ויראלי

אילון מאסק שוב מסתבך, הפעם עם קהילת הטרנסים

מנכ"ל טסלה העלה לרשת מם שבו הוא מגחך על אנשים שמוסיפים כינוי גוף לביוגרפיה כדי להבהיר את מיניותם. לאחר שהוצף בתגובות זועמות, הוא ניסה להסביר והסתבך עוד יותר
רועי בהריר-פרל |  8
אילון מאסק שוב מסתבך, הפעם עם קהילת הטרנסים (צילום Unsplash, מערכת ice)
מנכ"ל טסלה וספייס X, האדם השני בעושרו בעולם, אילון מאסק צייץ מם הזוי וטרנסופובי שעורר את זעם הלהט"בים ותומכיהם. במם נראה חייל בצבא המעילים האדומים של בריטניה, בעיצומו של קרב במלחמת העצמאות של ארצות הברית, כשהוא מניח את ידיו המגואלות בדם על פניו, כמביע צער על ההרג בו נטל חלק. מעל התמונה, נכתב "כשאת/ה כותב/ת בשורת הביוגרפיה שלך He/Him", כשהכוונה היא לתוספת שמצביעה על כך שבעל החשבון ברשת החברתית ככל הנראה נולד במין אחר.
בתגובה לכך, מאסק הוצף בתגובות זועמות ובהמשך ניסה להבהיר את עמדתו בעניין וצייץ: "אני בהחלט תומך בטראנסקוסאלים, אבל כינויי גוף הם סיוט אסתטי", אולם המתקפה הרב-חזיתית עליו נמשכה גם לאחר מכן. רבים מבין המגיבים התמקדו בשם הייחודי שהוא ובת זוגו, המוזיקאית גריימס, בחרו לבנם הפעוט - X Æ A-12 וטענו, במידה רבה של צדק, שגם הוא לא בדיוק שיא האסתטיקה.
"מאוד מוזר שאתה מצליח, במקביל, לקרוא לבן שלך X Æ A-12 ולהתלונן על כך שאנשים רוצים שיפנו אליהם בכינוי הגוף הנכון", כתב אחד מהם. "הציוץ הזה מאיש שהחליט לקרוא לבן שלו על שם נוסחה הוא פשוט אירוני". לטענות הצטרפו במהרה גם ידוענים ובכירים בקהילת הלהט"ב, ביניהם שארלוט קליימר, הדוברת לשעבר של הקמפיין למען זכויות אדם בארצות הברית (HRC), שאמרה: "לא ברור מה גרם למר מאסק להתעורר הבוקר ולהגיד לעצמו 'יודעים מה? אני הולך ל-&^%& על כינויי גוף של אנשים'. למרבה המזל, אני יודעת שאנשים שעובדים איתך דווקא יודעים להתנהג, אז אולי כדאי שהם יעשו לך הדרכה קטנה".
זו לא הפעם הראשונה, אגב, שבה מנכ"ל טסלה מתבטא נגד שימוש בכינויי גוף המצביעים על זהות מינית. ביולי האחרון, למשל, הוא צייץ "כינויי גוף הם מסריחים" ומחק את הציוץ לאחר שאשתו גריימס הפצירה בו, בציוץ פומבי משלה (שגם כן נמחק בהמשך), "אני אוהבת אותך, אבל בבקשה כבה את הטלפון או שתתקשר אליי".
אתמול (ראשון), מאסק צייץ בנושא הביטקוין: "הוא כמעט בולשיט כמו כסף פיאט", ובכך דווקא יצא נגד הכספים והמטבעות גלובליים שיש בעולם ששומרים על ערכם - למרות שפיסת הנייר עצמה של שטר ה-100 שקל, לא שווה באמת 100 שקל אלא כמה אגורות -  רק כי ככה החליטה הממשלה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כינויי גוף לא נועדו להבהיר את המיניות, אלא את המגדר של (ל"ת)
    אלי 12/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    שחררו
    משוליקיפוד 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהוא צודק הוא צודק, שלא יחייבו אף אחד לזרום עם הטרלול שלהם
    סגור
  • 5.
    מה שאתם עשיתם לי עם הפוליטקלי קורקט ההזוי הזה
    מייק 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא לייצר אצלי אנטגוניזם לגבי נושא טרנסים והלהט"ב בכלל! אתם דוחפים לי את הנושא הזה בכל פינה ושיגעתם את רבאק. לא רוצה לקרוא על טרנסים והומואים, דייי! אתם רק עושים רע עם הכתבות האלה. חבורה של כתבים (עאלק כתבים) חסרי מעוף. ואתה רועי שברור שאתה קורא את התגובות כי אתה צריך אישור מהקוראים, לך תמלצר או תעשה משהו שאתה טוב בו כי כתיבה זה לא.
    סגור
  • 4.
    מעניין אם הם חושבים שהוא שם עליהם (ל"ת)
    איש 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    טסלה
    פטיש ברזל 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הגיע הזמן להעמיד את כל הטרנג'דרים או אך השם של כל הפריצות הזולה הזו. מין שאינו מינו רוצה לשכב עם חתול או כלבה . מה זה זה ??? כבר נימאס : הם מבקשים שיכבדו את מה שהם עושים מדברים וחיים. אוקיי. אז תקבלו גם את דעתו של האחר !!! מה אמר בסך הכול. אמת דיבר .הומו זה לא טיבעי ואין מה לעשות . עדיין עם כל הרפואה בעולם. גבר לא יולד ילדים !
    סגור
  • 2.
    כתב שמאלני
    שים 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    5 8
    "100 שקל שווים באמת רק כמה אגורות" חחחחחחחחח "רק מפני שהממשלה קבעה" חחחחחחחח אין לך מושג הכלכלה... מה תנאי הקבלה פה בכדי ליהיות כתב? "אדם שיש לו דעות" חחחחח
    סגור
  • 1.
    "שוב מסתבך" עם מי ?! עם מיעוט יצורים הזויים
    בר דעת 12/2020/21
    הגב לתגובה זו
    12 5
    מיעוט יצורים הסונים שרוצים לכפות את האוכל שלהם על הכלל . מיעוט יצורים אומללים שכול הזמן עסוקים אך ורק הגועל של עצמם. מיעוט יצורים עלובים שרוצים לסתום פיות .מיעוט יצורים בואי מין .
    סגור
  • אמת.
    רפי 12/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אמת ואמיתה
    סגור