ויראלי

נדב איל יצא נגד שאשא ביטון: "פשוט פופוליזם זול"

ראש דסק החוץ בחדשות 13 יצא נגד יו"ר ועדת הקורונה, שטענה כי זה חמור בעיניה שאין מספיק נתונים שאפשר להסתמך עליהם: "כולם באי וודאות, אבל מה? הרבה מחמאות בתקשורת + קבוצות לחץ שבעות רצון". שומפלבי לאיל: "מה אתה רוצה? עוד סגר?" 
אילן שניג |  42
נדב איל, יפעת שאשא ביטון (צילום פייסבוק/נדב איל, מסך קשת 12)
ועדת הקורונה שוב העבירה החלטות בניגוד לעמדת הממשלה. יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון העבירה ביקרות בדיון על כך שאין בידיה מספיק נתונים על פיהם אפשר לקבל החלטות: "מטריד אותי ממש שהנתונים מעורפלים ואי אפשר לשים אותם על השולחן" אמרה שאשא ביטון והוסיפה "הכי חמור בעיני שאנחנו לא יכולים להסתמך על מה שיש כי זה ייתן 'תמונה לא נכונה'. בסוף, אם המצב שמסתובבים בינינו 200,000 אנשים שיש להם את הנוגדנים כפי שפורסם בסקר הסרולוגי, זה אומר שאנחנו נמצאים באירוע קצת שונה ממה שאנחנו נמצאים בו עכשיו".
 
על דבריה אלו הגיעה ביקורת מכיוון לא צפוי. עורך חדשות החוץ של חדשות 13, נדב איל, שהוא ידען לא קטן בנושא, כתב בתגובה בחשבונו: "פשוט פופוליזם זול. בקופ"ח אמרו לי לפני שבועיים שאחוז המחלימים נמוך בהרבה. "זה חמור" בעיניה" והוסיף " המחלה כולה נטועה באי וודאות ואף אחד, לא בשבדיה ולא בטיוואן, בונה מדיניות על בסיס סרולוגי. אבל מה? הרבה מחמאות בתקשורת + קבוצות לחץ שבעות רצון"
כאן התפתח דיון בין איל לבין אטילה שומפלבי מ-ynet:" "תן רגע להבין: מה בעצם אתה רוצה, נדב. עוד סגר? ככה נפתור את זה?" כתב לו שומפלבי.
ונדב איל ענה: "מי בכלל דיבר על סגר? אתה? חברת הכנסת? מה הקשר לציוץ שלי. היא מצטטת נתון שקרי, מסיקה מסקנה לא נכונה (אם יש 200 אלף מחלימים, אז מה?) ואז אתה שואל אותי על סגר? אולי נתמקד בלשאול אותה שאלות חריפות על פופוליזם טראמפיסטי. ואגב. אין מומחה בישראל היום שממליץ על סגר".
שומפלבי ענה לו: " זה קשור לציוץ שלך, משום שכתבת על קבוצות לחץ שהצליחו וכו'. אני אז שואל שוב: אוקי, נניח שאתה צודק. האם האלטרנטיבה לאיזונים עדינים היא סגר?".
 
ואיל ענה: "האלטרנטיבה ללא לעשות שום דבר היא לקחת את הסיכון, הסיכון, שהצמיחה בקצב המקרים תביא לעומס בלתי נסבל על מערכת הבריאות, ואז הממשלה תיכנס ללחץ ותבצע מהלכים מתוך לחץ, ואחד מהם יהיה סגר. ואז כולם ישאלו- לא היה עדיף לעשות את הצעדים שהמדענים ממליצים עליהם".
המשתמש דניאל פרואנד העביר ביקורת על איל: "מתחיל קצת להרגיש כאילו אתה מחפש תשומת לב בכוח ולכן מצייץ ציוצים "פרובוקטיבים". באמת "איום ונורא" שהיא מעוניינת לדעת איפה נדבקו וכמה. אם לא היא חופי הים היו סגורים עכשיו בלי שום הצדקה".
ואיל ענה גם לו: "תגיד, יש לך מדינה שיודעת איפה נדבקו וכמה? כל מה שיש לכולם זה אינדיקציות. חללים סגורים, צפיפות. זהו. ומי סגר את חופי הים? והיא גם לא פתחה אותם. היא חסידת מכוני הכושר, שבעולם סוגרים בזמן התפרצות. ממליץ על גוגל".
 
תגובות לכתבה(42):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    נדב חפש עץ אחר להתלות עליו מה שאתה עושה זה פופוליזם זול (ל"ת)
    דודו 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    עוד כתבן אהבל
    גבי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נדב אייל מתגלה במלוא טיפשותו. ברור ומובן מאליו שצריך נתונים כדי לקבל החלטות. לאנשי משרד הבריאות הכושל לא היו נתונים והם גמגמו ואת זה ראינו בשידור חי. הכשלון של משרד הבריאות מהדהד ומעליוההכשלון של הבוס שלו ביבי. צדקה הגברת שאשא בהחלטתה שגרמה להם להיראות רע מאד בעיני כולנו. כך ,הניעור הזה שניערה אותם אולי תזיז משהו אצל אלו שאתה פועל למענם.
    סגור
  • 38.
    נדב אייל
    דודי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגם אתה הצתטרפת לכתבי ערוץ 13שמלקקים לביבי?
    סגור
  • 37.
    נדב אייל אתה מבלבל את המוח
    עופר ישי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אסור לתת לעובדות לבלבל - צריך עך להסתיר הנתונים מאיתנו. הכפפת העובדות לאגנדה - כל זה מקלקלת ד"ר יפעת שאשה ביטון. ככל שיש חוסר ודאות כך זה מפריע לעיתונות ולמדיה. בחייך תפסיקי להפריע לפחדים ולהפחדות - את משמיטה את השטיח מתחת לפרנסת הפוליטיקאים והמדעה
    סגור
  • 36.
    פופוליזם זול?
    מר פופוליזם 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שיש משכורת חודשית כדוגמת העיתונאי הנ"ל לא מסוגל להבין למה יכול להוביל משק סגור.... בטח העיתונאי הזה ממונה מטעם ביבי. ערוץ 13 אין מה לצפות
    סגור
  • 35.
    סוף סוף מישהו חכם עונה לפרובוקאטורית
    ב 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קל מאוד להיות פופוליסט כדי למצוא חן בעיני התקשורת. הכל כדי לצבור כוח פוליטי. תתביישי שאשא ביטון. לא אכפת לל כמה אנשים ימותו
    סגור
  • 34.
    פופלסטית ובורה
    רוטמן צביה 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שאשא אין נתונים על השולחן. מזכיר ס אמיתי על אינשטייןהציג תורת היחסות שלו למדענים. אחד אמר ההגיון שלי מורה לי לא להאמין במה שלא מונח על השולחן לפני. תשובת אינשטיין תקשיבי שאשא אם כך אנא הנח על בשולחן לפנינו את הגיונך.!! כאילו שהיית מבינה את הנתונים המשנים החמקניים והמורכבים??? הדוקטורט שלך בסוצילוגיה ממש לא מכשיר אותך אפילו לא ללוגיקה פשוטה. אותי את מבחילה פופוליסטית ובור מוחלטת ברפואב ובמדע.
    סגור
  • 33.
    שאשא ביטון עוד זנב שכחלון השאיר פה
    כחלון סוס מת 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אחרי שהרס את המדינה ותקע אלפי זוגות צעירים עם משכנתאות וחובות בלי יכולת להתפרנס היום שלא לדבר שמנע את חוק ההסדרה שבגללו אנו תקועים עם האריתראים ומערכת משפט שהחליטה שהיא תנהל את המדינה הכנסת והממשלה
    סגור
  • 32.
    נדב איל
    גברת 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדון נכבד אתה אולי מעריץ את ביבי זכותך.אם ראש הממשלה טועה לא חייבים לעשות את מה שהוא אומר.הבעיה בממשלה הזאת שכולם שלצהוהות שלא מעיזים לחלוק עליו.חייבים לפעמים לערער העל מעשיו.הוא לא רואה את הציבור.מצידו שכולם ימותו ברעב.העיקר שהנאמנים שלו ישרדו.
    סגור
  • 31.
    נדב אייל
    סיגלית 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אייל אני מעריכה את דעותיך..הקורונה פה כבר ממרץ . הייתי מצפה שמשרד הבריאות ירכז ,ינתח ויוציא תובנות ומסקנות.הם לא עשו שום דבר... מועיל....
    סגור
  • טען עוד
  • 30.
    אתם מתקשקשים כאילו לא ברור מהמספרים איפה ההדבקות הגדולו
    מירי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והם לא במכוניי הכושר אלא בשכונות החרדיות. אבל מה אפשר לעשות איתם? הם מחזיקים את הקואליציה בבי...
    סגור
  • 29.
    כול?הכבוד?לה
    יונה 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עים?היו?כול?חיכ?כמו?חיכ?זו?הממשלה?הייתה?יותר?נקיה?משחיטות
    סגור
  • 28.
    גיזען
    יורי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זבל של פרשן גיזען .לא אוהב ליראות אתו על המסך מעצבן
    סגור
  • 27.
    הפוסל במומו פוסל
    Justice 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מי פופוליסט ?! נדב אייל . ממש יותר צדיק מהאפיפיור .
    סגור
  • 26.
    ניצול לרעה של מעבדים רשעים (ל"ת)
    חלת 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    הוא צודק שח״כ ביטון היא פופוליסטית וגורמת נזק (ל"ת)
    איגי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    מקובע+חרדונר
    רפי פלג 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזמן ראיתי איך מאחורי היזות המצוחצחת והמילים הגדולות מסתתקץרת אישיות מקובעת עמוסת חרדות. תתפתח נדב אייל או שתתחיל טיפול בחייאת
    סגור
  • 23.
    שופר סמוי של ביבי
    י.פ 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פלא שאתו השאירו בערוץ.
    סגור
  • 22.
    נדב איל אתה סמרטוט של פוליטיקאים
    שי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נדב אייל תפסיק ללקק לפוליטיקאים כי זה לא יקדם אותך לשום מקום אתה גם מבין לך אין אהדה בציבור , יפעת שאשא ביטון היא המנהיגה החדשה
    סגור
  • 21.
    ככה מנהלים משבר
    צופה 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל הפתעת אותי..סוף כל סוף מישהו מנהל את המשבר ולא שולף החלטות הזויות המשפיעות עם חיי אנשים שלא גומרים את החודש. תתנצל!!!
    סגור
  • 20.
    נדב אייל נגד שאשא ביטון
    הלוי סימי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קלעת בול באבחנה שלך, זה חוסר אחריות לפתוח לפתוח לפתוח וההדבקה חוגגת.... מצד שני, אם סוגרים יש לתת פתרונות פרנסה לבעלי העסקים. שאשא מזכירה לי מטאטא חדש.... הולכת נגד מדיניות הממשלה ומשרד הבריאות ושוכחת שכל מטאטא מתבלה בסוף. אזרחים, שמרו על עצמכם כי אם לא אנחנו לנו אז מי ??? תודה לך אייל נדב, הארת את עינינו??
    סגור
  • 19.
    ואיזה מדינה מערבית מאלצים אנשים ללכת עם מסיכה בחוץ (ל"ת)
    דן 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    100%
    יורם 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל צודק.. יש ההרבה אנשים (במיוחד בתקשורת) שרוצים קהוס רק כדי להגד הממשלה נכשלה הם הואבים כותרות קיצון אחרת הם לא רלבנתים
    סגור
  • 17.
    לא דואגים לכולם
    שרון 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי כל מחליטים ההחלטות לא דואגים לחולים למבוגרים לחולים ולקשישים, הם דואגים רק לעסקים. אם היו דואגים היו מנסים להוריד את רמת התחלואה , הם לא עושים כלום מלבד לפרסם נתונים. ולכן הם דואגים אץרק לקבוצה אחת וזו שצועקת. לחולים לא דואגים , תעשו סיבוב בבתי חולים באונקולוגית בפנימיות אלפי חולים. למה הם צריכים לפחד לצאת?? שידאגו לכולם !! חוצפנים הממשלה ובועדה
    סגור
  • 16.
    נכון
    מורן 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא משנה איפה נדבקו. גם אי אפשר לדעת כל יום 1800 נדבקים איך אפשר לדעת איפה נדבקו , גם מערכת הכי רצינית לא תצליח לדעת. את זה ממש חסר אחריות שהיא מבקשת משהו שאין , ועוד על זה מסתמכת , לא חכם בכלל. בכלל שאין נתונים אז לא צריך לעשות משהו?? טעות מרה שתילה לנו ביוקר.
    סגור
  • 15.
    מסכימה עם נדב
    יעל 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מדינה שיודעת איפה נדבקו כולם. והיא באמת לא פתחה את הים שלא היה סגור ממילא. בכל העולם וגם אצלנו ידוע , מקום סגור לא מאוורר וכל התקהלות היא מסוכנת. אבל שאשא ביטון רוצה להרוג אותנו כנראה. מתי תהיו שצריך סגר על מנת להקטין את מס החולים לקראת החורף.
    סגור
  • 14.
    נדב אייל הוא עיתונאי בונוני שמחפש צומי
    אני 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוטב לו להשקיע בתחקירים טובים מאשר לפזר אמירות שטחיות אגביות.
    סגור
  • 13.
    אייל צודק ב 100%
    משה י 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערנו כל אחד/ת מחפשים טרפים לעלות לכותרות. כך עשתה שאשא ביטון שקיבלה חיבוק ענק מהתקשורת , ואז כמובן השתן עולה לראש. אין לאף אחד מושג איך להתמודד עם הקורונה. ימים יגידו איפה יהיו הפלצנים למינהם.
    סגור
  • 12.
    אחלה אייל צודק (ל"ת)
    א 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    פחד
    יורם 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איל ,הפחד הגיע גם אליך? לא משנה כמה תתרפס לאדוני הרשת ,חסון ,ביבי ,אחרים אם דעתך תגיע הם יעדיפו אותך מכל המדרגות .
    סגור
  • 10.
    אייל נדב
    קנימ 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל צודק בהחלט אין שום מדינה בעולם שאפשר ללמוד ממנה ודאי כבר להכניס פוליטיקה!;; ראיתי כתב שקוראים לו ערד ניר בהתחלה משדר נגד ביבי אומר ספקולציה והכתב החוצפן עוד משדר ו עביר ביקורת זאת בושה לתקשורת,לכן מספיק כבר להכניס ביקורת עם פוזיציה ופוליטיקה
    סגור
  • 9.
    ידען לא קטן או שרלטן מחורבן? נדב אייל, קשקשן היסטרי (ל"ת)
    פרויד 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שאשא ביטון נערכת לבחירות
    גורי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא היחידה למפלגת אוויר "כולנו" ולחוצה מזה שימיה בכנסת ספורים. לכן פועלת פוליטית לשפר את מצבה באמצעות פופוליזם והיענות לקבוצות לחץ. על מנת להעלות את ערכה הפוךיטי בעיני קבוצות בציבור וסיעות בכנסת. הכל לקראת הבחירות הקרובות.
    סגור
  • 7.
    אייל צודק
    שניר 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאשא ביטון מונעת מלוביסטים ומשיקולי בחירות מתקרבות. ההתנהגות שלה חסרת אריות. השמאל ותומך ומפרגן לה כי הוא מתרגם זאת כאנטי ביבי, בעלי עסקים מברכים ושאשא מקווה שיזכרו זאת בתקופת בחירות. אם מדינת ישראל תדרדר בריאותית, היא תאשים את ממשלת ישראל ואת זה שלא היו נתונים. נתונים כאלה שאין באף מדינה אחרת כי לא פשוט לקבוע במדויק מה אחוז ההדבקה בחוף הים, בבריכות, באירועים.... פופוליזם והיענות לקבוצות לחץ - הכל פוליטיקה ושיקולי שרידות פוליטית.
    סגור
  • 6.
    האריה השואג
    סימה 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שנדב יתייחס לקורונה לא כאל אריה שואג, אלא כאל כלב נובח (נועם שפיצר). מדינה ישראל שולחת חיילים צעירים למות כדי להגן על בטחון המדינה. ומה עם הבטחון הכלכלי?
    סגור
  • 5.
    נדב
    האמיתי 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לנדב אייל כל העולם מגשש באפילה ורק שאשא ביטון יודעת מה צריך לפתוח ומה לא אף אחד לא מדבר על סגר אבל הגבלות הגיוניות כן הצדק עם אייל
    סגור
  • 4.
    אולי טעתה פה ושם אבל בסה"כ מדברת לעניין
    חוח 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליחס לה פופוליזם זה לא רק מוגזם אלא לא הוגן
    סגור
  • 3.
    איש אמיץ וישר האמת צריכה להאמר (ל"ת)
    כל הכבוד 07/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    סוף סוף עיתונאי אמיץ שצועק שהמלך הוא עירום
    שיר 07/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התשקורת ברובה מאלילה מתחנפת ומלקרת לכל טמבל שיוצא נגד נתניהו .למה? ככה.והעיתונאים לא מבינים שהם מאבדים אותנו
    סגור
  • 1.
    אייל לדעתי כבש פחדנית. (ל"ת)
    יוגב 07/2020/23
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • למי הכוונה??
    רוטמן צביה 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוח ב7 שגיאות. מי הכבש ?? אייל? או השאשא?? הוא כבש היא כבשה...
    סגור
  • כל התקשורת וחבר
    אילנה 07/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה בעריץ 13 ? הכתבים מישרים קו עם רצון הליכוד?
    סגור