירוג העוקבים בפייסבוק תפס את המקום הרביעי, מדורג בטוויטר במקום ה-16 בהיקף העוקבים, ולכן קיבל בדירוג המשוקלל ציון 10, מה שהוביל אותו למקום השמיני.
ואיפה שאר חברי הכנסת בדירוג המשוקלל? הנה הדירוג המלא:
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשיך להוכיח את נושא הפרופיל המזוייפים שטען שהוא שקר
    גל 06/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איך 2.5 מיליון עוקבים אם הוא אפילו לא מגיע ל 2 מיליון מצביעים בקלפי?
    סגור