ויראלי

ממשלת המנותקים: מיצג מחאה חדש בכיכר רבין

תנועת 'דרכנו' העמידה הבוקר מיצג מחאה בכיכר רבין כנגד ממשלת האחדות, אשר לא התכנסה הבוקר לישיבת הממשלה הקבועה זה השבוע החמישי ברציפות

ניר קומם |  3
מיצג מחאה ממשלת המנותקים (צילום צילום בועז אקינו)
הבוקר (ראשון) אמורה הייתה להתכנס ישיבת הממשלה הקבועה, אך זו בוטלה זה השבוע החמישי ברציפות, מה שיוביל לכך שלא תושג התקדמות בתקציב המדינה ובאישור חוקי הקורונה. בעקבות זאת, הוצג הבוקר בכיכר רבין מיצג מחאה מטעם תנועת 'דרכנו', בו התכנסה ממשלת האחדות לישיבה נהנתנית מלאת סיגרים ופירות, תחת הכותרת 'ממשלת המנותקים'.
"הגענו היום לכיכר רבין להציג את ממשלת המנותקים", מסר יאיא פינק, מנכ"ל תנועת דרכנו. "חודש וחצי ישיבות הממשלה וועדות השרים לענייני חקיקה אינן מתכנסות, וזו "ממשלת החירום לטיפול בקורונה". זאת ממשלת כישלון, קרוב למיליון מובטלים, מעל 1,000 מתים מקורונה וראש הממשלה עסוק בדבר אחד - להימלט ממשפט. אנו קוראים להעברת תקציב מדינה בדחיפות ולהקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לבחינת מחדלי הקורונה בתחום הבריאותי והכלכלי".
בתחילת מיצג הסעודה בכיכר, נשא אחד הנוכחים, בעודו מחופש לראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאום פתיחה, ואמר: "חברים, אנא – שמרו על עצמכם. וזיכרו – האשמים במצב הקשה של ישראל הם לא שני ראשי ממשלה שלא מצליחים לנהל, ולא 35 שרים עם אפס מדיניות שמנהיגים אפס, ולא פרויקטור כזה או אחר, אלא אתם – אתם, אזרחי ישראל, אתם האשמים היחידים במצב הזה".
המיצג הבוקר מצטרף לשורת מיצגים שהוצגה בכיכר רבין בחודשים האחרונים ועסקה בניתוק הממשלה מהעם: ב-29.7 הוצב בכיכר מיצב מחאה כנגד נתניהו בשם 'הסעודה האחרונה' שיצר האמן איתי זלאיט, בו נראה נתניהו יושב לשולחן עמוס כל טוב ומולו עוגה בצורת דגל ישראל. המיצב סימל את הסעודה האחרונה של הדמוקרטיה. בנוסף, ב-26.8 הוצבו בכיכר עשרות שלטי מצבות עליהם חקוקים שמות של בתי עסק קטנים שנסגרו בשל משבר הקורונה, במסגרת מיצב שנקרא 'בית הקברות של הכלכלה הישראלית'. בעמוד הפייסבוק של קבוצת 'מרכזים לצדק חברתי', אשר עמדה מאחורי המיצב, נכתב: "הגענו לכיכר רבין כדי להרכין ראש על הכלכלה הישראלית שקורסת. מיליון מובטלים, עשרות אלפי עסקים שנסגרו והממשלה עוסקת אך ורק בהישרדותה. אין לנו ברירה חייבים וחייבות לבנות מחדש את הכוח של הציבור!"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כן אני רוצה להשתתף בישבה (ל"ת)
    אודי 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    נתניהו שווה לחלום הבלהות של מדינת ישראל
    עמי 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכמובן זה נכון גם לגבי חבורת הסמרטוטים שלו.
    סגור
  • 1.
    קבוצת מליונרים שחומדים את השלטון (ל"ת)
    מויש 09/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור