ויראלי

דני רופ נגד המינוי של פרופ' ברבש: "זחוח ומרומם מעם, דרוש אדם נקי מיחסי ציבור ומפוליטיקה"

מגיש התחזית הוותיק של חדשות 13 תקף את המינוי של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר לפרויקטור הקורונה של משרד הבריאות: "האדם שאמור לנהל משבר צריך לבוא לעבוד ולא למנף את עצמו". בדרך, חלק רופ את סיפורו האישי והכואב מול פרופ' ברבש
שרון טל |  3
דני רופ מתנגד למינוי של פרופ' גבי ברבש (צילום פייסבוק ומסך חדשות 12)
איש הטלוויזיה והחזאי דני רופ תוקף את פרופ' גבי ברבש על מינויו לפרויקטור הקורונה. בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב רופ, שסיים לאחרונה את תפקידו בחדשות 13 בעקבות הקיצוצים, כי מינוי של ברבש הוא "מאכזב".
כפי שכתב רופ בפייסבוק: "עם כל הכאוס סביב ניהול משבר הקורונה, מאכזב מאד היום לראות את הידיעה שדוקא פרופסור ברבש נבחר לתפקיד הפרוייקטור של הקורונה - תפקיד סופר חשוב עם המון אחריות לאומית".
רופ תקף את ברבש בהמשך הפוסט: "פרופסור ברבש הוא איש יחסי ציבור מעולה הביא המון תרומות לאיכילוב בתקופתו והופיע לאחרונה נהדר כל ערב בטלוויזיה. הוא זחוח ומרומם מעם. האדם שאמור לנהל משבר כזה חייב להיות נקי מיחסי ציבור ופוליטיקה! אדם שמגיע לעבוד לא למנף את עצמו. צר לי על הבחירה הזאת. שתכניס למכלול ההחלטות שיקולים לא בהכרח מקצועיים ובכל זאת ולטובתינו מאחל לו בהצלחה והלוואי ואטעה!".
את הביקורת האישית של רופ על ברבש, ניתן להבין מהסיפור המשפחתי שחלק לפיו: "הכרתי אותו (ברבש. ש.ט) באופן אישי ב-2012 אחרי שאבי נפטר בבית החולים איכילוב שנוהל ביד רמה על ידו כשלצידו פרופסור הסנר. שניהם יחד היו אחראים על הסתרת מסמכים מהתיק הרפואי של אבא שלי למשלאבא שלי התאשפז כאחד האדם בלי קשרים ובלי הפעלת פרוטקציה. האמנתי שבית חולים ממשלתי יפעל בצורה הטובה ביותר. כשהענינים הלכו והסתבכו (בעקבות רשלנות רפואית ואז זיהומים) ביקשתי מחברה טובה להתערב בלית ברירה. ואחרי שאבי נפטר ביקשתי שתסדר לי פגישה עם ברבש כדי להבין מה קרההוא דיבר איתי והבטיח שפגישה תתקיים ואז .. נעלם.
סיפרתי את זה למזכירה של שר הבריאות (שהכרתי מהעבר) והיא אמרה שהיא תדאג שתהייה פגישה. ובאמת איזה פלא. אחרי שהיא התערבה פתאום נקבעה פגישה. בפגישה נעשה הכל לכסתח את המחדל. אמרו שיבדקו. לרגע לא נלקחה אחריות. תשאלו את אמא שלי מה היא חשבה על ברבש אחרי הפגישה הזאת. לבסוף קיבלנו גם את תעודת הפטירה בא היה כתוב: “מוות טבעי״. כן, זה מאד טבעי למות בגיל 74 מניתוח פשוט של הסרת כיס מרה. הוגשה תביעה.. ולבסוף ביקש בית החולים פשרה והחלטנו לקבל את ההצעה במקום להתגלגל בבתי משפט. בקשת הפשרה היתה בשבילנו ניצחון קטן בשביל אבא".
 
מינויו של ברבש לפרויקטור הקורונה הגיע, לפי פרסומים, בעקבות לחץ של נתניהו על מינויו, למרות ששר הבריאות אדלשטיין העדיף מועמד אחר מטעמו. ניתן להניח כי מינוי של ברבש, שהפך בחודשים האחרונים ל"מסביר הלאומי" בעקבות פרשנויותיו השונות בחדשות 12, ישמש את נתניהו כשתי ציפורים במכה – ראש הממשלה יוכל להיזער באיש מקצוע עתיר ניסיון לניהול המשבר, ובמקביל מדובר באדם שהציבור גם נותן בו אמון ויוכל .לסייע לנתניהו לשקם את האמון הציבורי במקבלי ההחלטות.
ברבש מונה לתפקיד אחרי שהכחיש הצעות בנושא. ביום רביעי האחרון (15.7) התראיין ברבש לרפי רשף בחדשות 12, ונשאל האם קיבל הצעה למינוי לתפקיד לניהול משבר הקורונה, אך הכחיש את הדברים.
ברבש שימש כמנכ"ל בית החולים איכילוב במשך 22 שנה עד לשנת 2015. ב-3 מתוך אותן שנים כיהן ברבש כמנכ"ל משרד הבריאות, ומאז פרישתו ניהל חברה פרטית לבקרת מחלות לצד עבודתו במכון ויצמן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דני רופ אתה אפס מאופס טיפש.גבי ברבש גדול ממך במיליונים (ל"ת)
    רחל פריז 07/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מאמין לדני רופ (ל"ת)
    יוני 07/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    למה אין תגובה של ברבש להאשמות נגדו??? (ל"ת)
    טל 07/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור