ויראלי

שבב של 5G בחיסון לקורונה? האמת מאחורי הציוץ שמשגע את העולם

שרטוט ויראלי של "צ'יפ 5G שנמצא בחיסון לקורונה" התגלה כמעגל חשמלי של אפקט לגיטרה. אף על פי שבדיאגרמה הופיעו מילים כמו "בס" ו"טרבל", הקונספירציה פרחה ושטפה את הרשתות החברתיות. כעת, נותרה ממנה בעיקר מבוכה
רועי בהריר-פרל |  2
חיסון לקורונה (צילום freepik)
מכה לחובבי הקונספירציות: הדיאגרמה שהפכה בימים האחרונים לוויראלית - בה מוצג, כביכול, צ'יפ של רשת אלחוטית 5G שהוצא מתוך תמיסת חיסון לקורונה - היא לא בעצם מעגל חשמלי של אפקט לגיטרה חשמלית מסוג A Boss Metal Zone. במילים אחרות, מדובר בלא יותר מהטרלת-על של גולש חומד לצון.
הכל החל מציוץ של אדם בשם מאריו פוסקו, אליו צורפה הדיאגרמה. פוסקו טען שצילום המסך המצורף מגיע מאיטליה, שם שיתפו אותו אלפים. אותו רגע והלאה הפכה הדיאגרמה לדיבור חם ברשתות חברתיות ברחבי העולם ויצר בהלה רבה בקרב שוחרי קונספירציות.
 
ואולם, הלינק שמופיע בצילום המסך מוביל לפלטפורמה של פרסומים אנונימיים בשם "טלגרף" (שום קשר לעיתון הבריטי) וניסיונות של גולשים למצוא תימוכין ברשת למה שנטען בדיאגרמה העלו חרס. בסופו של דבר, אחד מהם גילה שמדובר בשרטוט מעגל חשמלי של אפקט לגיטרה חשמלית - מה שבעצם לא היה אמור להיות כל כך קשה נוכח העובדה שעל הדיאגרמה מופיעות מלים כמו Bass, Treble, Gain ו-Footswitch, שמן הסתם קשורות הרבה יותר לעולם המוזיקה מאשר לגלישה אלחוטית.
טענות הזויות בנוגע לקשר בין משבר הקורונה לרשת האלחוטית 5G אינן דבר חדש, כמובן. על פי אחת הרווחות שבהן, טכנולוגיית ה-5G עצמה גורמת לווירוס הקורונה להשתולל בעולם. ברשתות החברתיות המרכזיות כבר מזמן פועלים כדי לחסום תיאוריות כאלה ואחרות, אבל הן עדיין משגשגות במקומות שונים, שכן תמיד יהיה מי שיאמין להן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה התפעות לווישל הציפ וגם איפשר לפרוץ אלו מה עשו בזה
    מאמין שזה נכון 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממליץ בחום לא לעשות תחסונים שבנת האבי פשוט או רוצה לישתלת אייטקחח
    סגור
  • 1.
    הדרכון הירוק
    תקשורת רקובה 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא השבב, תנו לזה שנה וזה יגיע גם מתחת לעור
    סגור