ויראלי

ריקלין בעד החרדים: "לא מוכנים לקבל את הסטנדרט הכפול", ליברמן נגד: "רבנים חשוכים"

העיתונאי מערוץ 20 טען: "ערבות הדדית וכיבוד ההנחיות חייב לחול על כולם. גם על מפונקי בלפור". מנגד, אורי משגב תקף במאמרו: "מהטילים של חיזבאללה ומהגרעין האיראני". ומה חשבו ינון מגל, אמנון לוי, אבישי בן חיים ויו"ר ישראל ביתנו?
מערכת ice |  18
שמעון ריקלין (צילום אמיר לוי פלאש 90)
הוויכוח והביקורת סביב התנהלות הציבור החרדי במהלך תקופת הסגר הפך להיות השיח המרכזי במהלך הימים האחרונים. לאחר פרסום התמונות מתוך ההפגנות, החתונה הבלתי חוקית, והדיווחים על פתיחת תלמודי תורה, זאת לצד נתוני תחלואה גבוהים, הפכה סוגיה זו לשיח המרכזי במהלך הימים האחרונים, זאת כשרבים הטיחו ביקורת על הציבור החרדי.
איש התקשורת שמעון ריקלין, שניצל את ההזדמנות לתקוף שוב את מפגיני בלפור. "לא מבין למה מצפים מהחרדים להפסיק ללמוד תורה, בשעה שלמפגיני בלפור מותר לעבור על כל ההנחיות ולסכן את כולנו". כתב ריקלין ושיבח את הציבור החרדי בעמידתו האיתנה על עקרונותיו: "החרדים הם היחידים שלא מוכנים לקבל את הסדנטרט הכפול הזה ודבקים באמונתם. ועל כך אני מעריך אותם מאוד. אומר שוב: ערבות הדדית וכיבוד ההנחיות חייב לחול על כולם. גם על מפונקי בלפור".
 
במאמר דעה שפרסם בעיתון "הארץ", טען העיתונאי אורי משגב כי "החרדים מסוכנים כיום להווה ולעתיד של ישראל יותר מהטילים של חיזבאללה ומהגרעין האיראני", זאת בשל התחלואה הגבוהה במגזר. "נזקם מוחשי ויום יומי, לא פוטנציאלי. הקורונה, כטבעם של משברים דרמטיים, חשפה את האמת. החרדים הם אדוני הארץ. ישראל מוכת קורונה בעיקר בגללם". הוסיף.
מאמרו של משגב גרר סערה ברשת וביקורת מצד אנשי תקשורת ימניים ודתיים. כך למשל, אתר ערוץ 7 כינה דבריו של משגב כ"מאמר דעה אנטי-חרדי בעל ניחוח אנטישמי".  העיתונאי ינון מגל העלה סקר מיוחד בחשבון הטוויטר שלו, בו שאל את עוקביו מי לדעתם הכי מסוכנים מחיזבאללה ואיראן: החרדים, המתנחלים, הביביסטים או השמאלנים, כשהקבוצה האחרונה קטפה את מירב הקולות. ציוץ זה, באופן לא מפתיע, חטף ביקורת, אותה הבוקר ניסה מגל להדוף וכתב: "שמאלנים שטוענים שהגזמתי עם הציוץ הזה. שהוא סקר כן? שכולו תגובה לטענה האמיתית! של אורי משגב שאשכרה פורסמה ב"הארץ"! ש'החרדים יותר מסוכנים לישראל מהטילים של חיזבאללה ומהגרעין האיראני'. ציין מגל והוסיף לתקוף את מבקריו: "הבנתם? הסאטירה על המציאות המופקרת שלהם זו הגזמה! הם אשכרה פארודיה של עצמם".
 
העיתונאי והפרשן לענייני חרדים, אבישי בן חיים, התייחס הבוקר בריאיון לתכניתו של אראל סג"ל ברדיו 103, על הסערה במגזר החרדי. בין היתר טען כי הניסיונות לאכוף את הסגר בתוך הקהילות מועדים לכישלון. "זה כל כך מטופש לכפות על החרדים את הסגר באכיפה פיזית". אמר בן חיים והוסיף כי הדרך היחידה להתמודד עם ההפרות היא בשלילת תקציבים: "ההנהגה החרדית מכשילה את הניסיון היחידי לטפל בקורונה, וזה על ידי קנסות ושלילת תקציבים".
מגיש התוכנית "שש" בערוץ 13, אמנון לוי, שיבח את הפלג הספרדי בציבור החרדי, וכן את חסידות גור, על התנהלותם בסגר: "בתוך כל הביקורת והאכזבה מהתנהגות החרדים בקורונה צריך לשבח את מי שמתחילת המשבר מתנהגים באחריות וזהירות וזה קודם כל ש"ס בהנהגת אריה דרעי וגם רוב הזמן חסידות גור (אם כי שם היו כמה פלטות)".
 
העיתונאי החרדי, ישראל כהן, ציין מצדו כי נשמרת ההקפדה על ההנחיות, תוך שיגור מסר עוקצני לאנשי התקשורת החילוניים: "בוקר טוב לצלמים המתגודדים בקרית ויזניץ, הבוקר כמו מאז תחילת הסגר, מוסדות החינוך נעולים. המשך שהייה נעימה".
 
בציוץ נוסף ששיגר לאחר מספר שעות, תקף כהן את ההפרות המתרחשות בתוך הציבור החילוני: "סוף סוף ב׳ווינט׳ נזכרו לדווח גם על החילונים שמפרים את החוק וההנחיות ברגל גסה. שימו לב מי עכשיו: לא פחות ולא יותר ראש מנהלת אכיפת הקורונה במשטרה חוגג עם אשתו בפארק רחוק מביתם! בושה! בזמן שאוחנה והמפכ״ל מפרקים את הזעם על החרדים ויוצרים שנאה והסתה-האחראי על האכיפה מפר את כל ההנחיות".
 
אביגדור ליברמן כתב: "שוב רבנים חשוכים משתמשים בקלישאות אנטישמיות, מקללים ושולחים אותי לרוסיה, בדיוק כמו שאנטישמים בברית המועצות קיללו ושלחו אותי לישראל. חבל שאלו הם המנהיגים הרוחניים של ציבורים גדולים במדינה אשר מקבלים גם ייצוג על ידי חברים בכנסת ישראל". והוסיף וידאו.
 

תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    ריקלין לא ממתין לפורים: שופר כל השנה (ל"ת)
    זוכמיר 01/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מה הקשר בין ריקליו לבין עיתונאות?אין קשר (ל"ת)
    עיתונאי עאלק.לך. 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    החילונים לא שןמרים על הנחיות
    מאיר 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    החרדים הסדר גמור אבל האנטשמיות חוגגת
    סגור
  • 13.
    אולי תקשיב למה שיש לחוזרים בשאלה להגיד על האוכלוסיה הזו
    גל 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מכירים הכי טוב אותם ואת שטיפת המוח שהם עוברים. רק לאחרונה התראיין חוזר בשאלה ב"שי בשידור" שהסביר את חוסר ההגיון שלהם. בינתיים פה סוגרים בתי ספר ומוסדות תרבות והם פתוחים כרגיל, כי זה חשוב להם, כי לאחרים אין דברים שחשובים להם. והם חושבים שאיכשהו הם משרתים את הציבור ותורמים במשהו כשהם מתפללים, קוראים למתגייסים "פראיירים" וחושבים שהעולם יקרוס אם לא יתפללו. כל זאת מכתבתו של יאיר שרקי בערוץ 12. והכי מעצבן, בכל מקרה שקורה שם, זה תמיד קומץ קיצוני. מעניין שאת התופעות הקיצוניות הללו לא רואים באוכלוסיה הכללית, ובטח לא בתדירות שזה קורה אצל החברה החרדית. לא ראיתי תקיפות של ציבור נורמטיבי נגד שוטרים או עיתונאים בהמונים.
    סגור
  • 12.
    בואו נכנס לפרופורציה.אסור להגיד כל החרדים שרוב כן שומר
    ריטה 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרוב הציבור החרדי כן שומר על הנחיות.זה כמו להגיד כל השמאולנים שונאי ישראל,זה כמו להגיד כל הרוסים שיכורים,זה כמו להגיד כל הערבים שהם אזרחי ישראל הם אויבים.אסור להשתמש בהגדרה החרדים הרי לא כולם מתנהגים בצורה כזאת כמו שמתנהג קומץ קטן.
    סגור
  • טען עוד
  • שאר האוכלוסיות שציינת לא יושבות על הברז
    גל 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של הממשלה ומזרימות כספים לאוכלוסיות שלהן ע"ח אחרים. נתנו למפלצת הזו לגדול, לתפוח ולצבור כוח, וזו התוצאה. הם לא שמים על המדינה ועל החוקים ועל שאר האזרחים. מעניין אותם רק הכסף, והם מתנשאים וחושבים שהם הכי טובים והכי חכמים, ושהחילונים (שיודעים היטב לקחת מהם את הכסף) הם בכלל לא יהודים, ע"פ תפיסת עולמם.
    סגור
  • 11.
    ימין
    יוסי 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צבועים ליברמן זבל כופר ועיתון הארץ תומכי טרור שמאלנים עוכרי ישראל כל הכבוד לחרידים נמאס שבתא הכל מלא אנשים הפגנות ובאים רק על החרידים שנלחמים על התורה
    סגור
  • 10.
    החרדים- המכה ה-11
    אילנה 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הם נמאסו על כולנו, הציבור שעובד, הולך למבא, משלם מיסים ומפרנס חבורת טפילים עם תרוץ "תורתו אמנותו". עד שלא יסגרו להם את הברז ויאחצו אותם ( למרות שהם חבורת בורים נטולי כל כשרון) לצאת לעבוד לפרנסתם יהיה להם כל הזמן שבעולם לצאת להפגנות וליצור כאוס בכל מקום שאליו הם מגיעים
    סגור
  • 9.
    זרקו אותך לישראל (ל"ת)
    עמוס כהן 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    ריקלין סמרטוט הרצפה של בלפור
    שוקי 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה אפס כמו החרדים מפיצי המחלות, 3 מדינות ל3 עמים ושאתה מיסטר ריקלין לך עם הדוסים והקורונות.
    סגור
  • 7.
    ריקלין מטעה, כרגיל
    צהוב בנשמה 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ריקילין אתה סתום או עושה את עצמך? לימוד תורה זה בח'דר או כולל, הפגנות זה באוויר החופשי ותסתכל על נתוני ההדבקה לפני שאתה מטעה אנשים
    סגור
  • 6.
    שמעון ריקלין המוקיון
    נבוכדנאצר 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    6 3
    שמעון ריקלין הוא חתיכת דביל ואפס, הוא פארודיה על עיתונאות, וחיקוי של עיתונאי צפון קוריאני. הוא נראה מטומטם, אבל באמת מטומטם
    סגור
  • 5.
    כל מה שמקרב את חוקבן בית רקילין הבזוי נמצא שם (ל"ת)
    מיקי 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 4.
    אובססיה
    דרומית 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 3
    חבל שאתה מלא שינאה, זה לא בריא בגיל שלך.
    סגור
  • 3.
    ליברמן: "לא להתנהל בהתאם להנחיות הממשלה"
    בושה 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לברמן:" לא להתנהל בהתאם להנחיות הממשלה" כך פורסם בערוץ 12: "ליברמן קורא למרד בהנחיות" . שיא הצביעות ב ו ש ה לפרסם אותו נגד החרדים ולא לפרסם ולהזכיר את התנהלותו. שיא הצביעות. כנראה שהחרדים אימצו את "הצעת"ו המסיתה!
    סגור
  • 2.
    ליברמן קללה על ראשך
    מאיר 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ליברמן תזכור כל מי שפוגע ביהודי הוא אדם מקולל שאין לן עתיד צא להפגנות נגד פוטין תעזור לרוסים שמצביעים עבורךשקרן.
    סגור
  • ליברמן
    כהן עמוס 01/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליברמן אם ישראל זורקת אותך לרוסיה ורוסיה זורקת אוך לישראל מה זה אומר עליך?
    סגור
  • 1.
    הזוי
    אילן 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ריקלין ההזוי אם בהפגנות בבלפור היו זורקים אבנים על השוטרים ומקלילים אותם או קבוצה של 100 היו עושים לינץ בנידת ששם יושבים שוטרים הית הופך את המדינה חתיכת חלאה מצדתק
    סגור