ויראלי

"האתגר התקבל": תופעת הרשת שסחפה גם את גל גדות, דפנה ליאל ואדוה דדון

השחקנית והעיתונאיות הביעו תמיכה באתגר הרשת שצובר תאוצה בימים האחרונים ומקדם העצמה נשית. הרקע – אלימות ומקרי רצח כלפי נשים ברחבי העולם, שתמונותיהן פורסמו בשחור-לבן
שרון טל | 
אדווה דדון דפנה ליאל גל גדות (צילום אינסטגרם)
Challenge Accepted"" ו-"women support women" הן שני האשטגים (תגיות) שהציפו את האינסטגרם בשבוע האחרון, בצירוף תמונות של נשים מרחבי העולם בשחור-לבן.
על פניו היה ניתן לחשוב שמדובר במחאה או ברעיון שיווקי חדש, אלא שלמעשה מדובר באתגר ויראלי שצובר תאוצה ובעל מטרה אחת – העצמה נשית. הרקע לעניין הוא שורת אירועי אלימות קשים נגד נשים ברחבי העולם שהתרחשו לאחרונה – רצח של אישה על ידי בן זוגה בטורקיה, אירועי אלימות קשים נגד נשים בברזיל ונוספים.  
האתגר פשוט לביצוע – יש לצלם סלפי בשחור לבן, לתייג בהאשטג של "האתגר התקבל", ולהעביר את זה הלאה. נשים ברחבי העולם התגייסו לאתגר, ביניהן גם סלבריטאיות כמו ג'סיקה אלבה, סינדי קרופורד, איוונקה טראמפ ועוד.
גם נשים מוכרות ובולטות בישראל התגייסו לקמפיין ההעצמה הנשית, ביניהן וונדרוומן הישראלית גל גדות, השחקנית יובל שרף, כתבת הכנסת של חדשות 12 דפנה ליאל, וכתבת התחקירים בערוץ אדוה דדון שכתבה: "אני בדרך כלל לא משתתתפת באתגרים. הפעם זה הרגיש לי חשוב". עד כה, צבר התיוג "האתגר התקבל" כ-5.6 מיליון פוסטים, כ-4 מיליון מתוכם שייכים, לפי הניו טיימס, לאתגר הנוכחי.
גם השחקנית והדוגמנית יובל שרף שיתפה וכתבה: "הפוסטים האלה אמורים להזכיר לכולנו את מאיה ווישניאק, מיכל סלה, נבין עמרני, טטיאנה חייקין, מריה טל, לילי פרג, פרחיה סרוסי, נסרין ג'בארה, אסתי אהרונוביץ' ועוד מאות נשים שנרצחו בארץ".
 

האתגר הזה נולד לפני כמה שבועות בטורקיה, כשקומץ של נשים הבין שבכל יום העיתון מלא בתמונות בשחור לבן של נשים שנרצחו. מודעות אבל. רק ב-2019 תועדו 500 מקרי רצח של נשים, מי יודע כמה לא דווחו או נעלמו מהרדאר. אתגר השחור לבן נולד כדרך של נשים טורקיות להשמיע את הקול שלהן. להביע סולידריות עם נשים שנרצחו. להראות שיום אחד זו יכולה להיות התמונה שלהן מתנוססת בעיתון. הפוסטים האלה אמורים להזכיר לכולנו את מאיה ווישניאק, מיכל סלה, נבין עמרני, טטיאנה חייקין, מריה טל, לילי פרג, פרחיה סרוסי, נסרין ג'בארה, אסתי אהרונוביץ' ועוד מאות נשים שנרצחו בארץ. הפוסטים האלה אמורים להזכיר לכולנו שמתחילת השנה היו 12 מקרי רצח של נשים ועדיין לא קמה יחידה ללוחמה באלימות בתוך המשפחה. אני כבר שיניתי את הטקסט מתחת לתמונה שלי. מזמינה גם אתכן. ותודה לנועה רוזין על הפוסט ועל כך שפתחת את עיניי @noarosin

A post shared by yuval Scharf (@yuvalscharf46) on


----
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה