ויראלי

"כשאתה חוטף בראש פעם אחר פעם אחר פעם, אתה הופך להיסטרי"

שי גולדן ניתח את 'בדיקת העובדות' של חדשות 12 יממה אחרי הראיון של ראש הממשלה: "דומה לפירסום תוכנית משחק לניצחון אחרי שהמשחק נגמר, חטפתם בראש", ותקף: "האשמה במי שניהל את המשדר והפסיד. פשוט הפסיד בו מתחילתו ועד סופו"
כפיר אדר |  2
חדשות 13 מציגה "שקרים מול עובדות" (צילום מסך)

הראיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (שני) בחדשות 12, בו סיפק פנינים של ממש ורגע אחד שיכנס לפנתיאון 'נה, נה, נה' לדבריה של המראיינת יונית לוי, ממשיך לחולל סערה של ממש ברשתות החברתיות והעיתונאי שי גולדן נתן את דעתו לגבי המהלך של חדשות 12 כמעט יממה לאחר הראיון כשעשו 'בדיקת עובדות' לדברי רוה"מ".

גולדן כתב: "1. חדשות 12 מפרסמים טקסט ״בדיקת עובדות״ לדברי ראש הממשלה בראיון. הדבר דומה לפירסום תוכנית משחק לניצחון אחרי שהמשחק נגמר. זהו, חברים - נגמר המשחק. הוא התקיים אתמול. חטפתם בראש. תלקקו את הפצעים ונסו להתכונן למשחק הבא. כי הוא יגיע בקרוב. הערכה: גם בו תחטפו בראש. הערכה נוספת: גם אחריו תפרסמו ביקורת עובדות, כמו הספד לעצמכם. כמו טובע שמנופף בים לעבר הספינה המתרחקת. ככה זה נראה מהצד למתבונן. וכן, אנחנו כבר באיזורי הקומדיה".


"2. זנב תקווה חדש נמצא לחברים: יש לחקור את נתניהו בגין הדחת עד, כי שוחח עם מילצ׳ן, לאחל לו שנה טובה. ״יש לעצור אותו מיד!״ הם דורשים. והאמת? זה ברמה של להצחיק את הבטן כבר מרוב צחוק. אבירי ההדלפות, ניסיון ההטייה וההסטה של הנרטיבים והמציאות, והשיחות עם השופטים על המשפט בפורומים חברתיים (אהוד ברק התוודה על כך רק לפני שבועיים), דורשים לחקור! ומיד! זה כמו הזבוב שדוהר על גבו של הפיל ולוחש לו: ״תראה כמה אבק אנחנו מעלים ביחד״. זה הסטייט אוף מיינד של חבורת בלפור הבוקר. ובצדק. היסטריה הייתה האסטרטגיה היחידה שלהם בשנה האחרונה. ותוצאותיה? עוד היסטריה, כמובן. אולימפיאדה של היסטריה. ולמה? כי כשאתה חוטף בראש פעם אחר פעם אחר פעם, אתה הופך להיסטרי. תענוג". 
"3. קראתי גם תלונה על כך שהראיון היה ארוך מדי והפך לתעמולת בחירות. שניה, שניה: חדשות 12 קבעו את אורך הראיון, והיה ניכר בקלות לראות כיצד יונית שואלת בעיניה את חדר הבקרה אם יש זמן ובאוזניה לחשו לה שתמשיך. אז היא המשיכה. מתוך תקווה שהתמונה תתהפך. שהראיון יהפוך לחקירה. אבל לא הצליח לה. נתניהו פשוט ניער אותה מעליו, כמו שמנערים חיה קטנה שנחתה על הבגד. וזה היה מדהים לצפייה. ובדיעבד - בהחלט עשה לנתניהו שירות מעולה. אבל האשמה לא בו. האשמה במי שניהל את המשדר והפסיד. פשוט הפסיד בו מתחילתו ועד סופו". 
"4. בפוטבול יש מושג שנקרא: ״הקווטרבק של יום שני״. הכוונה בו לאלה שאחרי המשחק (שמתנהל בראשון), מתעוררים עם תכנית משחק מצוינת למשחק שכבר הסתיים. חכמים בלילה, שלאחר מעשה יודעים להשיא עצות מעולות. אז לכל החוכמולוגים: נסו להיכנס אתם עם נתניהו לאולפן ולצאת מנצחים. לכל הגאונים והעיתונאים והמראיינים המהוללים מטעם עצמם שחיפשו את טייסון בדמות יונית לוי, וממלאים עכשיו את הרשת בציוצים ופוסטים על איך היה צריך לראיין את נתניהו: לכו על זה. קדימה! הזמינו את ראש הממשלה לראיון. היכנסו אתו אתם לאולפן. נראה כמה יצליח לכם. אויש, גם היסטריה וגם פתטיות". 
 

"5. כל כך הרבה גאונים ומומחים ויועצים ועיתונאים ומנתחי סיטואציות מבריקות יש בשמאל. רק שהם טובים בניתוח האירוע לאחר שזה הסתיים. נתניהו טוב בתכנון לפני ובביצוע. ובגדול - זה כל ההבדל בין נתניהו לשונאיו. כל ההבדל על רגל אחת. 6. ועמוק בלב הם יודעים את זה. הם יודעים שהם לא בליגה. ועיניכם הרואות: הם נ-ג-נ-ב-י-ם ממש. לנגד עינינו. וכן, יש לזה בהחלט גם צד קומי מאוד. 7. אני כבר בשלב שבו זה מצחיק אותי. בקרוב אצלכם, ב״ה".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממה שראיתי, ולא צפיתי בכל התעמולה הזו,
    גל 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא בחלק קטן, היא כן העמידה אותו על שקריו. פשוט לא היה אפשרי שתגיב על כל שקר שלו, אחרת המשדר היה מתארך לשעתיים. אם תשימו לב, בכל הציטוטים שהובאו בכתבה, יונית מגיבה לו על השקרים. מבחינת הריאיון והזמן שהוקדש לו, לא ראוי. באמת נתנו לו במה לתעמולת בחירות.
    סגור
  • 1.
    הוא פשוט ענק על כוווולם יחד.
    היהודי 02/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נתניהו שם את כולם בכיס פשוט. הוא אמר שאת מה שהוא עושה בשעה לפיד לא עושה בשנים. ואני אדייק, את מה שהוא עושה בשעה, גם כל המחרים והיריבים שלו יחד, לא מסוגלים להרוס.תארו לכם מה היה משיג עם קצת שקט ודיווחי אמת.
    סגור