ויראלי

בעקבות הודעת איום על סגירת העמוד: "הצל" מפסיק את פעילותו בפייסבוק

הרשת החברתית הסירה פוסט של פעיל הימין ושלחה הודעת התראה לפני סגירת הדף. יואב אליאסי הודיע ל-492 אלף עוקביו: "זוהי הודעת פרידה, עצוב לי. הפכתם אותי מראפר אתאיסט ללוחם צדק". עו"ד יניב לנקרי: "נפנה בדרישה להסיר את האיום"
מערכת ice |  26
יואב אליאסי הצל (צילום פייסבוק)
תאהבו אותו, תשנאו אותו, איך שלא תתייחסו לזה - אין ספק שמאז פרץ יואב אליאסי "הצל" ברשתות החברתיות (לאחר קריירת המוסיקה שלו), מדובר בבנאדם שצבר לא מעט כוח ושדיברו עליו לא מעט בשנים האחרונות, בכל הפלטפורמות, לטוב ולרע.
הבוקר (שישי) הודיע "הצל" על הפסקת פעילותו בפייסבוק. כן, קראתם נכון. פעיל הימין בעל דף הפייסבוק המונה 492 אלף עוקבים, קיבל איום מפייסבוק על סגירת חשבונו, זאת בעקבות סרטון שפרסם בו הוא מביע את דעתו על ארוחת החג ההמונית של פעילי השמאל בערב ראש השנה ברחוב בלפור, בזמן שמדינה שלמה נכנסה לסגר.

תמונת הקאבר בדף הפייסבוק של "הצל"
 
כאמור, אליאסי לא חסך במילים באותו הפוסט, שפייסבוק כבר הסירו, וכעת קיבל הודעה מפייסבוק שהם שוקלים לסגור לו את הדף. יום לפני כן הוסר סרטון אותו העלה הצל, בו רואים בחורה הולכת על שדרות רוטשילד בת"א כשהיא ללא מסכה ועם שלט גדול עליו נכתב "יאיר ילד ז...", כאשר הסיבה בגינה פייסבוק הסירה את הפוסט הייתה בריונות. לטענת אליאסי מדובר ב"מתקפה של פייסבוק וסתימת פיות פוליטית פר אקסלנס".
הודעת האיום של פייסבוק כלפי הצל
כעת, לאחר הסרת הפוסט והאיום של פייסבוק, אליאסי פרסם פוסט פרידה בו הוא כותב לכמעט חצי מיליון עוקביו: "בעקבות הודעת האיום של פייסבוק שהדף שלי עומד לרדת מהאוויר, אני רוצה להגיד לכם כמה מילים. עצוב לי, באמת הפכנו למשפחה בכל הזמן הזה שאנחנו ביחד במאבק הזה. במשך כמעט שבע שנים גידלתם איתי את הילדים שלי, ראיתם אותי הופך מראפר אתאיסט ואגואיסט שאכפת לו רק מבמות ובנות, לאבא שמגדל את ילדיו לערכים של אהבת המדינה ולוחם צדק שצועק את מה שכולם פוחדים להגיד".
אליאסי, שפרץ לתודעה כאיש ימין באותו מוצ"ש ביולי 2014 בכיכר הבימה, בו הגיע עם מספר פעילים של "האריות של הצל" להפגנת שמאל והשמיע את קולו (כאשר חלקם גלשו לפסים אלימים), עורר לא מעט פרובוקציות ומלחמות בגופים כאלו ואחרים בשנים האחרונות, זאת לצד תרומות לחיילי צה"ל וחיילים בודדים - חבילות מזון, שי לחג, אביזרים לסלולר ועוד. "נתתי קול לימין, נתתי אומץ לאנשים לצאת מהארון הימני, נתתי קונטרה לתקשורת והם לא ידעו איך לאכול אותי", המשיך הצל בפוסט הפרידה, "כמה שהם פחדו ממני יותר, ככה הם השמיצו אותי יותר. כמה שהם השמיצו אותי יותר ככה התחזקתי ולא הפסקתי".
עוד הוסיף: "גם שהיה קשה המשכתי קדימה כי הבנתי שאם אני לא אצעק, אף אחד אחר לא יעשה את זה ואם ישתיקו אותי - ישתיקו את כולנו. במשך שש שנים הפכתי מפעל עוצמתי שמשנה את ישראל ואת השיח. האנשים החזקים ביותר בישראל (ובעולם) היו מתקשרים לבקש ממני עזרה וייעוץ, והכי חשוב - עזרתי כלכלית ונפשית למאות חיילים והפכתי להיות הגב שלהם, הכותל שלהם. והפכתי אח גדול למאות חיילים בודדים. תרמתי למאות משפחות נזקקות אפילו שהמצב שלי לא היה יותר טוב משלהם. עשינו שינוי מטורף!"
 

פוסט פרידה מפיסבוק . בעקבות ההודעת איום של פייסבוק שהדף שלי עומד לרדת מהאוויר אני רוצה להגיד לכם כמה מילים. עצוב לי,...

פורסם על ידי ‏(הצל) the shadow‏ ב- יום שישי, 25 בספטמבר 2020
חלק מהמאבקים אותם הוביל באמצעות הכוח שצבר ברשת, היו גם כאלו נגד גופים או אנשים פרטיים בעלי חברות, שלטענת אליאסי פועלים נגד מדינת ישראל: "הורדנו טייקונים שחשבו שהם בלתי נגיעים לברכיים, עד שהם התחננו לרחמים, ואין מאבק שלא ניצחנו בו והגענו לכוח מטורף של חצי מיליון אריות. באמת גאווה ישראלית! אבל ידענו שזה לא יכול להיות לנצח. כוחות גדולים פעלו כנגדי בלי סוף, תביעות ובתי משפט, חקירות, תלונות וניסיונות התנקשות, אבל את הכל ניצחתי בזכותם. נתתם לי כוח ודרייב להמשיך".
לסיכום, הצל הזמין את עוקביו להגיע לטלגרם שלו: "מאוד עצוב לי, אני מרגיש שלוקחים לי את מפעל חיי שעמלתי למענו כל כך קשה, אבל אני לא הולך ולא נעלם. מי שרוצה לשמוע אותי יודע איפה לחפש. כרגע אני מפסיק לפרסם בפייסבוק עד שאני אראה לאיפה נושבת הרוח. בינתיים אמשיך לפרסם בטלגרם. בכל מקרה, לא נכנעתי ואני לא אוותר. אני אלחם לחזור לפייסבוק (עורכי דין שחזקים בפלטפורמה דברו איתי), אבל במקרה והדף יעלם, השינוי שעשינו כאן יהיה בספרי ההיסטוריה של ארץ ישראל. אויבי ושונאי חוגגים היום ניצחון, אבל זה מראה בדיוק מי ניצח. כמעט 7 שנים עשיתי להם חיים קשים, הייתי להם עצם בגרון ושמתי להם מראה בפרצוף והם כעסו. אוף כמה שהם כעסו. נכון הם ניצחו את הקרב אבל לא את המלחמה אוהב אתכם! עם ישראל חי! לא להתייאש ולא להישבר עוד לא הפסדנו".
גם העיתונאי בועז גולן, הבעלים של 0404 והמגיש מערוץ 20, התייחס לכך בטוויטר: "חב' פייסבוק שלחה לצל - יואב אליאסי, התראה לפני סגירת הדף. ההודעה בעקבות פוסט שהעלה על שמאלנית ברחוב עם שלט גועלי על יאיר נתניהו. הצל ביקר אותה וחטף. במשך שלוש שנים הצל לא נחסם ולאחרונה החל לקבל התראות. לא אפרים שמיר, לא איומים על חיי רה"מ - אותם לא יסגרו".
 
בינתיים, עורך דינו של אליאסי, עו"ד יניב לנקרי החליט לסייע ללקוח שלו ויחד השניים יפנו לפייסבוק בדרישה שהאיום יוסר: "נפנה אליכם בדרישה להסיר את האיום ששיגרתם אליו. נקווה מאוד שתשכילו לעשות זאת בדרך נעימה. אבל אם לא תשכילו - נוביל אתכם לבית המשפט בצווי מניעה כבר ביום שלישי. יש גבול לסתימת פיות מצד אחד של המפה הפוליטית".
 

#פייסבוק_ישראל_זה_עבורכם: אני בד"כ לא נוהג לפרסם לקוחות (שהם כבר חברים) על הוול שלי, אבל עברתם גבול! החלטתם לאיים על "...

פורסם על ידי ‏יניב לנקרי עורך דין‏ ב- יום שישי, 25 בספטמבר 2020
כעת, כל שניתן הוא לראות האם מדובר בסיום דרכו של "הצל" בפייסבוק, או שמא מדובר באיום בלבד של שני הצדדים.
תגובות לכתבה(26):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    בשעה טובה
    איתי 08/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אדם בור שמפיץ שקרים ושנאה
    סגור
  • 23.
    ילד
    דוד 10/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ילד מגודל עם תאוריות בגרוש המנסה לדחק במכרש של הגדולים.
    סגור
  • 22.
    הצל זה לא מה שגרר אחריך?
    גובי 10/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    .
    סגור
  • 21.
    שיווו מה נעשה עכשיו?
    גובי 10/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • 20.
    חופש הביטוי
    סשה 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    גם לחופש הביטוי ישנן מגבלות. כאשר פותחים חשבון בפייסבוק מראש מסכימים עם כללי התנהגות. אם לא מתאים לך, אף אחד לא מחזיק אותך בכוח, אתה רשאי למחוק את הדף שלך בכל רגע.
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    חופש הביטוי
    סשה 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    גם לחופש הביטוי ישנן מגבלות. כאשר פותחים חשבון בפייסבוק מראש מסכימים עם כללי התנהגות. אם לא מתאים לך, אף אחד לא מחזיק אותך בכוח, אתה רשאי למחוק את הדף שלך בכל רגע.
    סגור
  • 18.
    הוא מתפרנס מהסתר ברשתות ועכשיו הוא רוצה לתבוע אותם.
    סתם לידע כללי 10/2020/07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל הכסף שהוא מרוויח זה מהרשתות החברתיות על כל ההסתה והשנאה שהוא מפיץ שם. אולי הוא מקבל גם מימון מפוליטיקאים אבל זה נעשה במחשכים בלי שאף אחד יודע. סתם גילוי נאות.
    סגור
  • 17.
    מצויין
    יואב 10/2020/06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לסתום לו את הפה לבריון העלוב
    סגור
  • 16.
    הלעטה בבלפור
    יחזקאל 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מילא ברפת לא צריך מסכות אבל מה הפטור למפגינים יש משהו משותף?
    סגור
  • 15.
    הגיע הזמן!!! (ל"ת)
    ואל 10/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 14.
    צל של תולעת
    איניגו מונטוייה 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    2 9
    אליאסי , גסות הרוח טבועה בנפשך ובמראה המגושם שלך . ההתחסדות המזוייפת שלך מחפה על עליבות נפש ונחיתות תהומית . אתה יצור אלים , דוחה ופאטטי . הפסדת כי אתה ראוי להפסיד . אתה לוזר ! וכך תישאר תמיד .
    סגור
  • 13.
    די פשושי, למה עושה לנו את זה? אוף, לא תקבל סוכריה וצומי (ל"ת)
    אויש פשוי 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • 12.
    הצל
    אופיר 10/2020/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איש יקר אליאסי בודדים האנשים כמוך שמנצלים את הפרסום והכח שלהם לטוב אהבתי אותך כזמר ומעריך אותך מאד על מה שאתה עושה בשנים האחרונות יכול להגיד לך רק דבר אחד את הצל אי אפשר למחוק כי איפה שיש חושך וטיפה של אור מיד יש צל אז אי אפשר למחוק אותך מקסימום להזיז הצידה ואנחנו נזוז איתך יישר כח איש יקר אל תתייאש אוהבים אותך יותר מצוקרברג
    סגור
  • 11.
    אחלה גבר שאומר אמת בפנים הצבועות של
    שומר הסף 10/2020/02
    הגב לתגובה זו
    12 4
    משטרת המחשבות של השמאל , התשקורת , פייסבוק ישראל וכל גורם פאשיסטי מסוגם . חבורת צבועים שמתמחים בסתימת פיות .
    סגור
  • 10.
    500 אלף תומכים או גזענים (ל"ת)
    גזען 10/2020/01
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • 9.
    הגיע הזמן
    גל 10/2020/01
    הגב לתגובה זו
    7 14
    האדם מסית, בריון ואינפנטיל. ולכל המגיבים פה, בפעם האחרונה שבדקתי, פייסבוק ממש לא מייצגת את השמאל. חברה דורסנית וקפיטליסטית שמעניין אותה רק כסף, ומוכרת עלינו מידע ומשחקת לנו בתודעה בשביל זה. אפילו "הצל" לא טען שפייסבוק שמאלנים, שזה חידוש, זה הפתיע גם אותי.
    סגור
  • 8.
    הגיע הזמן להוריד את האיש הנוראי האלים הזה מהמרחב הציבור
    מאיה 09/2020/29
    הגב לתגובה זו
    11 16
    מסית, מעודד אלימות כמו פלוגות הסער.
    סגור
  • חשוב לומר אמת לכל בהמות השמאל . שיישאר (ל"ת)
    שומר הסף 10/2020/02
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 7.
    הצל איום של פייסבוק
    שלם 09/2020/29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אלה שחושבים שהם נאורים ומתקדמים כמובן זמחים אך אין ספק שהאמת תנצח ובכל מקום שהם יסגרו יפתחו שתי מקומות טובים יותר . בקיצור שמאל אוהבי עצמם הייתם ותשארו מיעוט נצחי ומתנשא. הדרך היחידה שלכם אולי ורק אולי לפרוץ זה אם תהיה לכם קצת ענווה . בנהצלחה
    סגור
  • 6.
    ואם משתיקים אותו אתם חושבים שהימין לא יגיב ?
    טל 09/2020/29
    הגב לתגובה זו
    18 4
    שינוי תעשו בקלפי לא בהפיכה
    סגור
  • 5.
    הצל מלך
    יעקב 09/2020/28
    הגב לתגובה זו
    22 10
    שמאלנים עלוקות ערפדים מפיצי חידקים מתנשאים,
    סגור
  • 4.
    מסכן
    התם 09/2020/27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    בחור מסכן צדיק הדור שני רק למלך הצדיקים מלך המלכים ביבי
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן
    יואב 09/2020/27
    הגב לתגובה זו
    8 28
    הגיע הזמן שמישהו יפסיק את זריעת השנאה וההסתה הפרועה של האיש הדוחה הזה
    סגור
  • 2.
    הצל
    משה 09/2020/27
    הגב לתגובה זו
    3 8
    כשמך כן אתה הצל הבאת צל על רוב הציבור שמחפש אור תקוה ואתה הפכת את עצמך ללוחם צדק תשאר זמר בצל רק בבקשה תפסיק להצחיק חחחחח
    סגור
  • 1.
    יש משפט שחז"ל היו אומרים על מה שקורה עם הצל
    רועי בנעזר 09/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 16
    המשפט הזה מלמד חוק טבע פשוט, שנקרא: רוחא באלא ריג'עה, ווא חופור, באלא קובור היה שלום.
    סגור
  • חז"ל הדיבר ה 8
    מיכאל 10/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מזה בערבית אז תתרגם !
    סגור