ויראלי

סשה ברון כהן: "פייסבוק מסייעת לטראמפ בהפצת פייק ניוז"

הקומיקאי והשחקן תוקף את הרשת החברתית בשל מדיניותה בנוגע להפצת חדשות כזב וטוען כי הפכה שופר של הנשיא טראמפ: "הנשיא הדמגוג ומארק צוקרברג שותפים לעבירה". במקביל, בוראט משגע את הנשיא בטוויטר
רועי בהריר-פרל |  1
הקומיקאי והשחקן סשה ברון כהן ממשיך בהתקפותיו על פייסבוק: לאחר שבשנה שעברה, במהלך נאום מתוקשר במיוחד בוועידת הליגה נגד השמצה, ביקר בחריפות את החלטתו של המנכ"ל מארק צוקרברג שלא לבדוק את האמיתות של פרסומים פוליטיים, הוא טוען כעת, במאמר דעה שכתב למגזין טיים, כי פייסבוק מסייעת לנשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ להפיץ דיס-אינספורמציה על וירוס הקורונה ומכנה אותה "מכונת התעמולה הגדולה בהיסטוריה".
"דונאלד טראמפ, שמפיץ 22 שקרים ביום בממוצע ונחשב למפיץ העל הגדול ביותר בעולם של תיאוריות קונספירציה נעזר בבת בריתו הצייתנית, פייסבוק", הוא כתב, "כל זה קורה בזמן שבו האמריקאים פגיעים ביחד לשקרים ולקונספירציות. אנחנו חייבים להציל את הדמוקרטיה מפני התיאוריות הללו". ברון כהן המשיך בפנייה ישירה לשני האנשים האחראים למצב באופן ישיר, לדבריו: "הנשיא הדמגוג מצא שותף לדבר עבירה בדמותו של מארק צוקרברג, שנותן לו במה שהרודנים הנוראיים בהיסטוריה היו יכולים רק לחלום עליה".
הקומיקאי והשחקן שהמציא את עלי ג'י, בוראט, ברונו ודמויות קומיות מצליחות נוספות מהדהד בטקסט שלו את המסר העולה מהדוקו הנטפליקסי המדובר "הדילמה החברתית", שמציב במרכז הבעיה את האלגוריתם של פייסבוק. "הוא מגביר בכוונה תחילה תוכן שמעורר יותר מוערבות", כותב כהן, "וכפי שאמר לאחרונה בכיר אנונימי בפייסבוק לאתר פוליטיקו, 'פופוליזם ימני תמיד מביא יותר מעורבות' מכיוון שהוא מעורר כעס, פחד ורגשות פרימיטיביים חזקים במיוחד".
בסיבוב הקרב הקודם של ברון כהן נגד פייסבוק, בוועידת הליגה נגד השמצה, הוא אף השווה בין פייסבוק לכלי התעמולה של המפלגה הנאצית בגרמניה. "רק תחשבו מה גבלס היה יכול לעשות עם פייסבוק", הוא אמר שם, "לפי ההגיון המעוות הזה, אם פייסבוק היתה קיימת בשנות ה-30 של המאה ה-20, היא היתה מתירה להיטלר לפרסם תשדירים של 30 שניות על הפיתרון שלו לבעיה היהודית".
במקביל לדברים שברון כהן פרסם נגד פייסבוק, הוא גם - ככל הנראה, כדי לאזן קצת את הנימה הרצינית - פתח חשבון בטוויטר על שם דמותו האהובה בוראט (בחור משונה מקזחסטן, פרימיטיבי עד כדי גיחוך ביחס למערב), אותו הוא מנצל כעת בעיקר כדי לנגח את הנשיא טראמפ. למשל: "טראמפ כל כך חזק, שהוא אפילו לא היה צריך חומר ניקוי כדי לנצח את הקורונה". או, יותר טוב: "טראמפ הוא מנהיג אמיתי: הוא הוכיח שהוא חזק יותר מ-200,000 מבין הנתינים האמריקאים שלו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עלי ג'י יותר מתאים מברון כהן, תחזור לעשות קליפים ושב בש (ל"ת)
    מדונה 10/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור