ויראלי

חולדאי הורה למחוק את הציור האייקוני מחוף 'מציצים'

ראש עיריית ת"א מיישר קו עם מחאת הנשים ומוריד את הגרפיטי מחוף 'מציצים': "הציור נתפס כעידוד או קבלה של מעשה פסול ופלילי". רמי מאירי, שעומד מאחורי הציור: "מבין את העירייה אבל חבל שלא הפכו אותו לאמירה נגד תרבות האונס"
אילן שניג |  9
מחיקת הציור בחוף מציצים (צילום גיא יחיאלי)
בצל מחאת הנשים ושביתת האזהרה, הצפויה היום בצהריים, ראש עירית ת"א, רון חולדאי החליט להורות על מחיקת הציור האייקוני בחוף "מציצים" הקיר של האמן רמי מאירי, שבו נראים שני נערים מציצים למלתחות בחוף הים. חולדאי כתב בחשבון הטוויטר שלו: " נענינו ומחקנו הבוקר את ציור הקיר המתאר נערים המציצים למלתחות הנשים. חופש הביטוי והאמנות הם ערכים חשובים בעירנו, ולמרות זאת - מאחר והציור נתפס כקבלה של מעשה פסול ופלילי החלטנו להיפרד ממנו. מחיקת הציור אינה מוחקת את העבר, אלא מבטאת מסר ברור לדורות הבאים".
  
רוב התגובות ברשת תומכות בהחלטה של חולדאי. ברכה ברד, מנכ"לית עמותת "כולן' כתבה: " בשעה טובה עכשיו רק נותר לשנות את שם החוף שהוא ליטרלי 'מציצים'".
ואיתן שוורץ, דובר העירייה, ענה לה: " האמת היא ששם החוף הוא ״שרתון״. מציצים הוא הכינוי השגור (מאוד) אבל הוא לא רשמי"
 
וברד טענה שזו הזדמנות טובה לנצל לטובת הסברה: "אז אולי כדאי לעשות קצת הסברה בנושא :) הזדמנות מצויינת לדבר על איך שמות של דברים יכולה לתרום או לא לתרום לתרבות האונס כדי להזכיר לשכנען מרמת גן את הנורמה הראויה"
אבל היו גם כאלה שטענו כי מחיקת אומנות רחוב היא בעייתית בלשון המעטה. אומן הרחוב, רמי מאירי, שחתום על היצירה שנמחקה אמר ל-ICE: "הציור צויר בתקופה אחרת ובזמנים אחרים – הוא שימר תקופה נאיבית. מה הצעתי לעשות עם ציור – זה להפוך אותו לאמירה נגד תרבות האונס – שזה יהיה מסר נגד אלימות. בעצם להפוך את הקערה על פיה על ידי הוספת המילים תרבות האונס, אבל העירייה לא קיבלה את הצעה ואני מבין אותה".
והיו כאלה שלקחו את זה יותר קשה כמו שמעון ריקלין שכתב:"שמעתי על ההוראה המתחסדת והמטורללת של חולדאי הפופוליסט למחוק את הציור בחוף מציצים ונזכרתי ביונתן רזאל, ששם מסקינטייפ על העיניים בהופעה, וכמה הם צחקו עליו. והנה אנחנו רואים עדר שלם בשמאל שם מסקינטייפ על העיניים. ולא שם לב איזה מגוחך הוא הפך להיות".
 
המשתמש זיל, כתב: "מחיקת אומנות רחוב היא מסוכנת ועיריית תל אביב יצרה פה תקדים איום ונורא בעיניי. על חולדאי להפסיק להיכנע לכל סערה ולזרום עם כל טרנד. "איפה שיישרפו ספרים יישרפו גם אנשים" - "ימחקו" יכול להחליף את "ישרפו" בקלות."
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    האמנם זאת אמת?
    בבקשה לקרוא 12/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משום מה יש לי הרגשה שלא יפרסמו את מה שכתבתי בשם כולם רק לא דתיים הגובר על דמוקרטיה לפני כמה שנים היה מיצג למען חופש הביטוי והאומנות, שם הוצגו מיצגים פרובוקטיביים ומבזים של קודשי ישראל.. כל זה בשם חופש האומנות וחופש אי סתימת הפיות...וכשהתנגדו לכך שומרי התורה והמצוות והנאמנים להשם ולתורתו הגיב ראש העיר שחופש האומנות גובר על רגשות האנשים האלה. נו בסדר זאת האמת שלו ואמת היא אמת מידה יציבה אז היום ומחר. הבעיה היחידה היא שאם זאת האמת שלך שלכם שלהם במקרה לעיל - אדון ראש העיר והקהל שהוא מייצג צריכ/ים לפעול בהתאם לאמת הזאת.. הבעיה היא שכאשר זה מגיע לערכים שלו ( ראש העיר למען שטף הקריאה) האמת הזאת נדחית.. "הציור מחוף מציצים פוגע לעת הזאת ברגשותיהם/ן של לא מעט אנשים ובשם המסר שאנחנו מבקשים להעביר לדורות הבאים ( אגב גם אני נגד הציור הזה ומה שהוא מייצג)- אנחנו עיר של חופש ביטוי.. אבל .. איפה האמת שלך מר ראש העיר? איך אתה מסוגל לפגוע ביצירת אומנות?? הרי כשביזו את קודשי ישראל אמרת שחופש האומנות גובר על הרגשות של האנשים שהתנגדו לכך.. אז למה כשזה נוגע לרגשות שלך חופש האומנות נדחה מפני רגשות אנשים?
    סגור
  • 6.
    והתוכנית הבזויה היהודים באים איך לא מוחקים מהעולם!??
    אור 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הביזוי הבוטה של התוכנית פוגע ומבזה עם ותרבות שלמה! ושם מוצאים הצדקה!!??
    סגור
  • 5.
    אני אשה והציור לא הפריע לי
    לילי 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הציור משעשע ותו לא. מכאן ועד להגיע להטרדת נשים בפועל יש מרחק רב לדעתי.
    סגור
  • 4.
    יופי
    קרן 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך את הציור המגעיל הזה. לא מוסיף כבוד לעיר. בדיחה שהופכת ללא מצחיקה לכל אישה שמשתמשת במלתחה הזאת. מה גם אם זה היה ממש מחווה לסרט והדמויות המציצות היו נראים כמו הכוכבים בסרט...אבל לא- ציירו שם שני אנשים מתולתלים כהיי עור ( ערבים? מזרחים?) בלי שום קשר לסרט או לשחקנים, סתם איכס של ציור.
    סגור
  • 3.
    אההההה ברור
    אורח 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו היתה הבעיה כל הזמן
    סגור
  • זה חלק מהבעייה
    קרן 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא מגניב להציץ לנשים למלתחה, לא היחה רוצה שגברים יציצו לך במלתחה, לראות אטתך ערום ,נכון? אז למה שנקבל את הבדיחה הזאת? גם בסרט הייתה ביקורת על הטיפוסים האלו, יילא בואו נתקדם כבר.
    סגור
  • 2.
    המשך תרבות ה PC. גועל נפש. בזיוני!!!!
    שמפו 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ואין מקום לשיח פוגעני כלפי נשים. יש ויש ויש ויש מקום להמשך השיח הפוגעני כנגד וכלפי הגברים והאבות. גועל נפש. פח אשפה!!
    סגור
  • נראה לך מגניב?
    קרן 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהבדיחות התרבותיות יהיו על חשבון הגוף שלך אז נדבר. למה שנשים יסכימו לציור מגעיל כזה על המלתחות שלהם?? ייללא מספיק עם החרא הזה, בואנ נתקדם.
    סגור
  • 1.
    תן לשונאות גברים לשרוף גברים הן לא יהססו... (ל"ת)
    יאללה נמאס 08/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור