ויראלי

זה אמיתי: אדולף היטלר זכה בבחירות, אך טוען כי לא רוצה להשתלט על העולם

יונונה אדולף היטלר בן ה-54 נבחר בבחירות המקומיות בנמיביה ושמו עורר סקרנות רבה ברחבי העולם. 'בילד' הגרמני ראיין אותו לאחר בחירתו ושאל לפשר שמו הזהה לשל הצורר הגרמני: ""זה היה שם נורמלי לחלוטין עבורי כשהייתי ילד"
כפיר אדר |  1
יונונה אדולף היטלר (צילום Eagle FM Namibia)

כל אדם זכאי לזכות לשמור על שמו הטוב, אבל מה קורה אם שמו של אדם זכור כל כך לרע עד כדי שהקונוטציה המתקבלת תגרום לרעד בגוף עצם הזכרתו? אדם הקרוי על שמו של אדולף היטלר זכה בבחירות מקומיות בנמיביה והוא נאלץ ממש להתעקש כי אין בכוונתו לשלוט עולמי.

יונונה אדולף היטלר, בן ה-54, נבחר כפוליטיקאי מקומי בעיירה אומפונדג'ה, בצפון המדינה, עם 85% מהקולות. השם הלא שגרתי שלו כמובן זהה לשל שליט גרמניה בשנות ה-30 וה-40 שאחראי לשואת יהודי אירופה והיה הגורם המרכזי למלחמת העולם השנייה ורבים מחשיבים אותו לאחד הצוררים הגדולים בהיסטוריה.
 

עם זאת, לאחר שנשאל על ידי עיתונאים סקרנים לאחר ניצחונו, הבהיר מר יונונה - כפי שהוא מעדיף שיקראו לו - שלמרות שמו האומלל, אין בכוונתו להשתלט על העולם כפי שעשה אדולף היטלר דאז.
בשיחה עם 'בילד' הגרמני, אמר יונונה כי אביו נתן לו את השם מבלי להבין מיהו המנהיג הנאצי ומה משמעותו. נמיביה היא מושבה גרמנית לשעבר, ולכן אין זה יוצא דופן שלרחובות, מקומות ואנשים יש שמות גרמניים קלאסיים.
"זה היה שם נורמלי לחלוטין עבורי כשהייתי ילד", הוא אמר. "רק כשהתבגרתי, הבנתי שהאיש הזה רצה להכניע את כל העולם והרג מיליוני יהודים. העובדה שיש לי את השם הזה לא אומר שאני רוצה לכבוש את אושנה (האזור המקומי), זה לא אומר שאני שואף לשליטה עולמית".
 

כשנשאל מדוע לא שינה את שמו, אמר כי מאוחר מדי לעשות זאת, והוסיף כי הוא גם אינו משתמש בשמו המלא בחשבונות מדיה חברתית או בפומבי - רק במסמכים רשמיים. יונונה זכה בבחירתו ב-1,196 קולות נגד 213, שהעניקו לו מושב במועצה האזורית. זה לא הגיחה הראשונה שלו לפוליטיקה, והוא היה חבר מועצה מקומי פופולרי מזה זמן, כמו גם פעיל נלהב נגד אפרטהייד.
.

 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אדולף היטלר הגרמני נבחר בבחירות דמוקרטיות
    ייייייישששששש 12/2020/04
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אתם הבנתם את זה הליכודניקים וגם ביבי נבחר מראה לאן יוביל את מדינת ישראל. אני מנחד לחורבן בית שלישי כדי לא להיכנס לכלא
    סגור