ויראלי

פרובוקציה זולה או הברקה? האמת מאחורי הסרטון "חרדים לא עולים לרכבת"

אם גם אתם נתקלתם בסרטון ההזוי הבוקר בו סדרן לא הרשה לזוג חרדים לעלות לרכבת, כעת מסתבר שמדובר בתרגיל יח"צני: "רק כדי להמחיש את ההזיה". מירי רגב: "פגיעה מכוערת וצינית בציבור החרדי". 'רכבת ישראל' פנתה לאריה דרעי: "עלילת דם"
רועי נעים |  7
הפקח המתחזה ברכבת מרחיק זוג חרדים (צילום אבי מוסקל, צור תקשורת)
מבריק וגאוני או פרובוקציה זולה? בכל מקרה עיריית בני ברק הצליחה לעשות את הרעש שרצתה. הבוקר (חמישי) הופץ ברשתות סרטון, שתוך דקות ספורות הפך לוויראלי, בו נראה לכאורה פקח של רכבת ישראל מסרב להעלות זוג חרדים לרכבת בתחנת האוניברסיטה בת"א, בעוד אנשים שאינם חרדים עולים בצורה חופשית.
הסרטון כאמור יצר הד, גרר תגובות זועמות ברשת, ותוך זמן קצר גם תגובה של שרת התחבורה מירי רגב, שכתבה: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. אעדכנכם מיד בסיום התחקיר".

הסרטון הוויראלי מתחנת הרכבת (התיעוד מתוך הרשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27א' בחוק זכויות יוצרים)
כמה דקות לאחר מכן ה"תחקיר" הסתיים עם המסקנה הבאה: "עדכון - מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ"ל רכבת ישראל, עולה כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ"ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש".
חשבתם שהסיפור נגמר? תחשבו שוב. מסתבר, שכל האירוע בכלל מבוים ותוכנן מראש ע"י משרד הייעוץ האסטרטגי "צור תקשורת". הסיבה? למרות מאמצים רבים של תושבי העיר חברת נת"ע אמורה להגיש את תוואי רכבת המטרו בגוש דן, שלמעשה מדלג על בני ברק, העיר המובילה בגוש דן בשימוש בתחבורה ציבורית. כל מחאות התושבים והעירייה לא עזרו, לכן בעירייה החליטו לביים את המאורע ההזוי והגזעני (לכאורה), כדי להמחיש לשרה רגב דבר אחד, שהיא אמרה בעצמה הבוקר: מזעזע שמתכננים רכבת ללא חרדים.
הפקח המתחזה ברכבת מרחיק זוג חרדים (אבי מוסקל, צור תקשורת)
ב"צור תקשורת", משרד הייעוץ האסטרטגי שעומד מאחורי המהלך, סיפרו ל-ice: "לא כולם מבינים את הפואנטה. המטרה הייתה בעצם לעורר את הזעזוע, ולהבין כמה זה מזעזע שמנסים למנוע מחרדים בגלל שהם חרדים, להיכנס לרכבת. וזה בדיוק מה שנת"ע החברה הממשלתית עושה, שהיא הולכת להגיש בימים הקרובים תוואי לרכבת המטרו, שעוקף את בני ברק ולא ייכנס לעיר ויאפשר לחרדים לעלות על המטרו".
 
"אנחנו מנסים להסביר את זה כבר חודש וזה לא מחלחל. לא היו הפגנות בגלל הקורונה, אבל היו מחאות. היה סרטון ומכינים בג"צ, אבל הבנו שעד שלא נצליח לגעת לאנשים ברגש ולהביא אותם להזדהות ולהבין מה מרגישים חרדים שעוצרים אותם ולא נותנים להם לעלות לרכבת. עד שלא נצליח לעשות את זה, אנשים לא יבינו מה מזעזע בתוואי שנת"ע מגישה למטרו. כשאומרים מילים כמו תוואי ותכנון, אנשים משתעממים. עכשיו אף אחד לא ישתעמם".
לאחר מכן רגב הגיבה לפרובוקציה: "התנהלותה השערורייתית היום של עיריית בני ברק מהווה פגיעה מכוערת וצינית בכבודו של הציבור החרדי, באמצעות התנהגות לא מקובלת שהכתימה והכפישה את עובדי הרכבת והטעתה את הציבור. בושה וחרפה".
גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לא התחבר למהלך, כשצייץ בקצרה: "לעיריית בני ברק יש טעם רע מאוד".זה לא נגמר פה. "רכבת ישראל" פנתה במכתב לשר הפנים אריה דרעי בטענה שהמהלך היווה סיכון לביטחון נוסעי הרכבת, הוצאת דיבה חמורה ע"י שליחי עיריית בני ברק ועלילת דם. בנוסף טענו במכתב כי מוגשת תלונה פלילית למשטרה נגד אותם שחקנים המעורבים בפרובוקציה: "קשה לתאר את הנזק שגרמו שליחי עיריית בני ברק לרכבת ישראל, לאמון הציבור ולשמה הטוב". כעת, רכבת ישראל שוקלת את צעדיה המשפטיים כנגד עיריית בני ברק, ודורשת מהשר דרעי: "תנקוט לאלתר את הצעדים החריפים ביותר".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אולי היו צריכים אחרת או משהו אחר, אבל זה בעצם המחשה נכו
    אחד מהעם 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי היו צריכים אחרת או משהו אחר, אבל זה בעצם המחשה נכונה של הטענה על אפלייה, שימו לב למה שקורה שם בביום זה, לא היה אפילו אחד מהעוברים השבים והנכנסים שאינם חרדים שיעצור ויאמר מילה על כך לפקח, כולם עוברים ושותקים, נכון שיכול להיות שכולם ממהרים, אבל גם שותקים. מה זה אומר אם כן ? !.
    סגור
  • 6.
    סוף סוף הזיזו להם. רק כשפוגעים בהם הם מתעוררים. מהלך מב (ל"ת)
    חגיגה 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    חילול שם שמים
    א.א 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו דרך תורה? בושה וחרפה! זוהי התנהגות של ציבור האמונים על דרך התורה והמצוות?זוהי הדוגמא? מדבר שקר תרחק, מלצנות, הונאת דברים. הטיית ציבור. המטרה מקדשת את האמצעים? תעשו תשובה גדולה.כך אתם רוצים שהציבור יתיחסו, לציבור הדתי, בעיקבות הסירטון הנל, שלא ברצינות?..
    סגור
  • 4.
    חילול שם שמים
    א.א 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו דרך תורה? בושה וחרפה! זוהי התנהגות של ציבור האמונים על דרך התורה והמצוות?זוהי הדוגמא? מדבר שקר תרחק, מלצנות, הונאת דברים. הטיית ציבור. המטרה מקדשת את האמצעים? תעשו תשובה גדולה.כך אתם רוצים שהציבור יתיחסו, לציבור הדתי, בעיקבות הסירטון הנל, שלא ברצינות?..
    סגור
  • 3.
    גאוני (ל"ת)
    ספין 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    זה רק ממחיש שכל טענות האפליה שלהם בדויות
    איש 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגר על בני ברק עכשיו
    סגור
  • 1.
    זה לראש העין? (ל"ת)
    עין 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור