ויראלי

"הרעיון של הכנה לגל"צ תמורת תשלום הוא בזוי מאוד ולא מכבד"

אליאב בטיטו וליה ספילקין, צמד יוצאי התחנה הצבאית הציעו קורס הכנה בתשלום, התגובות ברובן היו נגד היוזמה: "הרעיון לשלם כמה מאות שקלים ממש נורא". בתגובה לכך, בוגרים נוספים הציעו ייעוץ בחינם לאלו החולמים להגיע לגלי צה"ל
מערכת ice |  1
רדיו גל"צ (צילום מערכת אייס)
קורס להכנה לגל"צ, אם גם לכם זה נשמע קצת הזוי – אתם לא לבד. הבוקר (שני) פרסמו בטוויטר שני יוצאי גל"צ, אליאב בטיטו וליה ספילקין, מודעה בה הם קוראים למלש"בים להירשם לקורס הכנה מיוחד אם ברצונם להיות שדרנים בתחנה הצבאית. בקורס מציעים השניים לספק כלים לקראת המיונים וכן ליווי צמוד עם טיפים אישיים, יחד עם עוד 5 גל"צניקים לשעבר.
התגובות ההמומות לא איחרו להגיע. שירה הדס נקר, כתבת הטכנולוגיה והמדע של כאן11, אשר שירתה גם היא בגל"צ כתבה לבטיטו: "מציעה לכם להוריד את זה ולעשות חושבים. הרעיון של הכנה לגלי צה"ל תמורת תשלום הוא בזוי מאוד ולא מכבד. הייתה לי פריווילגיה אדירה ויצאנו עם מקצוע לחיים, אבל בן זוגי שירת בשריון ויצא עם כאבי גב לכל החיים. אישית הרגשתי חובה לעזור לכל נערה ונער שמעוניינים להגיע לעולם התקשורת ולגלי צה"ל בחינם. הרעיון שמי שרוצה להתקבל ייאלץ לשלם כמה מאות שקלים כדי לשפר את הביטחון ממש נורא בעיני".
-
 
ספילקין הגיבה לה: "הקורס מוצע ככל קורס הכנה למיונים כאלו ואחרים בצה"ל. לכל מלש"ב שהתקשר בעבר ויתקשר בעתיד בשביל מידע שטחי על המיונים שמחתי ואשמח לסייע, אבל פה יש הכנה מקיפה יותר שאני הייתי רוצה לקבל בתור מלשבית. צפינו את התגובות האלו מראש, תודה על האזהרה".
בטיטו, שהתשחרר מצה"ל לפני חמישה ימים, מגיב לביקורות ב"תודה על הפרסום, מוזמנים להירשם". לאחר מכן צייץ: "שואל ברצינות – מה ההבדל בין קורס הכנה לגל"צ לקורס הכנה לצו ראשון? לקורס הכנה לטיס? לקורס הכנה למודיעין? לקורס הכנה לפסיכומטרי?"
  
הביקורת מגיעה כמובן על רקע העניין שלכאורה רק מי שמקורב לצלחת יכול להתקבל לגל"צ, וכן רק מי שיש לו את הסכום הנדרש יוכל לקבל את ההכוונה הדרושה. מה שכמובן יוצר פער בין אלו שיש להם לאלו שידם אינה משגת.
שאלה נוספת שעלתה בתגובות לפוסט, היא לגבי קורסי ההכנה לגיבוש סיירת אותם מעבירים יוצאי סיירות לאלו הרוצים להתגייס לקרבי ולהגיע ליחידות המיוחדות, ומה בעצם ההבדל בין זה לבין הקורס הכנה לגל"צ. אך כאמור, רוב התגובות בנושא קטלו את השניים. בנוסף, בוגרי גל"צ נוספים החליטו לעזור בחינם עם הידע שצברו במהלך השירות שלהם, כדי להכין את מי שירצה להתקבל.
בתוך כך, העיתונאי רן בוקר צייץ רשימה של בוגרי גל"צ שיהיו מוכנים להעביר הכנה כזאת בחינם, ותייג אותם. נדמה שחוץ מהקורס אותו אליאב בטיטו וליה ספילקין מציעים תמורת 850 ש"ח, הם עברו היום קורס בטוויטר בחינם.
 


מצוות הקורס נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים לראות שבזכות הקורס - גל"צניקים לשעבר מתגייסים לסייע למלש"בים. חשוב להבהיר - ללא קשר לקורס, נשמח לייעץ לכל מלש"ב. בקורס מקבלים הכנה מקיפה למיונים הצבאיים, עם סימולציות ומבחנים מעשיים".

תגיות גלי צה"ל
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אליאב בטטו לא בוחל בשום אמצעי לעשות כסף , אישיות מחרידה (ל"ת)
    afil18 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור