ויראלי

סער גנץ וניסקורן, תקפו את הממשלה לאור דוח העוני: "ממשלת השחיתות ביצעה טבח כלכלי"

דוח העוני החמור מושך אש. גדעון סער: "עדות נוספת שישראל הולכת אחורה", ניצן הורוביץ': "תוצאה ישירה של מחדלי נתניהו". בין התוקפים בחריפות גם ניסנקורן, שכיהן כשר עד לפני כחודש וגנץ שתוקף את מחדלי הממשלה בעודו מכהן כראש ממשלה חליפי
ארנולד נטייב |  1
בני גנץ וגדעון סער (צילום פלאש 90, פלאש 90/ יונתן סינדל)
דוח העוני השנתי של ביטוח לאומי פורסם הערב (חמישי), ומעיד על עלייה משמעותית בעוני במדינת ישראל במהלך תקופת הקורונה, שהוביל לשיא מאז שנת 2008. הפוליטיקאים, חלקם לקחו חלק בממשלה האחרונה, תקפו את תפקודה של הממשלה ברשתות החברתיות.
גדעון סער, יו''ר תקווה חדשה ועד לא מזמן חבר מפלגת הליכוד בקואליציה כתב: "דו״ח העוני הוא עדות נוספת שישראל הולכת אחורה. 750 אלף ישראלים נוספו למעגל העוני בשנה החולפת בשל ניהול כושל של הכלכלה על ידי ממשלת המחדל. כדי לשנות כיוון - צריך להחליף את ממשלת המחדל בממשלה יציבה של תקווה חדשה".
  
ניצן הורוביץ' האשים את הממשלה ב''טבח כלכלי'': "ממשלת השחיתות ביצעה טבח בכלכלת ישראל. דוח העוני חושף רק את קצה הקטסטרופה -תוצאה ישירה של מחדלי נתניהו. הוא מייצר באופן מודע מצב של תלות וחוסר ודאות, ולא מקדם שום מנופי פיתוח ותעסוקה. פשע שלא העביר תקציב, והכניס את המדינה ל 3 סגרים בלי תכנית כלכלית. המוני אזרחים משלמים מחיר נורא".
  
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ תוקף את הממשלה שהוא מכהן בה בתפקיד בכיר: "דו"ח העוני שמראה את הירידה הקשה ברמת החיים הוא תוצאה של החלטת ראש ממשלה ושר אוצר לתחמן את הציבור ממניעים פוליטיים במקום לעזור למובטלים ולעסקים כמו במדינית אחרות ולהעביר תקציב עם חמלה, עם רפורמות ומנועי צמיחה".
 
עוד הוסיף: "זו עוד סיבה למה חייבים להחליף את נתניהו ולהקים ממשלה שמורכבת מאנשים ישרים, שיעבירו תקציב שייתן לאזרחי ישראל את האופק והסיוע שהם כל כך זקוקים לו בעת הזו, בכדי שאף אחד לא יישאר מאחור".
שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן שעזב את תפקידו רק בחודש שעבר, כלומר היה חבר בממשלה בין חודשי מאי לדצמבר, בשנה אליה מתייחס הדוח, צייץ: "תמונה עגומה של העוני ואי השוויון בישראל. רבבות ישראלים לא מצליחים לחיות בכבוד כתוצאה ישירה של שעבוד תקציב המדינה למניעיו האישיים של ראש הממשלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הצלת גנץ
    זלמן 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם גנץ יצטרף לסער , זה יהיה הסיכוי היחידי שיכהן ח״כ בכנסת 24
    סגור